072-3300504

איזו מפלגה מעדיפים הסטודנטים?

מדגם בחירות ארצי שנערך בקרב הסטודנטים בישראל, קבע כי רובם בוחרים בגוש השמאל. המפלגה שניצחה במדגם הייתה המחנה הציוני, כאשר למקום השני הגיעה מרצ. גוש השמאל בדרך לניצחון?

הדס נתנאל | 11-03-2015 17:04:00

לקראת הבחירות לכנסת ה-20 ערכה התאחדות הסטודנטים בשיתוף עם אגודות הסטודנטים, מדגם בחירות ארצי בו נשאלו למעלה מ-15,000 סטודנטים, מ-18 מוסדות אקדמאיים שונים.

תוצאות המדגם מצביעות על ניצחון גורף בקרב גוש השמאל, זאת לעומת הפערים הנמוכים שיש בין השמאל לימין במדגמים שנערכים בקרב כלל האוכלוסייה.

המחנה הציוני הביסו את הליכוד
המחנה הציוני הביסו את הליכוד

תוצאות מדגם הבחירות
המנצחת הגדולה במדגם הסטודנטים היא מפלגת המחנה הציוני בראשות בוז'י הרצוג וציפי ליבני, שקיבלו במדגם הסטודנטים 41 מנדטים, כאשר האחוז הגבוה ביותר של הסטודנטים שהצביעו לה הם הסטודנטים מאוניברסיטת חיפה.

במקום השני ניצבת מפלגת מרצ עם 19 מנדטים, שבימים אלה נמצאת במאבק על חייה בין המתלבטים של גוש השמאל. אחוז המצביעים הגבוה ביותר למרצ היו הסטודנטים מהאוניברסיטה העברית.

במקום השלישי נראתה נוכחות של גוש הימין - מפלגת הבית היהודי קיבלה 17 מנדטים. 50 אחוזים מהסטודנטים שהשתתפו במדגם ולומדים במכללת אוהלו בחרו במפלגה זו, זהו האחוז הגבוה ביותר של מצביעים לאותה המפלגה ממוסד אקדמי אחד.

מפלגת יש עתיד קיבלה 15 מנדטים ונמצאת בעדיפות הראשונה בקרב הסטודנטים שלומדים במכללת וינגייט.

בניגוד לתוצאות סקרי הבחירות בקרב האוכלוסייה, הליכוד קיבלו רק 10 מנדטים, אחוז המצביעים הגבוה לליכוד היו סטודנטים, שלמרבה האירוניה, לומדים במכללה האקדמית פרס.

המפלגות שלא עברו את אחוז החסימה בקרב הסטודנטים היו ישראל ביתנו, הרשימה הערבית, ש"ס, יהדות התורה, יחד וכולנו.

הנטייה של תוצאות המדגם לשמאל, נובעת ככל הנראה עקב שיעור השתתפות נמוך של סטודנטים ממוסדות גדולים המזוהים עם הימין כמו אוניברסיטת בר אילן ואריאל.

מילה זו מילה, אבל לא עבר את אחוז החסימה
מילה זו מילה, אבל לא עבר את אחוז החסימה

מה הכי חשוב לסטודנטים?
כחלק מהמדגם הסטודנטים נשאלו מה הנושא הכי מרכזי, על פיו יצביעו בבחירות הקרובות.

60 אחוזים מהסטודנטים ציינו כי הנושא הכלכלי-חברתי עומד בראש סדר העדיפויות, ואילו הנושא הביטחוני מדיני נמצא במקום השני כאשר רק 27 אחוזים מהסטודנטים בחרו בו.

חמישה אחוזים ציינו כי הנושא המרכזי עבורם הוא דת ומדינה, ארבעה אחוזים הצביעו על מנהל תקין ושחיתות ואחוז אחד מהסטודנטים נמנעו מלהגיב לשאלה זו.

הנושא המוביל הוא הכלכלי חברתי
הנושא המוביל הוא הכלכלי חברתי
אנחנו ניתן לך את כל
המידע שיחסוך לך
הרבה זמן וכסף!
השאר/י פרטים לייעוץ
לימודים חינם!
באנר פירסומי
מה מתאים לך ללמוד?
יש לבחור שיטת חיפוש, להזין את התחום
וללחוץ על אייקון החיפוש
סוג לימודים
  • מכינות, בגרות ופסיכומטרי
  • לימודי תואר ראשון
  • הנדסאים
  • לימודי תואר שני
  • קורסים ולימודי תעודה
  • לימודים בחו"ל
  • לימודי תואר שלישי
קטגוריה
תחום
איזור
345
מקצועות
2538
מוסדות
17566
מסלולי לימוד