072-3300504

באיזו מפלגה בוחרים המרצים?

רגע לפני שנפתחות הקלפיות וכולם נוהרים להשמיע את קולם ולחגוג את הדמוקרטיה, בואו לקרוא לאיזו מפלגה מצביעים המרצים ומהן הסיבות לבחירה הפוליטית

הדס נתנאל | 16-03-2015 16:05:00

בעוד פחות מ-24 שעות יפתחו הקלפיות, כאשר כל אחד ישלשל פתק וישפיע על הקמת הממשלה הבאה.

רגע לפני שמממשים את זכות הבחירה, ואחרי סקר הסטודנטים שנעשה, הנה הבחירות של אנשי האקדמיה וההסברים המלומדים על כל בחירה.

מי יזכה בקולות של המרצים?
מי יזכה בקולות של המרצים?

המחנה הציוני
ד"ר אביעד רובין, מרצה בפקולטה למדע המדינה באוניברסיטת חיפה, ישלשל לקלפי את פתק 'אמת' שתומך במחנה הציוני. רובין מסביר כי "המחנה הציוני יכול להביא לשינוי מגמה בתחומים שונים של חיינו ולהוציא את החברה הישראלית מהעשור האבוד של שלטון הליכוד.

"מדובר בעיקר באפשרות לפריצת דרך בתחום המדיני, שתחזיר את הלגיטימיות של ישראל בסביבה הבינלאומית ותיתן סיכוי אמיתי להסדרת הסכסוך עם העם הפלסטיני.

"בתחום החברתי, לא פחות חשוב, מציג המחנה הציוני אלטרנטיבה אמיתית למשטר ההפרטה הניאו ליברלי שהעמיק בשנים האחרונות ורישומו ניכר בכל תחומי חיינו – מבריאות דרך חינוך, אספקת שירותים ציבוריים וכמובן היכולת לרכוש נכס מגורים".

להוציא את החברה מהשלטון של הליכוד
להוציא את החברה מהשלטון של הליכוד

יש עתיד
ד"ר יריב בן אליעזר, מרצה לתקשורת וממשל במרכז הבינתחומי הרצליה, נותן את קולו למפלגת יש עתיד. בן אליעזר מסביר כי "אני רוצה מפלגה עם חזון, יושרה והעדר פגמים אתיים ומוסריים ויש עתיד היא המפלגה היחידה שאנשיה ויתרו על הנאות בכדי להיכנס לפוליטיקה, כי יש להם חזון והם רוצים לממש אותו.

"בממשלה הקודמת הם קיבלו על עצמם את התיקים החברתיים הכי קשים וברגע שהתוכניות שלהם התחילו להתגשם - נתניהו פיטר אותם. אני מאמין שהדרך שלהם הייתה צודקת, נכונה לעתיד ילדינו ולחברה הישראלית ולכן אני תומך בהם בכל מאודי".

דרך צודקת למען עתיד ילדינו
דרך צודקת למען עתיד ילדינו

הבית היהודי
ד"ר יחזקאל ליכטנשטיין, מרצה ללימודי יסוד באוניברסיטת בר אילן יבחר בבית היהודי, "לראשונה יש מפלגה שפונה לכל עם ישראל בדרך של חיוב ולא בדרך של כפייה, מתוך מחוייבות של מסורת ואהבה לטובת עם ישראל.

"המפלגה באה מתוך העם, מתוך המסורת ולכן אני חושב שצריך לתת את ההזדמנות למפלגה הזאת, שתגדל ותגיע בסופו של דבר להנהגת מדינת ישראל לבד או עם חיבור למפלגות נוספות.

"מפד"ל, שהייתי חבר בה שנים רבות, חיפשה את ההזדמנות לצרף עוד זרמים ולאו דווקא דתיים ואני חושב שכל מה שרצינו בעבר מתגשם. נפתלי בנט עושה זאת בצורה יפה ומצרף קהלים נוספים שמאמינים בדרכה של הפד"ל.

