072-3300504

באמת אפשר לקבל נקודות זכות על סקי באנדורה?

חברת 'איסתא' יצאה בתוכנית סקי מיוחדת לסטודנטים, במסגרתה הם יקבלו 2 נקודות זכות מטעם אוניברסיטת אנדורה. לסטודנטים הם גורמים להאמין שמישהו בארץ יכיר בזה. המוסדות בישראל: נשמע כמו בדיחה

הדס נתנאל ומורן ראדה | 18-11-2014 16:02:00

"סטודנטים: שבוע סקי באירופה = 2 נקודות זכות אקדמיות מטעם אוניברסיטת אנדורה", כך מציגה חברת 'איסתא' את חופשת הסקי שהיא מנסה לשווק בימים אלה לקהל היעד הסטודנטיאלי שלה. 1,800 יורו ואתה גם נהנה מחופשת סקי וגם יוצא בסוף עם 2 נקודות זכות לתואר מטעם אוניברסיטת אנדורה.

נשמע חלום, לא? מי לא היה רוצה לקחת שבוע חופש מהלימודים ולצאת לחופשת סקי, כאשר בשובו הוא מתהדר בעוד 2 נקודות זכות אקדמיות, מטעם אוניברסיטת אנדורה. מה זו בכלל אוניברסיטת אנדורה? למי אכפת, העיקר שמקבלים 2 נקודות זכות ומוותרים על קורס בחירה, לא? ובכן, מה שנשמע כמו כחלום, הוא בהחלט חלום. חלום שלא יתגשם, כנראה.

חברת איסתא משווקת חופשת סקי תמורת נקודות זכות
חברת איסתא משווקת חופשת סקי תמורת נקודות זכות

אנחנו התחייבנו שיכירו בנקודות זכות? כתבנו 'אולי'
תוכנית הסקי הסטודנטיאלית של 'איסתא' נקראת 'אקדמסקי', וזו לה השנה הראשונה. בראש התוכנית עומד עופר צלרמאיר, ד"ר לשיווק וקבלת החלטות, שעבד בין היתר במרכז הבינתחומי בהרצליה ובקריה האקדמית אונו.

במסגרת תוכנית 'אקדמסקי', הנמשכת כשבוע במהלך פברואר-מרץ, הסטודנטים ישמעו הרצאות על סקי וסנובורד כמו גם על התמודדות עם מצבי חירום, סוציולוגיה, פסיכולוגיה, גיאוגרפיה, קיימות, ניהול סיכונים וקבלת החלטות בהקשרים אלו.

מנהל 'אקדמסקי' ד"ר צלרמאיר כותב בעמוד ההסבר על התוכנית באתר 'איסתא' כי "כל המפגשים הלימודיים מנוהלייים על ידי מומחים מאוניברסיטת אנדורה ומכוני מחקר עמיתים לאוניברסיטת אנדורה, כאשר היא גם זו האחראית לרמה האקדמית והיא זו המקנה את נקודות הקרדיט הנרשמות לסטודנטים".

עם זאת, נראה כי מנהלי התוכנית של 'אקדמסקי' מודעים לעובדה שסיכוי קלוש שהאוניברסיטאות והמכללות בארץ באמת יכירו בנקודות הזכות הללו, ולכן נוקטים בחברה בלשון מעורפלת ובלתי מתחייבת.

להלן מה שנכתב בעמוד ההסבר לתוכנית שכתב ד"ר צלרמאיר, ומופיע באתר 'איסתא' - "מכיוון שאוניברסיטת אנדורה שותפה מלאה בתהליך בולוניה, סביר להניח שנקודות הקרדיט האקדמיות, אותן יקבלו הסטודנטים אשר יעמדו בתכנית בהצלחה, תוכרנה על ידי אוניברסיטאות המקור שלהם".

חופשת סקי במסגרת הלימודים, האם זה חלום?
חופשת סקי במסגרת הלימודים, האם זה חלום?

