072-3300504

המדריך לסטודנט הנצחי: כיצד מתכוננים לתואר שני?

ממשיכים בשוונג האקדמי ושוקלים להירשם גם לתואר שני? זה הזמן להקדים תרופה למכה ולהיערך מראש, כדי שתעמדו בתנאי הקבלה ותוכלו להמשיך ישירות לתואר הבא

גל יונגר | 03-02-2015 14:23:00

בשונה מתהליך הרישום ללימודי התואר הראשון, בו התבקשתם להתמקד בעיקר בציוני הבגרויות ובבחינת הפסיכומטרי, הקבלה לתואר השני היא לא דבר של מה בכך וכוללת תנאי סף, המלצות, ראיונות אישיים ולעיתים גם בחינות נוספות.

אז למה באמת חשוב לשים לב במהלך התואר הראשון וכיצד תצליחו להקל על עצמכם לקראת הקבלה לתואר השני? קבלו את המדריך לסטודנט הנצחי.

הכירו את אויב: תנאי קבלה
אם במהלך לימודי התואר הראשון שלכם, הפנמתם כי תחום הלימודים שבחרתם הוא ממש בשבילכם והרצון לעשיית תואר שני בוער בכם, הגיע הזמן לקחת אחריות, לסיים את כל המטלות הנדרשות בזמן ולברר מהם התנאים המדויקים להתקבל אליו דרך הידיעון של התואר המבוקש.

כאמור, כל תואר דורש קריטריונים שונים, אך ככל שתדעו מהר יותר מהם תנאי הקבלה, כך תוכלו לפעול בהתאם ולקצר תהליכים בעתיד.

למה לא בדקתי לפני? ויפה שעה אחת קודם
למה לא בדקתי לפני? ויפה שעה אחת קודם

מטרת התואר: ממוצע ציונים גבוה
אין הרגשה יותר נפלאה מלקבל מצטיין דיקן עם סיום התואר הראשון ולזכות ב-15 שניות התהילה על במת המסיימים.

אולם מלבד התעודה המחמיאה על חריצות והתמדה, במקרה של הרשמה לתואר שני, ממוצע הציונים של התואר הראשון הוא זה קובע. לכן ככל שתקדימו ותבחרו לעשות תואר שני מהר יותר, תבינו כי שמירה על ממוצע ציונים גבוה יקל עליכם משמעותית בשלבי הקבלה לתואר הבא. (התואר הראשון כמקפצה לתואר שני).

עם ממוצע כזה, מי לא יקבל אותך?
עם ממוצע כזה, מי לא יקבל אותך?

קבלו פטורים מקורסי השלמה
במסגרת קורסי הליבה שלקחתם במהלך הלימודים האקדמיים בתואר הראשון, תוכלו לקבל פטור מקורסים מסוימים שמוצעים לכם כקורסי השלמה בתואר השני. כך בעצם תוכלו לחסוך זמן יקר, תקבלו הכרה עבור אותם קורסים ותגיעו עם הידע הרלוונטי מבעוד מועד.

חופשיה ומאושרת: לא חוזרת לסטסיסטיקה לעולם
חופשיה ומאושרת: לא חוזרת לסטסיסטיקה לעולם

התמקדו בתחומי לימוד משיקים
סיימתם תואר ראשון בספרות אנגלית והחלטתם במעבר חד ללמוד תואר שני במנהל עסקים? מעברים מסוג זה לא תמיד ייסעו לכם על מנת להתקבל לתואר שני, מהסיבה של פערי הידע והרקע בתחום. כתוצאה מכך יהיה עליכם להשלים קורסים ולצלוח את המבחנים הדרושים על מנת להתקבל.

אולם אם תחליטו במהלך התואר להמשיך ללימודי תואר שני באותו התחום, או להרחיב אופקים לתחום משיק, הדרך תהיה קלה יותר והסיכוי להתקבל למשרה נחשבת בשוק גדל גם הוא.

ממשיך במנהל עסקים
ממשיך במנהל עסקים

הקפידו לקבל המלצות
בתוך כל החוויה האקדמית הזו שנקראת תואר, בין אם מדובר בראשון או בשני, תמיד טוב לשמור על קשרים טובים עם המרצים והדיקנים במסגרת מוסד הלימודים שלכם. כך ברגע האמת שתחפשו המלצות חמות לקראת התואר השני, יהיה לכם תמיד למי לפנות.

מי ביקש המלצה ולא קיבל?
מי ביקש המלצה ולא קיבל?
אנחנו ניתן לך את כל
המידע שיחסוך לך
הרבה זמן וכסף!
השאר/י פרטים לייעוץ
לימודים חינם!
באנר פירסומי
מה מתאים לך ללמוד?
יש לבחור שיטת חיפוש, להזין את התחום
וללחוץ על אייקון החיפוש
סוג לימודים
  • מכינות, בגרות ופסיכומטרי
  • לימודי תואר ראשון
  • הנדסאים
  • לימודי תואר שני
  • קורסים ולימודי תעודה
  • לימודים בחו"ל
  • לימודי תואר שלישי
קטגוריה
תחום
איזור
345
מקצועות
2538
מוסדות
17566
מסלולי לימוד