"בתור אדם שגר בגוש עציון, אני רואה כמה חשוב שהציבור הדתי והמתנחלים לא יהיה מבודד. כעת יש ציבור גדול שמקושר לעם ישראל ולמסורת, שמצא לעצמו ביטוי במפלגה הזו של הבית היהודי ואני מקווה שיצליחו בדרך הישרה".

מחבר בין ציבור גדול של עם ישראל
מחבר בין ציבור גדול של עם ישראל

הרשימה הערבית המשותפת
פרופסור אמל ג'מאל, ראש התוכנית לתקשורת פוליטית למנהלים באוניברסיטת תל אביב, בוחר להעניק את קולו לרשימה הערבית המשותפת. הוא מסביר כי "זו מפלגה שמייצגת שני ערכים מאוד חשובים בדמוקרטיה, פלורליזם ומצד שני תביעה לשוויון ללא הבדל דת, גזע ומין. לדעתי זה המבחן והאתגר האמיתי של הדמוקרטיה הישראלית.

"המיעוט, והיחס אליו בכנסת, הם תמונת ראי למידת הערכיות של ערכי הסובלנות והשוויונות שבכל דמוקרטיה ובהכרח בדמוקרטיה בישראל ולכן חשוב להצביע למפלגה הזו".

המבחן האמיתי של הדמוקרטיה הישראלית
המבחן האמיתי של הדמוקרטיה הישראלית

מרצ
ד"ר דינה זיסרמן ברודסקי, מרצה במחלקה לפוליטיקה וממשל באוניברסיטת בן גוריון, מצביעה למרצ, לדעתה "המטרות, המצע והגישה של המפלגה כלפי הסכסוך ישראלי-ערבי והגישות החברתיות והכלכליות, מתאימות כמעט במאה אחוזים להשקפת העולם שלי.

"זו המפלגה היחידה שהמרכז והמוקד שלה הן זכויות האדם וזאת ללא הבדל בין דת, גזע, גישות פוליטיות וכו'. אני חברה במפלגה כמעט עשרים שנה והיא היחידה שיכולה להוביל את התהליך.

"הזלזול כלפי הדמוקרטיה הוא זה שמדאיג, יותר משאר האיומים כולל האיום האיראני שכולם דוגלים בו".

המפלגה החברתית היחידה שתוכל לפתור את הסכסוך
המפלגה החברתית היחידה שתוכל לפתור את הסכסוך

ישראל ביתנו
ד"ר מיכאל צייטלין, ראש מעבדה גידול גבישים באוניברסיטת אריאל, תומך במפלגת ישראל ביתנו. "בשנת 2009 רצו לסגור את תוכנית קמ"ע (קליטת מדענים עולים) למדענים מרוסיה וליברמן הציל את התוכנית", מציין צייטלין.

"בזמנו קיבלתי משכורת ממשרד הקליטה והם השאירו את התוכנית, אני מרוצה שזה קרה ואני חייב למפלגה הזאת שבאה לקראתנו.

"אני לא מאמין בהשקפת העולם של מרצ, אני גם לא כל כך מרוצה מנתניהו, אבל אני לא רואה מי יכול להחליף אותו. אני מאמין שישראל ביתנו ימשיכו לבוא לטובת האזרחים".


מה דעתכם? כתבו לנו בעמוד הפייסבוק של יורם לימודים

הציל את התוכנית למדענים עולים
הציל את התוכנית למדענים עולים
אנחנו ניתן לך את כל
המידע שיחסוך לך
הרבה זמן וכסף!
השאר/י פרטים לייעוץ
לימודים חינם!
באנר פירסומי
מה מתאים לך ללמוד?
יש לבחור שיטת חיפוש, להזין את התחום
וללחוץ על אייקון החיפוש
סוג לימודים
  • מכינות, בגרות ופסיכומטרי
  • לימודי תואר ראשון
  • הנדסאים
  • לימודי תואר שני
  • קורסים ולימודי תעודה
  • לימודים בחו"ל
  • לימודי תואר שלישי
קטגוריה
תחום
איזור
345
מקצועות
2538
מוסדות
17566
מסלולי לימוד