072-3300504

הסטודנטים הגאים רוצים להשתחרר

היה אפשר לחשוב שבשנת 2015 הסטודנטים הלהט"בים ירגישו חופשיים ממש כמו כל אחד אחר, אבל נראה כי המציאות עדיין לא כזו וורודה

18-03-2015 16:02:00

נראה כי בשנים האחרונות מדינת ישראל למדה לקבל את האוכלוסייה הגאה, עם זאת ניתן לומר כי השינוי מתחולל באזור המרכז בדגש על תל אביב וכי בשנת 2015 לא כולם פתוחים לקבלת האחר.

בסוף השבוע הקרוב ייצאו כ-200 סטודנטים להט"ב (לסביות, הומואים, טרנסג'נדרים ובי-סקסואלים) לסמינר האחווה הסטודנטיאלית הגאה, הראשון מסוגו. המטרה היא לתת מענה לכל מי שנמנה עם האוכלוסייה הזו ולבסס את התאים הגאים שבקמפוסים השונים ברחבי הארץ.

בשנת 2015 לא כולם מקבלים את האחר
בשנת 2015 לא כולם מקבלים את האחר

"צאו לנו מהקמפוס"
במרוצות השנים נתקלות אוכלוסיות שונות בקשיים, ביניהם קושי בקבלת האחר ובפתיחות כלפי קהילות מגוונות. סטודנטים גאים ממוסדות אקדמיים שונים בארץ, מנסים להקים תא גאה בקמפוס בו הם לומדים, אך במהרה מוצאים את עצמם סוגרים או נלחמים בחבריהם לספסל הלימודים.

ארז וינר (29), סטודנט גאה ללימודי פסיכולוגיה ומגדר באוניברסיטת תל אביב, הנחה את התא הגאה בתל אביב במשך שנתיים וחיפש דרך לעזור לתאים בקמפוסים השונים שנסגרים.

"למי שיוצא מהארון או שנמצא בשלבים של יציאה במהלך חייו הסטודנטיאליים, אין בהכרח לאן לפנות. אם הוא לא גר בתל אביב אז מקומות הבילוי והתמיכה הם מעטים", מסביר וינר, שמסיבה זו החליט בשיתוף פעולה עם רכזים נוספים מהתא, התאחדות הסטודנטים ואגודת הלהט"ב להקים את הסמינר.

הסובלנות בתל אביב לא באה לידי ביטוי בכל הערים בארץ, כך לדוגמא באוניברסיטת בר אילן, יש מי שלא מקבל את השיח על האחר ולא חושב שיש לו מקום לביטוי.

"סטודנט אחד תלה את השלטים ומיד אחרי זה מישהו תלש אותם. באוניברסיטת אריאל אנשים מילאו שוב ושוב את טופס ההרשמה האלקטרוני ורשמו דברים לא נעימים כמו, 'אנחנו לא רוצים שתקומו' או 'צאו לנו מהקמפוס'", משתף וינר.

"המציאות היא לא כזו פשוטה"
אי קבלת האחר בא לידי ביטוי גם מחוץ לכותלי הקמפוס, איתי תשתש (27), סטודנט גאה ללימודי עבודה סוציאלית באוניברסיטה העברית, היה עד למקרה כזה.

"הקמנו דרך התא הגאה מרוץ על עקבים, כאשר במסגרת הפעילות סוכם כי העירייה מממנת אותו. בסופו של דבר החברים במפלגות הדתיות ניטרלו את המימון ואגודת הסטודנטים הייתה זו שמימנה את התקציב. המודעות אולי עלתה, אבל כשרוצים ליצור משהו, מבינים שהמציאות היא לא כזו פשוטה", מספר תשתש.

גם לדעתה של אופיר סביר (25), סטודנטית גאה ללימודי מגדר וסוציולוגיה במכללת תל חי, יש מקום לשיפור. "הייתה מסיבה שהאגודה הרימה, מעין פנויים פנויות שהייתה הכוונה מאוד ברורה לזוגיות הטרו – נורמטיבית", מספרת סביר, שלדעתה לא היה צריך לציין זאת כהחלטה ברורה מאליו. "יש לנו תא גאה", מוסיפה סביר, "אין אליו התנגדות אבל אין היענות מספיק גדולה".

ובכן, לחברה יש עוד לאן להתקדם, אך בינתיים האוכלוסייה הגאה ממשיכה בעשייה. הסמינר בן היומיים, יתן מקום לביטוי לסטודנטים הגאים, ידון בסוגיות ובעיות שונות ויבחין בין סוגי הקבוצות השונות שבתוך האוכלוסייה. "כל מי שרוצה להגיע יכול, כל עוד הוא סטודנט במוסד מוכר", מציין וינר. עלות ההשתתפות בסמינר, אותה מממנת התאחדות הסטודנטים, כרוכה בתשלום שנע בין 60-150 שקלים.

העירייה הסירה את המימון והתמיכה במרוץ על עקבים
העירייה הסירה את המימון והתמיכה במרוץ על עקבים
אנחנו ניתן לך את כל
המידע שיחסוך לך
הרבה זמן וכסף!
השאר/י פרטים לייעוץ
לימודים חינם!
באנר פירסומי
מה מתאים לך ללמוד?
יש לבחור שיטת חיפוש, להזין את התחום
וללחוץ על אייקון החיפוש
סוג לימודים
  • מכינות, בגרות ופסיכומטרי
  • לימודי תואר ראשון
  • הנדסאים
  • לימודי תואר שני
  • קורסים ולימודי תעודה
  • לימודים בחו"ל
  • לימודי תואר שלישי
קטגוריה
תחום
איזור
345
מקצועות
2538
מוסדות
17566
מסלולי לימוד