072-3300504

ללמוד בהליכה יעשה לכם רק טוב

יושבים? תתחילו לצעוד. מחקר חדש מצא כי אם לומדים תוך כדי הליכה, מגיעים לתוצאות טובות יותר. האם זה מתאים לכולם ואיפה בכל זאת החסרונות?

08-02-2015 16:03:00

כשחושבים על שיעור, נוטים לדמיין מרצה שעומד מול סטודנטים הישובים בכיתה, אבל האם זה חייב להיות כך? פרופסור באוניברסיטת KTH לטכנולוגיה שבשוודיה, בדק האם לימודים בזמן הליכה יכולים להיות אפקטיביים.

התוצאות הראו שנמצא שיפור מצד הסטודנטים במהלך הלמידה, אבל למי זה באמת יכול להתאים? ומתי זה יכול להפריע?

צעד אחד לטובת הסטודנטים
מחקר שנערך על ידי חוקרים באוניברסיטת סטנפורד בקליפורניה, מצא כי הליכה מגבירה את החשיבה היצירתית. בעקבות הנתונים המרשימים החליט בלטר, מרצה למדעי המחשב באוניברסיטת KTH , החליט לקחת את המחקר צעד אחד קדימה ולבדוק האם ההליכה יעילה גם במצב של למידה.

לצורך המחקר הוא אסף עשרה תלמידים והעביר להם קורס סמינר תוך כדי הליכה, התוצאות הצביעו על שיפורים.

"סטודנטים מרגישים חופשי יותר לדבר כשהם בחוץ, מאשר בתוך הכיתה. היה להם קל יותר לבטא את דעתם, בייחוד כשהתחלקנו לקבוצות קטנות", מסביר בלטר.

כחלק מהמחקר, בלטר בדק אילו היבטים טובים היו בזמן ההליכה, כאשר התגובות השכיחות הצביעו על האווירה הרגועה, האוויר הצח והדיונים הפתוחים, הפורים והבריאים.

"זה כמו מתנה, הציפייה לשיעור עולה"
נינה אבן עזרא, פסיכולוגית קלינית מומחית, מסבירה כי הדגש הוא על החוויה שמקנה ההליכה, "ברגע שהלמידה קשורה לחוויה נעימה, אז הלמידה הופכת לפחות מאיימת ולכן יותר נעים להתרכז בה".

אך לצד המעלות שבדבר, והגברת הכושר הגופני, צריך לזכור כי יש גם חסרונות.

כשנשאל בלטר על ההיבטים השליליים, הזכיר את קשיי התקשורת בין חברי הקבוצה, הסטייה מהנושא הנלמד וקשיי שמיעה של הנאמר מצד המרצה.

אבן עזרא מסבירה כי הגירויים שיש בחוץ עלולים להוות בעיה ולכן לא כולם יהיו קשובים לנושא הנלמד כאשר מעבירים שיעור תוך כדי הליכה.

ולמרות הגירויים שמסביב, לדעתה של אבן עזרא ייתכן כי דווקא למידה מסוג זה, יכולה להטיב עם סטודנטים בעלי הפרעות קשב וריכוז. "בכיתה הם נוטים להשתעמם ולהסיח את דעתם בקלות, אבל בחוץ תהיה להם את היכולת להתרכז יותר מאחרים".

מצפה לשיעור כמו מתנה
מצפה לשיעור כמו מתנה

ומה עם לימודים על הליכון?
אם כך, באילו נושאים למידה שכזו תסייע ותעזור לסטודנטים?לדעתה של אבן עזרא, עדיף שיהיו אלה לימודים עיוניים שאינם מורכבים מדי. "אם נדרשות פעולות מורכבות יותר מלבד זיכרון, כמו הבנה של תהליך מסוים, אז ההליכה יכולה להוות חיסרון. בנושאים מורכבים, כאשר הייצוגים הוויזואליים יוצגו מולנו, נפנים אותם טוב יותר", היא מפרטת.

אך גם את החיסרון הזה ניתן לפתור, "אפשר לנטל את הגירויים האלו על ידי הליכה על הליכון בסביבה ניטרלית", מעלה אבן עזרא, "אז ניתן יהיה לבדוק האם יכולת הלמידה אכן נשארת אותו הדבר".

בסביבה ניטרלית יותר קל? רעיון למחקר הבא
בסביבה ניטרלית יותר קל? רעיון למחקר הבא
אנחנו ניתן לך את כל
המידע שיחסוך לך
הרבה זמן וכסף!
השאר/י פרטים לייעוץ
לימודים חינם!
באנר פירסומי
מה מתאים לך ללמוד?
יש לבחור שיטת חיפוש, להזין את התחום
וללחוץ על אייקון החיפוש
סוג לימודים
  • מכינות, בגרות ופסיכומטרי
  • לימודי תואר ראשון
  • הנדסאים
  • לימודי תואר שני
  • קורסים ולימודי תעודה
  • לימודים בחו"ל
  • לימודי תואר שלישי
קטגוריה
תחום
איזור
345
מקצועות
2538
מוסדות
17566
מסלולי לימוד