"זה נשמע כמו בדיחה"
כאמור, הכל נשמע זוהר ומגניב, אבל כמה חבל שהמציאות האקדמית הישראלית הרבה יותר אפורה ורצינית מאשר שבוע סקי באנדורה.

מבדיקה שערך אתר "יורם לימודים" בקרב אוניברסיטאות ומכללות שונות בארץ נראה כי בכל מוסדות הלימוד שנבדקו סבורים המנהלים כי מדובר בבדיחה, מיותר לציין שאף מוסד שנבדק לא הסכים להכיר בנקודות זכות אלה לתואר.

יש לציין כי הבדיקה היתה מדגמית ולא נעשתה בקרב כל מוסדות הלימוד בארץ, אולם המסר הוא ברור - כולם חשבו שמדובר בבדיחה, אז אל תבנו על 2 נקודות הזכות שלהם.

"צר לי לומר אבל מעיון במה שראיתי שם, זה נראה לי לא רציני, זה נראה לי בדיחה ואני לא מוכן שאוניברסיטת תל אביב או החוג למדע המדינה יהיו מעורבים בדבר כזה", כך אומר ד"ר עמוס זהבי, יועץ לתואר ראשון במדעי המדינה אוניברסיטת תל אביב.

"לא כל דבר שיש לא נקודות זכות אקדמית הוא באמת ראוי מבחינת הלימודים האקדמיים ואני חושב שזו דוגמא מופלאה לדבר הזה", מוסיף זהבי.

עופר שטרייכמן, סגן דיקן והוראה מהמחלקה בהנדסת תעשייה וניהול בטכניון, ציין כי "קורס אוניברסיטאי הוא לא בן שבוע, הוא בן שלושה וחצי חודשים ואפשר לקבל עליו נקודות זכות רק אם הוא מאושר מראש. מן הסתם לא נאשר קורס של שבוע שמטרתו היא כספית בלבד ואין שם שום תוכן אקדמאי רלוונטי".

גם מטעם אוניברסיטת חיפה נמסר כי לא יכירו בנקודות אלה: "איננו מכירים כלל את התוכנית ובוודאי שאיננו מזכים בנקודות זכות עבור תוכניות שכאלה".

לדיקנים זה היה נשמע כמו בדיחה
לדיקנים זה היה נשמע כמו בדיחה

"מיומנות סקי אינה רלוונטית לאף תוכנית אצלנו"
וזה ממשיך, גם המרכז הבינתחומי בהרצליה, בו לימד מי שמנהל את תוכנית 'אקדמסקי', לא תראו נקודות זכות לתואר. "המרכז הבינתחומי הרצליה אינו מכיר בנקודות זכות מטעם אוניברסיטת אנדורה ואינו משתף פעולה עם מבצע זה", נמסר מהמוסד.

"למיטב ידיעתי, אנחנו לא מלמדים שום קורס שקשור למיומנויות בסקי ולכן אין אפשרות לקבל פטור על בסיס קורסים אחרים", אומרת פרופסור תמר אלמור, דיקאן הסטודנטים במסלול האקדמי המכללה למנהל, "במוסד הזה אין מה לעשות עם 2 נקודות הזכות של אוניברסיטת אנדורה, אי אפשר לקבל אותם כי מיומנויות סקי אינה רלוונטית לאף תוכנית אצלנו".

פרופסור עודד לוונגרט, דיקן הפקולטה לניהול באוניברסיטת בן גוריון, ענה כי "תלמידי הפקולטה לניהול ע"ש גלפורד גלייזר באוניברסיטת בן גוריון בנגב לא יוכלו לקבל נקודות זכות על השתתפות בחופשת הסקי".

מיומניות סקי זה לא חלק מהתכנים האקדמיים
מיומניות סקי זה לא חלק מהתכנים האקדמיים

למה סטודנטים צריכים לשלם יותר?
אוקי, אז נקודות זכות לתואר כנראה לא יצאו לכם, אבל מה לגבי העלויות של חופשת הסקי המיועדת לסטודנטים?

