072-3300504

עושים טוב: סטודנטים משפצים את הרחוב

לרגל יום המעשים הטובים הגיעו אלפי תושבי באר שבע, ביניהם גם סטודנטים, על מנת ולעזור לשפץ את רחובותיה של העיר הדרומית

25-03-2015 13:31:00

מסתבר שמעורבות חברתית של סטודנטים יכולה להגיע בכל מיני צורות, גם כשמדובר בעבודות שיפוץ, ניקיון ושדרוג התדמית של רחובות העיר. הכירו את פרויקט "עושים רחוב", היוזמה שמצליחה לשנות את פניה של רחובות העיר באר שבע.

במסגרת היוזמה "עושים רחוב" שנערכה אמש (ג'), ברחוב וינגייט בבאר שבע, בשיתוף אגודת הסטודנטים של אוניברסיטת בן גוריון, עיריית באר שבע והרשות לפיתוח הנגב, הגיעו בין 1,000-1,500 איש בניהם מתנדבים, סטודנטים, תושבים וחיילים.

"סטודנטים הגיעו בשעה 7:00 בבוקר להכין את כל מה שצריך. בשעה 12:00 בצהריים הרחוב כבר היה מלא. מתלמידי בתי ספר, סטודנטים, חיילים, תושבי באר שבע ועד ילדים מהמרכז קליטה של עולי אתיופיה", מסביר מיכאל צ'רניאק, סטודנט לתואר ראשון בהנדסה תעשייה וניהול.

צ'רניאק מוסיף כי העשייה הייתה מרובה "שתלנו ערוגות מותאמות לשנת שמיטה, הקמנו פינות ישיבה מסלעים וספסלי בטון, בנינו פירמידה מצמיגים, עצים לקישוט מקרשים ושיפצנו את המתחם החיצוני של בית הכנסת".

"הודו לנו שהיוזמה הגיעה מלמטה"
הפרויקט עשה את צעדיו הראשונים לפני כשנה, כשקבוצת סטודנטים שגרים ברחוב ביאליק בבאר שבע, החליטו שהגיע הזמן להכיר את השכונה. "הרגשנו שכל היום אנחנו מדברים על מעורבות חברתית, אבל בפועל, אנחנו אפילו לא מכירים את השמות של השכנים שלנו", מסביר מתן סעד, סטודנט לתואר שני לתכנון ערים באוניברסיטת בן גוריון .

"החלטנו לעשות לילה לבן בקונספט שקשור לשם הרחוב שלנו, המשורר חיים נחמן ביאליק. חילקנו עיתוני רחוב, קשרנו בלונים לרכבים, בנינו נדנדה וקישטנו את הרחוב", מסביר סעד.

"כדי לשמוע תגובות, עשינו למחרת הפנינג ילדים. אני זוכר שהגיעו בסביבות המאה תושבים, הם הודו לנו ושמחו שהיוזמה הגיעה דווקא מלמטה, ממקום מחתרתי ולא מסובסד. היה לנו ברור שיש פה משהו טוב שווה להמשיך איתו", אומר סעד.

הפרויקט התגלגל ליידי אגודת הסטודנטים ומשם כבר הספיק לתפוס תאוצה, האירוע שהתקיים אתמול, היה החמישי במסגרת "פרויקט רחוב".

הרחוב מתקשט על ידי כולם
הרחוב מתקשט על ידי כולם

שומרים על הרחובות
אך האם לאחר סיום השיפוץ, הרחוב אינו חוזר במהירות לקדמותו? ירון ליפמן (26), סטודנט לתואר ראשון בפסיכולוגיה וניהול באוניברסיטת בן גוריון מסביר כי "על אף החשש שהרחוב יחזור להיות מוזנח, לתושבים באמת אכפת. הרעיון של היוזמה הוא שהתושבים ישתפו איתנו פעולה ובסופו של דבר, הם גם רוצים לשמור על זה, זה הרחוב שבו הם גרים".

לדבריו, האווירה השמחה של האירוע, גרמה לתושבים להרגיש שייכים, "זה כיף לראות איך אנשים יוצאים לרחוב, משפצים, לוקחים חלק וגורמים לזה לקרות. גם אם לפעמים זה נראה שלא תמיד אכפת להם, כשיש איזושהי התאגדות ותקווה לעשות משהו טוב, כולם מתגייסים למטרה".

הפרויקט הבא עתיד להיות לקרות בשכונה ד' בחודש יוני, "אנחנו מתכננים להתחיל לעבוד עליו אחרי חופשת פסח", מספר סעד.

אנחנו ניתן לך את כל
המידע שיחסוך לך
הרבה זמן וכסף!
השאר/י פרטים לייעוץ
לימודים חינם!
באנר פירסומי
מה מתאים לך ללמוד?
יש לבחור שיטת חיפוש, להזין את התחום
וללחוץ על אייקון החיפוש
סוג לימודים
  • מכינות, בגרות ופסיכומטרי
  • לימודי תואר ראשון
  • הנדסאים
  • לימודי תואר שני
  • קורסים ולימודי תעודה
  • לימודים בחו"ל
  • לימודי תואר שלישי
קטגוריה
תחום
איזור
345
מקצועות
2538
מוסדות
17566
מסלולי לימוד