072-3300504

איפה יש לכם סיכוי גבוה להתקבל ללימודים?

הנתונים שיעשו לכם סדר בתואר: עם פתיחת ההרשמה לשנת הלימודים תשע"ו, בואו לראות לאילו תחומים במכללות מתקבלים הכי הרבה אנשים בניסיון ראשון ובאיזה מקצוע כולם חושקים?

הדס נתנאל | 12-02-2015 13:11:00

אחוז המתקבלים למקצוע שבו הם בחרו באפשרות הראשונה, בשנת תשע"ד, עמדו באוניברסיטאות על 72.5% ובמכללות על 71.2% - כך עולה מנתונים שחושפת הלשכה המרכזית לסטטסיטיקה (הלמ"ס).

מקצועות הלימוד עם שיעורי הקבלה הגבוהים ביותר במכללות האקדמיות, היו מתמטיקה ומדעי המחשב, מדעי החברה ועסקים ומדעי הניהול.

לעומת זאת, תחומי הלימוד שיש להם את שיעורי הקבלה הנמוכים ביותר היו אמנות, אומנויות שימושיות ושפות, ספרויות ולימודים רגיונליים.

מתקבלים ללימודים שרוצים באוניברסיטאות
מתקבלים ללימודים שרוצים באוניברסיטאות

המקצוע שכולם רוצים ללמוד
יש לכם ניחוש איזה מקצוע הוא המועדף היותר? ובכן, תחום הלימוד המועדף במכללות האקדמיות בשנת תשע"ד הוא עסקים ומדעי הניהול, כאשר 19.5 אחוזים מהנרשמים בחרו במקצוע זה.

מקצועות מועדפים נוספים היו מדעי החברה (18.9 אחוזים), הנדסה ואדריכלות (15.9 אחוזים) ואחרון - לימודי משפטים (14.5 אחוזים), כאשר למעלה משני שליש מהמועמדים, העדיפו ללמוד את ארבעת התחומים הללו.

תחומי הלימוד המועדפים ביותר בקרב הערבים ויוצאי אתיופיה היו עסקים ומדעי הניהול ומדעי החברה. מקצועות מבוקשים נוספים בקרב הערבים הם מקצועות עזר רפואיים ומתמטיקה ומדעי המחשב.

תחומי הלימוד המועדפים על ילידי ברית המועצות לשעבר, היו הנדסה ואדריכלות ועסקים ומדעי הניהול.

המקצוע המבוקש ביותר בקרב הגברים הם הנדסה ואדריכלות, כאשר בקרב הנשים נמצאים תחומים אלה בשכיחות נמוכה יותר.

בקרב הנשים, מקצועות הלימוד השכיחים היו אמנות, אומנויות ואמנות שימושית, מקצועות עזר רפואיים ובמיוחד חינוך והכשרה לרפואה, שנמצא בשכיחות נמוכה יותר בקרב הגברים.

הרוב הגדול בוחר ללמוד עסקים ומדעי הניהול
הרוב הגדול בוחר ללמוד עסקים ומדעי הניהול

בתחתית הרשימה – מדעים פיזיקליים
תחומי הלימוד הפחות מועדפים על מתעניינים ללימודים במכללות האקדמיות, היו המדעים הביולוגיים (1.6 אחוזים), מדעי הרוח הכלליים (1.3 אחוזים), שפות, ספרויות ולימודים רגיונליים (0.5 אחוזים) ואחרון עם 0.2 אחוזי ביקוש, נמצא תחום המדעים הפיזיקליים.

בקרב הערבים, תחום לימוד מבוקש פחות היה מתמטיקה ומדעי המחשב עם 2.2 אחוזי ביקוש. לעומת זאת, בקרב ילידי בריה"מ, מקצועות הלימוד שנמצאים בתחתית הרשימה הם דווקא משפטים (8.2 אחוזים) וחינוך והכשרה להוראה (2.1 אחוזים).

גם בקרב יוצאי אירופה לימודי משפטים היו פחות מבוקשים (11 אחוזים), כמו גם לימודי הנדסה ואדריכלות (11.2 אחוזים).

יוצאי אירופה לא ממהרים ללמוד משפטים
יוצאי אירופה לא ממהרים ללמוד משפטים

למי יש סיכויי גבוה יותר להתקבל?
נתונים מפתיעים נוספים, מראים כי נשים היוו רוב ברשימת מועמדי המכללות האקדמיות, עם זאת, שיעור המתקבלים לתחומים שדורגו בעדיפות הראשון גבוה יותר בקרב הגברים.

אחוז המועמדים הערבים לתואר ראשון במכללות האקדמיות בשנת תשע"ד, מצביעים על מספרים נמוכים (12.9 אחוזים), כאשר שיעור הנדחים דווקא היה גבוה.

בקרב הדרוזים, שיעור המתקבלים בעדיפות ראשונה, כמו גם שיעור הנדחים, הם נמוכים יחסית, ומכאן כי ישנו שיעור משמעותי של מתקבלים בעדיפות שנייה ומטה.

שיעור המועמדים של ילידי בריה"מ שמתקבלים בעדיפות ראשונה, היה גבוה יחסית ועמד על 74.6 אחוזים.

בקרב יוצאי אירופה, שיעור הנדחים היה גבוה יחסית ועמד על 17.9 אחוזים, כאשר נוסף על כך, גם שיעור המתקבלים לתחום הלימוד בעדיפות הראשונה היה גם נמוך יחסית ועמד על 63.5 אחוזים.

אנחנו ניתן לך את כל
המידע שיחסוך לך
הרבה זמן וכסף!
השאר/י פרטים לייעוץ
לימודים חינם!
מה מתאים לך ללמוד?
יש לבחור שיטת חיפוש, להזין את התחום
וללחוץ על אייקון החיפוש
סוג לימודים
  • מכינות, בגרות ופסיכומטרי
  • לימודי תואר ראשון
  • הנדסאים
  • לימודי תואר שני
  • קורסים ולימודי תעודה
  • לימודים בחו"ל
  • לימודי תואר שלישי
קטגוריה
תחום
איזור
345
מקצועות
2538
מוסדות
17566
מסלולי לימוד