072-3300504

הסוד נחשף: מה באמת עושים המרצים?

חושבים שהמרצה שעומד מולכם, מתעסק רק בנושא שעליו הוא מעביר קורסים? הגיע הזמן לחשוף את האמת ולגלות במה עוד מתעסקים המרצים שלכם ומה התחביבים האמיתיים שלהם

25-12-2014 16:59:00

תמיד אמרו לכם שגם המורה הוא בן אדם? ובכן, עם כמה שזה מפתיע, זה באמת נכון ומהרגע שבו הם יוצאים משערי הקמפוס הם מנהלים חיים שונים בהרבה ממה שאתם מדמיינים לעצמכם כשאתם יושבים מולם בכיתה.

תיארתם לעצמכם מתישהו שמאחורי החזות הרצינית בעצם מסתתרת מרצה שמשתתפת בתחרויות עולמיות בטניס שולחן, או תחרויות ריקוד? ברור שלא. ולכן, הגיע הזמן ללכת אל מאחורי הקלעים של המרצים ולגלות את פרצופם האמיתי. מוכנים לזה?

ביום מרצה ובערב רקדן, האם זה אפשרי?
ביום מרצה ובערב רקדן, האם זה אפשרי?

התחביב היה שם קודם
הרבה לפני שענבל בכר שימשה כמרצה לחינוך מיוחד במכללת לוינסקי, היא שיחקה טניס שולחן. "בזמן מלחמת המפרץ שירתתי בצבא ובמהלך השירות נפצעתי. במשך שלוש שנים הייתי בשיקום, כאשר חלק מהשיקום היה לשחק טניס שולחן", היא מספרת. מאז, זכתה בכר במספר גביעים והיום היא אלופת ישראל בטניס שולחן.

"לקח לי זמן להגיע ללימודים האקדמיים כי הייתי בנבחרת ישראל, אבל ברגע שסיימתי - התחלתי ללמד. מאז זה התחום שאני עובדת בו הכי הרבה שנים ואני מאוד אוהבת אותו", מספרת בכר.

גם אצל רז קופרמן, מרצה למתמטיקה באוניברסיטה עברית, התחביב התחיל כשהיה צעיר, ובגיל 19 הוא כבר היה רץ מרתון. "התחלתי לרוץ כי גם נהניתי מזה וגם כי הייתי פותר את שיעורי הבית בזמן הזה, הריצה אפשרה לי להתרכז", מספר קופרמן.

איך הסטודנטים מגיבים?
יש מרצים שלא חושפים בפני הסטודנטים את העיסוק המשני שלהם, ויש אחרים שלא מסתירים ואף מחברים בין שני העולמות. פרופסור תמר אלמור, דיקאן הסטודנטים בבית הספר למנהל עסקים במסלול האקדמי המכללה למנהל, שיתפה את הסטודנטים בתחביב הריקודים החדש שלה.

אלמור, שנכנסה אל עולם הריקודים לפני יותר משנה, משתתפת מאז בתחרויות ריקודים סלוניים ברחבי העולם. "בשבוע הראשון ללימודים הייתי בתחרות בינלאומית בבוורלי הילס, שיתפתי אותם שאעדר וסיפרתי להם איפה הייתי. הראיתי להם תמונות ומאז הם לוקחים חלק פעיל בחוויות שלי", היא משתפת.

גם בכר מחברת את התחביב שלה אל עולם הלימודים. "פעמים רבות אני נותנת לסטודנטים דוגמאות מעולם הספורט ומוצאת נקודות השקה בין הערכים של הספורט לערכים של החינוך", היא מספרת. במקרה שלה הקירבה של הסטודנטים כל כך גדולה עד שהם אפילו לוקחים חלק פעיל בעידוד וחגיגות שלאחר משחקים.

אם לא די בכך, קופרמן ובכר, כל אחד במוסדו הוא, מוציאים קבוצות ריצה ומאמנים את המרצים, אנשי הסגל ואת הסטודנטים יחדיו. "זה מאוד מיוחד שמרצים וסטודנטים נפגשים ורצים יחד, זאת אוירה מיוחדת", מציינת בכר.

מתאמנת על הצעדים במסדרונות
כולם תוהים לעצמם איך אפשר לשלב בין תחביב ומקצוע, את המרצים תשאלו איך אפשר לעשות כל זאת ובנוסף, לגדל משפחה?

"אני אבא ל-4 ילדים, זה הרבה יותר תובעני מלעסוק במתמטיקה, וספורט זה דבר שבהחלט דורש הרבה אנרגיות", מספר קופרמן. אז איך הוא מצליח לשלב בין כל הקצוות? ובכן, במקרה של קופרמן כל המשפחה גם עוסקת בספורט, "אני יוצא לתחרויות עם הילדים שלי והם גם מצטרפים לתחרויות בתור משתתפים", הוא מספר.

ומה עושים כשהמשפחה לא עוסקת באותו התחביב? לדעתה של אלמור הכל זה עניין של אנרגיות, מוטיבציה, תשוקה וחשק. אלמור למדה איך לשלב, במקום להגיע הביתה ולתרגל, היא מתאמנת על הצעדים כבר בפרוזדור הקמפוס.

"יש לנו פה פרוזדור נוח לתרגול, כשהוא ריק אני מתרגלת צעדים וסיבובים", היא מגלה, "היה שלב שהעובדים ממערכות מידע שאלו אותי אם התחלתי לרקוד, לא הבנתי איך הם יודעים, עד שהם הצביעו לי על המצלמות".

>> פרסומת: בואו למצוא אהבה חדשה באתר אינבוקס קיופיד

אנחנו ניתן לך את כל
המידע שיחסוך לך
הרבה זמן וכסף!
השאר/י פרטים לייעוץ
לימודים חינם!
באנר פירסומי
מה מתאים לך ללמוד?
יש לבחור שיטת חיפוש, להזין את התחום
וללחוץ על אייקון החיפוש
סוג לימודים
  • מכינות, בגרות ופסיכומטרי
  • לימודי תואר ראשון
  • הנדסאים
  • לימודי תואר שני
  • קורסים ולימודי תעודה
  • לימודים בחו"ל
  • לימודי תואר שלישי
קטגוריה
תחום
איזור
345
מקצועות
2538
מוסדות
17566
מסלולי לימוד