072-3300504

כך תבטיחו את מקומכם בשנה"ל הקרובה

כמה שהציונים שלכם גבוהים יחסית, תמיד יש סיכוי שלאחרים יש ציונים גבוהים יותר ובסוף הם יתקבלו ללימודים ואתם תצטרכו להעביר עוד שנה בבטלה. אז מה עושים ואיך מבטיחים שבשנה הקרובה תתחילו ללמוד?

הדס נתנאל | 13-01-2015 13:18:00

ההרשמה לשנת הלימודים הקרובה עוד רגע מתחילה, אבל הביקוש הגבוה ללימודים לא תמיד מאפשר למועמדים באמת להצליח ולהתחיל ללמוד. אז איך תבטיחו שלא תפספסו שנה ותוכלו כבר להתחיל את התואר הראשון?

גלית רובינשטיין, פסיכולוגית ומנהלת היחידה לייעוץ קריירה ב'אדם מילא', ויהושע הראל, מנהל תחום הכוונה מקצועית במכון צומת דרכים, חושפים את הדרכים שיבטיחו את מקומכם בשנת הלימודים הקרובה.

להחזיק אצבעות לא תמיד יעזור, יש דרכים נוספות
להחזיק אצבעות לא תמיד יעזור, יש דרכים נוספות

להירשם לכמה מוסדות לימוד
זה נשמע בסיסי, אבל זו האמת. ככל שתרשמו ליותר מוסדות לימוד, כך תגדילו את סיכוייכם להתקבל ולהתחיל ללמוד השנה. רובינשטיין מסבירה שאפשר להתפשר על מוסד לימודים. "מקומות עבודה פחות מתעניינים איפה למדתם, הם יותר שמים דגש על הניסיון ומה שהמועמד לעבודה מביא איתו".

חשוב לזכור כי בחלק מהמקרים ניתן להתחיל במוסד עם דרישות סף נמוכות יותר, להשקיע, להוציא ציונים גבוהים ולאחר מכן לעבור למוסד הרצוי.

חסרים לכם כמה נקודות? גשו לפקולטה
חיתוכי הקבלה נעשים בצורה טכנית, כאשר לפעמים כמה נקודות בודדות מפרידות ביניכם לבין מקומכם בלימודים, אבל הדלת לא תמיד סגורה.

במקרה שנפסלתם על חודה של נקודה, בקשו לדבר עם דיקאן הפקולטה ונסו להעביר כמה אתם חדורי אמביציה.

הראל מייעץ ואומר "אין מה להפסיד, זאת דרך נכונה. נסו לקבל הקלה ברף הקבלה בתמורה להתחייבות לממוצע ציונים גבוה ואם אתם בעלי אישיות כריזמטית ומשכנעת זה בהחלט יכול לתרום".

נסו להסביר כמה אתם חדורי מוטיבציה
נסו להסביר כמה אתם חדורי מוטיבציה

המקצוע המבוקש בלימודים משניים
אם אתם חולמים ללמוד מקצוע מסוים, לא מוכנים להתפשר על מוסד הלימודים ורוצים להתחיל עוד השנה – גם לזה יש פתרון.

שלבו שני מקצועות ועשו הסבה למקצוע המשנה במהלך הלימודים. "מי שרוצה לעסוק לדוגמא בפסיכולוגיה, יכול להתחיל ללמוד סוציולוגיה ופסיכולוגיה כתואר משני, ובמהלך התואר לעשות הסבה", מסביר הראל.

"זה רלוונטי בהרבה מאוד מקצועות, כמובן שזה תלוי באוניברסיטה ובהגדרות של המקצוע", הוא מדגיש.

להתחיל מקצוע אחד ולעבור באמצע
מה יעשה מתעניין שרוצה ללמוד רפואה, אבל לא מצליח להגיע לתנאי הקבלה? ובכן, בחלק מהמקרים ניתן ללמוד מקצוע אחר ואחרי כמה שנים של למידה, לעבור למקצוע המבוקש.

"אחת הקליינטיות שלנו התחילה ללמוד מדעי המוח, ואחרי שלוש שנים בהם הוציאה ציונים גבוהים, עשתה הסבה ללימודי רפואה בצפת", מדגים הראל, "בסופו של דבר היא לומדת 7 שנים כמו כל סטודנט לרפואה אחר, מבלי להשיג ציוני פסיכומטרי גבוהים שנדרשים ללימודי רפואה".

אין מה להתייאש, יש דרכים חלופיות
אין מה להתייאש, יש דרכים חלופיות

להתמקצע בתואר השני
בהרבה מקרים, דרישות הכניסה למקצועות עבודה דורשות תואר שני בתחום מסוים.

רובינשטיין מסבירה כי אפשר ללמוד לתואר ראשון במקצועות קרובים, להוציא ציונים גבוהים ולשים את כל הקלפים בתואר השני. "היום תואר ראשון לא תמיד מקנה כניסה לעולם המקצוע המחפשים".

דרכים נוספות שמובילות לאותה המטרה
לפני שממהרים להירשם, חשוב להבין במה בדיוק רוצים לעסוק ולבדוק האם התואר שמנסים להתקבל אליו הוא באמת הכרחי.

"אם אתם מתעניינים בלימודי פסיכולוגיה, חשוב להבין מה בדיוק מושך אותי בפסיכולוגיה?", אומרת רובינשטיין, "אפשר להגיע ליעד די דומה בדרכים אלטרנטיביות, מי שרוצה לטפל באנשים יכול ללמוד עבודה סוציאלית ולאו דווקא פסיכולוגיה".

רוצים לטפל באנשים? בשורות טובות, לא חייבים ללמוד פסיכולוגיה
רוצים לטפל באנשים? בשורות טובות, לא חייבים ללמוד פסיכולוגיה

להצליח בזכות לימודי תעודה
מי אמר שיש רק דרך אחת להתחיל לעבוד בתחום המבוקש? לפעמים לימודי תואר ראשון בתחום אחר בשילוב לימודי תעודה, מספיקים כדי להתקבל למקצוע עליו אתם חולמים.

רובינשטיין נותנת דוגמא למי שחולם לעבוד בעולם הפרסום. "אם לא התקבלתי ללימודי תקשורת, אפשר להתחיל לימודי תואר ראשון בתחום אחר ובמקביל לבנות ניסיון תעסוקתי דרך לימודי תעודה".

אנחנו ניתן לך את כל
המידע שיחסוך לך
הרבה זמן וכסף!
השאר/י פרטים לייעוץ
לימודים חינם!
באנר פירסומי
מה מתאים לך ללמוד?
יש לבחור שיטת חיפוש, להזין את התחום
וללחוץ על אייקון החיפוש
סוג לימודים
  • מכינות, בגרות ופסיכומטרי
  • לימודי תואר ראשון
  • הנדסאים
  • לימודי תואר שני
  • קורסים ולימודי תעודה
  • לימודים בחו"ל
  • לימודי תואר שלישי
קטגוריה
תחום
איזור
345
מקצועות
2538
מוסדות
17566
מסלולי לימוד