072-3300504

מאבקי הסטודנטים לשנת תשע"ד

הם נאבקים למען הבטחת עתידם בתחום, מנסים להביא לשינוי בתנאי התואר ורודפים אחר הזכויות שמגיעות להם, קבלו את מאבקי הסטודנטים של השנה העברית החולפת

גל יונגר | 22-09-2014 16:55:00

בכל שנה אקדמית מתוודעים הסטודנטים לפערים או פעולות מכוונות מטעם מערכת החינוך ומוסדות הלימוד שלא עולות בקנה אחד עם התנאים שהובטחו להם בתחילת התואר.

כתוצאה מכך נגרמת שורה של נזקים והרעת תנאים. האם הסטודנטים בשנה האחרונה הצליחו לשים סוף למחדלים ולהבטיח את עתידם בסיום התואר? זה הזמן להתעדכן.

תואר בפיזיותרפיה: על מה המאבק?
מאות סטודנטים לפיזיותרפיה מכל רחבי הארץ מחו על איכות התואר שלהם ועל תקופת ההכשרה הקלינית שנחשבת להכרחית כחלק מהתואר ולא ניתנה להם באופן הראוי.

עם השנים נוצר מצב של חוסר התאמה בין מספר הסטודנטים לבין מספר מקומות ההתמחות. הסטודנטים עברו התנסויות שלא תאמו את הכשרתם או נקלעו למצב בו שובץ מספר רב מדי של סטודנטים מול מדריך אחד, לדוגמא 220 מקומות התמחות עם 300 סטודנטים לפיזיותרפיה.

על רקע זה, הוגשו בקשות מעוותות מטעם מוסדות הלימוד בבקשה להגדיל את מספר הסטודנטים לפיזיותרפיה ולפתוח חוגי לימוד חדשים. הסטודנטים מחו על המצב הקיים וכך חודש המאבק שהתנהל בשיתוף אגודת הסטודנטים, התאחדות הסטודנטים הארצית, העמותה לפיזיותרפיה ואיגוד הפיזיותרפיה. המאבק התמקד בזכויותיהם להיות מטפלים ראויים ולצאת מהתואר עם ההכשרה האופטימלית לטיפול עתידי במטופלים.

מתי זה התחיל: שנת 2013

מה קרה עם זה בשנה האחרונה: לאחר הפגנות מקומיות, צעדות בתל אביב ובירושלים ופגישות עם נציגי המל'ג (המועצה להשכלה גבוהה), בחודש פברואר חידשו הסטודנטים את המאבק ויצאו להפגנה גדולה שנערכה לאחר שלושה שבועות בהם השביתו את הלימודים בכל המוסדות לפיזיותרפיה.

לבסוף, התקבלה ההחלטה מטעם המל"ג ליישום הדוח, הסטודנטים לפיזיותרפיה קיבלו את מבוקשם והוחלט כי אף סטודנט נוסף מעבר לסטודנטים הקיימים יצטרף לתואר,עד שמשרד הבריאות יקבע כי ישנם מספיק מקומות הכשרה קלינים ראויים.

מה צפוי לקרות בשנה הבאה: וועדת הסטודנטים הארצית נמצאת עם היד על הדופק, תפקידה הוא לשמור על הסטודנטים וכמו כן לוודא כי הכשרות הסטודנטים לפיזיותרפיה לא יפגעו.

קיבלו את מבוקשם, הסטודנטים לפיזיותרפיה
קיבלו את מבוקשם, הסטודנטים לפיזיותרפיה

סטודנטים לרפואת שיניים: על מה המאבק?
במהלך קיץ 2013, התבשרו הסטודנטים לרפואת שיניים על איום סגירת הפקולטה לרפואת שיניים באוניברסיטה העברית, מדובר על מקור ההכשרה העיקרי לרופאת שיניים בארץ.

סיבת האיום קשורה למשבר תקציבי של בית חולים הדסה וכחלק מהצעדים נשלחו מכתבי פיטורים ללמעלה ממאה מדריכים קליניים בפקולטה.

