072-3300504

לאן ילכו הסטודנטים של אורט הרמלין?

בהתאם לדרישות המל"ג, מכללת אורט הרמלין עלולה להיסגר כבר בחודש הקרוב. הסטודנטים במוסד לא יודעים האם תינתן להם בכלל הזדמנות לסיים את התואר

הדס נתנאל | 19-01-2015 15:52:00

המכללה האקדמית להנדסה אורט הרמלין, שקיבלה היתר לפתיחתה במרץ 2009, עלולה להסגר בסוף חודש פברואר 2015, בהתאם להמלצת המועצה להשכלה גבוהה (המל"ג).

"לא קיימת היתכנות בהווה ובעתיד להמשך התקיימותו של המוסד", נכתב בהודעת מל"ג. לדבריהם, הדבר נובע בשל תוכנית הלימודים האקדמית שקיבלה המלצה שלילית ובשל סוגיות פיננסיות וארגוניות - מנהליות.

סטודנטים שלומדים במוסד הופתעו לגלות את הנושא רק בתחילת חודש ינואר, כאשר כרגע, כחודש לפני הסגירה הצפויה, הם אינם יודעים היכן הם ימשיכו את לימודיהם האקדמיים והאם תינתן להם בכלל האופציה לסיים אותם.

בהודעה שהוציאה המל"ג, נטען כי יימצא פתרון לסטודנטים שלומדים באורט הרמלין, במכללות הנדסה שונות ברחבי הארץ, ובפרט במכללת אורט בראודה שהתחייבה להעניק רשת ביטחון לסטודנטים.

עם זאת, מבדיקה שנערכה, מכללת אורט בראודה טרם קיבלה הוראה מדויקת בנושא, ולכן הלימודים שם אינם מובטחים כרגע, כך גם בכל שאר המכללות שצויינו בהודעת המל"ג ובהם מכללת אפקה ומכללת רופין.

חשוב לקחת בחשבון שגם אם רשת הביטחון של אורט בראודה תופעל, מדובר במכללה הנמצאת בכרמיאל שבצפון הארץ, ואילו אורט הרמלין ממוקם במרכז. על כן, התלמידים יצטרכו או להעתיק את מגוריהם לצפון או להעביר שעות על גבי שעות בנסיעות.

הסטודנטים מפגינים למען העתיד שלהם
הסטודנטים מפגינים למען העתיד שלהם

"אף אחד לא מסביר לנו מה יהיה פה"
מחר (ג') צפויה להתקבל החלטה סופית במל"ג, כאשר במידה והמכללה אכן תיסגר, צפוי כאוס גדול באשר לעתיד הסטודנטים.

"כל יום צצות הודעות שהמל"ג מתכוון לסגור לנו את המכללה ואף אחד לא מסביר לנו מה יהיה איתנו? מה יהיה עם התואר שלי ושל עוד 300 סטודנטים אחרים כמוני שהשקיעו בלימודים?", אומר אמיל רובינוב (35), שנמצא בשנה הרביעית והאחרונה ללימודי הנדסה רפואית.

אנסטסיה רימר (26), שנמצאת גם היא בשנה הרביעית מוסיפה, "נאמר לנו שקיימת רשת ביטחון ושהמל"ג ידאג לנו, אבל אין הנחיות ברורות. מכללת אורט בראודה נמצאת בכרמיאל, אין שם לימודי ערב ואין לימודי הנדסה רפואית, מה נעשה?".

"יש תוכנית ביטחון אבל זה לא מבטיח שיקבלו אותנו, אין לי מושג איפה אני אמשיך ללמוד, אומר ניר טל (33), סטודנט ללימודי הנדסת מכונות, "אנשים למדו כמה שנים ופתאום עוצרים הכל".

איפה הם ימשיכו ללמוד?
איפה הם ימשיכו ללמוד?

מתחילים את התואר מחדש?
על פי תגובת המל"ג, הם יסייעו לסטודנטים להתקבל למוסדות לימוד אחרים המלמדים את אותם התחומים, כמו אפקה או מכללת רופין, אך גם שם, כאמור, חודש לפני וטרם התקבלו הנחיות מסודרות.

"כשפנינו למכללת אפקה או לרופין הם לא ידעו דבר ואמרו שצריך לעשות הכל מחדש", אומר רובינוב, "סתם זורקים שמות של מכללות, כשהם בעצם לא שמעו על זה דבר".

המל"ג מצידם מציינים כי הסטודנטים שהתחילו ללמוד במוסד חתמו על הצהרה, לפיה ידוע להם כי לתכנית אין עדיין הסמכה ולכן ייתכן שגם לא יקבלו כזו, כלומר – האחריות היא על כתפי הסטודנטים והם יצטרכו להלחם על מקומם באקדמיה.

אף אחד לא לוקח אחריות והסטודנטים נותרו לבדם
אף אחד לא לוקח אחריות והסטודנטים נותרו לבדם

תגובות: אין קבלה אוטומטית
ממכללת אורט הרמילן נמסר כי "ללא הצדקה ותוך ניצול ציני של תקופת המעבר בין הממשלות, המל"ג החליטה לסגור לראשונה מכללה חשובה המכשירה סטודנטים ללימודי הנדסה.

"במקום לפתח וללוות מוסדות אקדמים בתחילת דרכם, המנגישים לימודי הנדסה לאוכלוסיות פוטנציאליות בפריפריה, המל"ג עסוקה בסגירת מוסדות אלו. יש דגש לאומי בטחוני על לימודי הנדסה בישראל וזאת כבר טובי המומחים קוראים זמן מה.

במכללת אורט הרמלין דורשים להשהות את מועד ההחלטה על עתיד המכללה עד למינוי שר חינוך חדש, שיעמוד בראש המל"ג.

ממכללת אורט בראודה נמסר כי "המכללה האקדמית להנדסה אורט בראודה טרם קיבלה כל פניה או בקשה לקיים את הבטחתה לפרוש רשת הביטחון, אך אם אכן האיום על סגירת 'אורט הרמלין' ימומש, נפעל לקליטת סטודנטים מ'אורט הרמלין', אשר יבקשו להמשיך לימודיהם באורט בראודה, ואשר יעמדו בתנאי כתב 'רשת הבטחון'.

אורט בראודה הסכימה להעניק רשת ביטחון לתכניות: הנדסת מכונות, הנדסת חשמל ואלקטרוניקה והנדסה רפואית. לכל תכנית לימודים יש כתב הסכמה נפרד ותנאים שונים. המכללה תקבל סטודנטים מאורט הרמלין, על-פי ההסכמות שתואמו בין המכללות, בהתאם להישגי כל סטודנט שיגיש בקשה ועל-פי תוכן והיקף הקורסים שלמד.

אין מגבלה למספר הסטודנטים, אך אין קבלה אוטומטית או קבוצתית".

אנחנו ניתן לך את כל
המידע שיחסוך לך
הרבה זמן וכסף!
השאר/י פרטים לייעוץ
לימודים חינם!
באנר פירסומי
מה מתאים לך ללמוד?
יש לבחור שיטת חיפוש, להזין את התחום
וללחוץ על אייקון החיפוש
סוג לימודים
  • מכינות, בגרות ופסיכומטרי
  • לימודי תואר ראשון
  • הנדסאים
  • לימודי תואר שני
  • קורסים ולימודי תעודה
  • לימודים בחו"ל
  • לימודי תואר שלישי
קטגוריה
תחום
איזור
345
מקצועות
2538
מוסדות
17566
מסלולי לימוד