072-3300504

שי פירון, מה עשית למען הסטודנטים?

רגע לפני הבחירות, הגיע הזמן לבדוק מה שר החינוך היוצא שי פירון באמת עשה למען הסטודנטים ומה הסטודנטים מבקשים משר החינוך הבא שיקדם לטובתם

הדס נתנאל | 11-02-2015 15:45:00

תקופת כהונתו של שי פירון כשר חינוך בממשלה הייתה קצרה, ונמשכה פחות משנתיים.

אז מה הצליח לקדם שר החינוך היוצא למען הסטודנטים ומאילו שינויים הסטודנטים בכל זאת הספיקו ליהנות במהלך תקופת כהונתו של פירון, ומה הם הנושאים הבוערים של התאחדות הסטודנטים, העומדים על ראש סדר היום?

שי פירון וגדעון סער בטקס  חילופי שרים, מי יהיה השר הבא?
שי פירון וגדעון סער בטקס חילופי שרים, מי יהיה השר הבא?

מה יהיה עתיד הפסיכומטרי?
זמן קצר לפני התפטרותו מהממשלה, הודיע פירון על שינוי מעמד הבחינה הפסיכומטרית ועל תנאי הסף החדשים לקבלה לאוניברסיטה ולמכללה.

מה שנשמע תחילה זוהר, התגלה כי ראשית ביטול חובת הפסיכומטרי רלוונטית רק עבור מי שלומד 4 ו-5 יחידות לימוד במתמטיקה ואנגלית.

בנוסף לכך, אי החובה בציון הפסיכומטרי הינו רק למקצועות מסויימים, כאשר כל אוניברסיטה מפרסמת את תנאי קבלה משלה. לאחרונה פרסמו האוניברסיטאות את תנאי הקבלה שלהן לתחומים ללא פסיכומטרי עבור שנת הלימודים הבאה, כאשר בסופו של דבר נמצא כי השינויים הם מינוריים לעומת מה שהיה אמור להיות בפועל.

יתר על כן, כעת עתיד התוכנית, שהייתה אמורה להיכנס לתוקף בשנת הלימודים הבאה תשע"ו, נמצאת בסימן שאלה ותהיה נתונה לשיקולו של שר החינוך החדש.

לדעתו של גלעד ארדיטי, יו"ר (יושב ראש) התאחדות הסטודנטים, מדובר ברפורמה אקוטית שבסיומה צפויה היתה להיות מבוטלת בחינת הפסיכומטרי. "הכיוון הוא נכון וההחלטה היא נכונה, יש עוד על מה לעבוד בנושא, אבל אנחנו לגמרי בעד זה", הוא מציין.

שר החינוך שי פירון מכריז על רפורמת הפסיכומטרי
שר החינוך שי פירון מכריז על רפורמת הפסיכומטרי

השינויים ששר החינוך הבא צריך ליישם
מלבד שינוי מעמד הפסיכומטרי, ישנם נושאים נוספים מהותיים בתחום החינוך שעומדים על סדר היום.

לדברי יו"ר התאחדות הסטודנטים, הנושא הראשון החשוב להם ביותר הוא הרחבת תקצוב מערכת ההשכלה הגבוהה וקביעת תקציב רב שנתי חדש.

"יש לתת דגש על מחקר ומרכיבים שמשפיעים על חווית הלימוד כמו איכות ההוראה, פיתוח טכנולוגיות, חיבור לשוק התעסוקה והנגשת מערך ההשכלה הגבוהה, גם לאוכלוסיות מוחלשות", אומר יושב הראש.

נושא מהותי נוסף ומרכזי, הוא צמצום תופעת עובדי הקבלן עד לכדי העלמת התופעה כליל. העסקה קבלנית רווחת בענפים שונים, כאשר רבים מהם משתכרים למטה משכר המינימום ולעיתים זכויותיהם הסוציאליות אף מופרות.

ארדיטי מסביר כי המטרה היא לשים דגש על צמצום התופעה בקרב עובדים סוציאליים ומורים שמועסקים בצורה קבלית, "אלו בדיוק האנשים שעשו הכל נכון ולמרות זאת, גילו שהם עובדי קבלן, אנחנו חשובים שזה לא סביר להשאיר זאת כך".

בנוסף, לדעתו יש להכניס נציג מטעם התאחדות הסטודנטים לות"ת (הועדה לתכנון ותקצוב), "אנחנו רוצים שיהיה נציג אחד בוועדה, שי פירון קיבל את זה כחלק מההמלצות ועכשיו צריך ליישם זאת".

הנקודה האחרונה מבקשת להקים מועצה לאומית לחינוך, שתקבע כללים מרכזיים וברורים במערכת החינוך. "צריך גוף מקצועי שיעסוק במערכת החינוך הציבורית, ולא שכל שר חינוך חדש שיגיע יחיף את מה שעשה האחר".

האם שר החינוך החדש אכן ישים את ידו על הנושאים הבוערים הללו? את זה רק הזמן יגיד , בתקווה שבממשלה הבאה יכהן שר החינוך מספיק זמן בכדי שיוכל להשפיע ולהביא לשינויים.

אנחנו ניתן לך את כל
המידע שיחסוך לך
הרבה זמן וכסף!
השאר/י פרטים לייעוץ
לימודים חינם!
באנר פירסומי
מה מתאים לך ללמוד?
יש לבחור שיטת חיפוש, להזין את התחום
וללחוץ על אייקון החיפוש
סוג לימודים
  • מכינות, בגרות ופסיכומטרי
  • לימודי תואר ראשון
  • הנדסאים
  • לימודי תואר שני
  • קורסים ולימודי תעודה
  • לימודים בחו"ל
  • לימודי תואר שלישי
קטגוריה
תחום
איזור
345
מקצועות
2538
מוסדות
17566
מסלולי לימוד