חופשת הסקי של 'אקדמסקי' בת השבוע באנדורה, בין התאריכים 22.2.15-1.3.15, פנסיון מלא, הכל כולל ומעיל במתנה, תעלה לסטודנטים המצטרפים 1,800 יורו לאדם בחדר זוגי.

אותה החופשה באותם התאריכים עולה באתר 'איסתא' 1,550 יורו לאדם בחדר זוגי, בלי התכנים הלימודיים, ואילו באתרי סקי אחרים תמצאו את חופשת הסקי הזו, רק על בסיס חצי פנסיון (ולא פנסיון מלא) בעלות של כ-1189 יורו לאדם בחדר של יחיד.

וכאן נשאלת השאלה - האם סטודנטים צריכים לשלם יותר עבור נקודות זכות שלא ידוע האם מוסד הלימודים שלהם יכיר בהם בכלל?

נקודות זכות שעולות כסף
נקודות זכות שעולות כסף

תגובת איסתא
מחברת איסתא נמסר כי "התכנית המדוברת החדשנית אשר הינה חלק מהנוהג הקיים במדינות רבות בעולם, לצאת אל מחוץ לכותלי האוניברסיטאות וללמוד בצורה בלתי אמצעית.

"אקדמסקי" היא פרי יוזמתו של ד"ר עופר צלרמאיר, איש סגל ועד לא מכבר ראש החוג לשיווק בקריה האקדמית אונו, שלו ניסיון אקדמאי רב המאופיין בהוצאת פעילויות הוראה מחוץ למגדל השן והעתקתן לתוך סביבות עולם אמיתיות, במקומות שונים בעולם. כדי ש"אקדמסקי" תוכל לקרום עור וגידים, רתם ד"ר צלרמאיר גופים אוניברסיטאיים, מחקריים, תפעוליים ועסקיים, באנדורה ומחוצה לה, כך שהיא ממקסמת את שילוב ההתנסות הפעילה והלמידה האקדמית.

כדי להתקבל לתכנית, על המועמדים להציג תעודת סטודנט עדכנית ממקום לימודיהם ולעבור סדרת ראיונות מקדימים כדי לברור את הסטודנטים המתאימים ביותר.

כל המפגשים והלימוד בשטח מנוהלים על ידי מומחים בתחומם, רובם ככולם בעלי תואר דוקטור בתחומם, מאוניברסיטת אנדורה (UDA) ומכוני מחקר עמיתים לאוניברסיטה, כאשר האוניברסיטה של אנדורה היא האחראית לרמה האקדמית והיא המקנה את נקודות הקרדיט הנרשמות לסטודנטים.

מכיוון שאוניברסיטת אנדורה שותפה מלאה בתהליך בולוניה, נקודות הקרדיט האקדמיות אשר הינן מסוג ECTS, המקובל בכל אירופה, ולכן בדומה לתכניות דומות אחרות, על הסטודנטים אשר יעמדו בתכנית בהצלחה לפנות למוסד הלימוד ולוודא את ההכרה בנקודות אלו.

לשם הבהרה, מדובר בנקודות ECTS (European Credit Transfer and Accumulation System) שהן הפורמט המקובל בכל אירופה, ומקובלות לשם הכרה בין מוסדית בקורסים אקדמאים"

אנחנו ניתן לך את כל
המידע שיחסוך לך
הרבה זמן וכסף!
השאר/י פרטים לייעוץ
לימודים חינם!
באנר פירסומי
מה מתאים לך ללמוד?
יש לבחור שיטת חיפוש, להזין את התחום
וללחוץ על אייקון החיפוש
סוג לימודים
  • מכינות, בגרות ופסיכומטרי
  • לימודי תואר ראשון
  • הנדסאים
  • לימודי תואר שני
  • קורסים ולימודי תעודה
  • לימודים בחו"ל
  • לימודי תואר שלישי
קטגוריה
תחום
איזור
345
מקצועות
2538
מוסדות
17566
מסלולי לימוד