072-3300504

ילדה בת 10 נרשמה לתואר ראשון

בזמן שחברותיה עסוקות בלהעריץ דמויות של נסיכות וולט דיסני, אסתר אוקיד בת ה- 10 מבריטניה, הפכה לאחת מהסטודנטיות הצעירות בעולם כשנרשמה לתואר ראשון במתמטיקה

גל יונגר | 01-03-2015 15:38:00

קבלו את הסטודנטית הקטנטונת, אסתר אוקיד בת ה-10, שהצליחה להוכיח לכולם כי אף פעם לא מוקדם מדי כדי להתחיל את לימודי התואר הראשון. בסגנון קליל ואלגנטי, שהשאיר אבק לבוגרים ממנה, נרשמה אוקיד ללימודי התואר האקדמי במתמטיקה באוניברסיטה הפתוחה שבבריטניה.

על פי האתר הבריטי 'דיילי מייל', הסטודנטית הצעירה מוולסול שבמערב אנגליה, התקבלה לאוניברסיטה לפני כארבעה שבועות, אף על פי שמעולם לא למדה בבית ספר יסודי.

אוקיד כבר הספיקה לקבל מאה בבחינה הראשונה שנערכה, או כפי שהיא מנסחת את זה "עברתי את זה בקלי קלות".

אימה של אוקיד, הדוגלת בשיטת החינוך מהבית, לימדה את את ביתה את כל החומר הנדרש עוד מגיל צעיר. "כשהיא הייתה בת 4, התחלנו ללמוד את האלף-בית, עקרונות מתמטיים, חיבור, חיסור, כפל וחילוק.

"הבנתי שהיא מתחברת לדפוסים חוזרים, אז פיתחתי שיטה להשתמש בה, כשהדגש העיקרי היה אלגברה. היא אהבה את זה יותר מהכל".

ובכן, מסתבר שאוקיד היא לא ה'גאונה של אמא' היחידה במשפחה. אליה מצטרף גם אחיה הקטן בן ה-6, ישעיהו, אשר קורץ מאותו החומר ומצליח גם הוא לפתור מבחנים במתמטיקה מטעם האוניברסיטה.

במקביל לחיבור הקסום בין אוקיד למשוואות ליניאריות, מספיקה גם הסטודנטית לנהל חיים נורמליים המאפיינים ילדה בת 10, "היא מספיקה לשחק בבובות ולהעריץ את הסרט 'לשבור את הקרח'", מגוננת האם.

אנחנו עוד נשמע עליה, אסתר אוקיד בפעולה
אנחנו עוד נשמע עליה, אסתר אוקיד בפעולה

חלומו של כל ילד: 'לנהל בנק בגיל 16'
הבהלה לאוניברסיטה של הסטודנטית הצעירה, הגיעה כבר לפני שלוש שנים, כשאסתר הייתה בת 7. "היא רצתה שארשום אותה ללימודים אקדמיים, אך זה היה נראה לי מוקדם מדי", מסבירה אמה של אוקיד.

אולם לבסוף, נכנעה ללחצים הרבים של בתה ובגיל 10 החליטה להיענות לבקשתה, "תהליך הרישום היה מאוד מעניין בייחוד בגיל שלה. לאחר הריאיון שעברה, הסגל הבין כי מדובר ביוזמה שלה".

הבקשה ללימודים של אוקיד התקבלה בחודש אוגוסט ולאחר ראיון טלפוני, בחינה מתמטית ותפילות רבות, קיבלה את החדשות הטובות בחודש דצמבר, אז אושר לה באופן סופי כי היא רשאית להתחיל את לימודי התואר הראשון דלה במתמטיקה.

"התכנון העתידי של אסתר הוא לסיים תואר נוסף, לנהל בנק משלה בגיל 16 ולהפוך למיליונרית. אני ללא ספק אשמח להשקיע בו את מיטב כספי", מספרת האם.

אביה של אוקיד הוסיף בראיון כי "אני לא יכול לתאר כמה אני גאה ושמח להיות האבא של ילדי. הרצון של כל הורה, הוא לראות את ילדיו גדלים, מתפתחים ולוקחים את שם המשפחה לגבהים חדשים והילדים שלי עושים זאת".

אולם המלומדת הצעירה אוקיד, היא לא הסטודנטית היחידה שמחזיקה בטייטל הנכסף העונה לקטגוריית 'הסטודנטית הצעירה ביותר בעולם', קדמה לה רות לורנס מאנגליה, שהיום אף חיה בישראל.

לורנס עברה בשנת 1981, אז היתה בת עשר, את בחינות הקבלה לאוניברסיטת אוקספורד ונרשמה לתואר ראשון במתמטיקה.

לורנס למעשה הצליחה להגשים את חלומו הרטוב של כל סטודנט ולהחזיק כבר בגיל 13 בתואר ראשון. בשנת 1998, נישאה למתמטיקאי ישראלי וכיום היא מכהנת כפרופסור למתמטיקה במכון איינשטיין באוניברסיטה העברית בירושלים.

מי גאון של אמא?
מי גאון של אמא?
אנחנו ניתן לך את כל
המידע שיחסוך לך
הרבה זמן וכסף!
השאר/י פרטים לייעוץ
לימודים חינם!
באנר פירסומי
מה מתאים לך ללמוד?
יש לבחור שיטת חיפוש, להזין את התחום
וללחוץ על אייקון החיפוש
סוג לימודים
  • מכינות, בגרות ופסיכומטרי
  • לימודי תואר ראשון
  • הנדסאים
  • לימודי תואר שני
  • קורסים ולימודי תעודה
  • לימודים בחו"ל
  • לימודי תואר שלישי
קטגוריה
תחום
איזור
345
מקצועות
2538
מוסדות
17566
מסלולי לימוד