מדובר באיום של למעלה מ-350 הסטודנטים הלומדים באחת מששת שנות הלימוד בתואר. הלימודים בפקולטה לרפואת שיניים, כוללים שלוש שנות לימוד פרה-קליניות באחריות האוניברסיטה העברית ושלוש שנות הלימוד קליניות נוספות תחת אחריותו של בית חולים הדסה. בתחילת התהליך התפתח מאבק מצד הסטודנטים לרפואת שיניים עם תמיכתה של אגודת הסטודנטים.

בסופו של דבר שנת הלימודים של תשע"ד נפתחה כרגיל, אך במהלך החורף עובדי ההוראה בבית חולים הדסה, החליטו לשבות במחאה על הרעת התנאים והפגיעה בבית החולים.

מתי זה התחיל: שנת 2013

מה קרה עם זה בשנה האחרונה: המאבק של רפואת השיניים הפך למאבקם של כל הסטודנטים למקצועות הרפואה כאשר בית חולים הדסה היה תחת סכנת קריסה.

האם משהו צפוי לקרות בשנה הבאה: המצב הנוכחי של בית חולים הדסה מחויב לעבור הבראה ואגודת הסטודנטים ערוכה ודרוכה לכל התפתחות שעלולה לגרום לפגיעה בלימודים.

נאבקים בשיניים
נאבקים בשיניים

תואר של הסטודנטים לעבודה סוציאלית: על מה המאבק?
בהובלת עמותת עוס"ים שינוי (המורכבת מסטודנטים לעבודה סוציאלית), בליווי עמותת ידיד וקידום מעמד שירותי הרווחה, החליטו כי אחד הנושאים שיש לטפל בו במהלך השנה הוא נושא החזרי הנסיעות. כחלק ממסגרת החוג הסוציאלי, הסטודנטים לעבודה סוציאלית מחויבים בהכשרות מעשיות במקומות הנבחרים כמו: לשכות הרווחה, בתי ספר הוסטלים ועוד.

בחלק ממקומות ההכשרה, אכן מקבלים הסטודנטים החזרים שונים לפי ראות עיניהם של מנהלי בית הספר או מנהלי מקום ההכשרה, על פי שקלולי סכומים מסוימים או מעל מרחקי נסיעה לא קבועים. אך ברוב המקומות הנוספים, הסטודנטים מחויבים לשלם והרבה. המאבק מעודד הסכם אחיד בנוגע להחזרי הנסיעות שיהווה תוקף מלא עבור כל הסטודנטים לעבודה סוציאלית.

מתי זה התחיל: בשנת 2012

מה קרה עם זה בשנה האחרונה: כתוצאה מפגישות מאחורי הקלעים עם נבחרי ציבור, העלאת מודעות, ניסיון להפעיל לחץ ציבורי ושליחת מכתבים קולקטיבית ('המכתבים משתלמים') שמסבירים את המצב ומבקשים התייחסות, מקווים קהל הסטודנטים כי הצעת החוק תתקבל.

האם משהו צפוי לקרות בשנה הבאה: הציפייה היא שהצעת חוק תתקבל והסטודנטים יקבלו החזרי נסיעות מלאים, כתוצאה ממבצע 'צוק איתן' נוצרה האטה בנושא ולכן בימים אלו, הסטודנטים מצפים להתקבל החלטה.

חייבים לקבל את התנאים הראויים, העובדים הסוציאליים
חייבים לקבל את התנאים הראויים, העובדים הסוציאליים
אנחנו ניתן לך את כל
המידע שיחסוך לך
הרבה זמן וכסף!
השאר/י פרטים לייעוץ
לימודים חינם!
באנר פירסומי
מה מתאים לך ללמוד?
יש לבחור שיטת חיפוש, להזין את התחום
וללחוץ על אייקון החיפוש
סוג לימודים
  • מכינות, בגרות ופסיכומטרי
  • לימודי תואר ראשון
  • הנדסאים
  • לימודי תואר שני
  • קורסים ולימודי תעודה
  • לימודים בחו"ל
  • לימודי תואר שלישי
קטגוריה
תחום
איזור
345
מקצועות
2538
מוסדות
17566
מסלולי לימוד