072-3300504

לא התקבלתם ללימודי תואר ראשון? יש פתרון

ניסיתם להתקבל לתואר ראשון, אך ללא הצלחה? אל דאגה, עדיין לא מאוחר, ויש דרכים נוספות להצליח בכל זאת להתקבל ללימודי התואר

גל יונגר | 28-08-2014 16:36:00

ההרשמה ללימודי תואר ראשון בישראל היא דבר הכרחי, שכן כל אחד מאיתנו רוצה לקבל הסמכה אקדמאית, לעסוק בתחום שהכי מעניין אותו ולהתברג לתפקיד נחשק בעתיד. אולם הדרך להשיג זאת היא לא תמיד הקלה או הקצרה ביותר והקבלה ללימודים לא תמיד כל כך פשוטה.

החלטתם מה אתם רוצים ללמוד, בחרתם את המוסד הרצוי, הגשתם מועמדות, אך קיבלתם תשובה שלילית? אל ייאוש, עדיין יש באפשרותכם להציל את המצב ולהתאפס על דרך חדשה. קבלו את רשימת הפתרונות שתעלה אתכם בחזרה למסלול האקדמאי.

במוקדם או במאוחר, כולם רוצים תואר אקדמי
במוקדם או במאוחר, כולם רוצים תואר אקדמי

שיפור בגרויות
אומנם בתקופת התיכון לא ייחסתם את מלוא הרצינות והחשיבות למבחני הבגרויות, אך מקצועות חובה שניתן להשלים לצורך שיפור או קבלת זכאות לתעודת הבגרות, יכולים להיות הכרטיס כניסה שלכם לתואר המבוקש.

לממוצע ציוני הבגרויות שלכם משקל רב בתנאי הקבלה ולכן זה הזמן לשקול זאת בצורה חיובית ומעמיקה. ניתן לעשות מבחני בגרות חוזרים בכל מקצועות החובה וברוב מקצועות הבחירה וכך גם על הדרך להרים את סך ממוצע הציונים הכולל שלכם.

פעם אחרונה ודי?
פעם אחרונה ודי?

שיפור פסיכומטרי
רק לאחר בדיקה מול המוסד האקדמי ובירור מעמיק האם שיפור ממוצע הבגרויות שלכם אינו מקל על תנאי קבלה או מפחית במעט את משקל הבחינה הפסיכומטרית, תוכלו לקחת נשימה ארוכה ולהתחיל ללמוד בשנית לבחינה הקשה. תמיד תוכלו להתנחם בעובדה שכבר ניגשתם לבחינה המאיימת בעבר ואתם יודעים לקראת מה אתם עומדים.

בנוסף, ייתכן ועד הרגע בו תירצו ללמוד בחינת הפסיכומטרי תבוטל כחלק מרפורמת השינוי של שר החינוך שי פירון (העתידה להיכנס בחודש אוקטובר הקרוב) והקבלה ללימודים גבוהים תיקבע רק על פי תעודת הבגרות הנוכחית שלכם.

סיימתי עם האות ד', אפשר להירגע
סיימתי עם האות ד', אפשר להירגע

בחירת מוסד מחדש
למרות הרצון החזק שלכם ללמוד באוניברסיטה ספציפית במיוחד, שכן מדובר באחת ההחלטות המשמעותיות לפני שמתחילים תואר ראשון, חשוב לברר מהם תנאי הקבלה במוסדות אחרים ואף לקחת בחשבון שיקולים נוספים לקראת תחילת התואר: רמה אקדמית, איכות התואר, שכר הלימוד, עלות המחייה וחיי החברה בקמפוס.

לאחר חישובים אלו, יתכן ותשנו את בחירתכם סביב מוסד אקדמי נוסף שיספק עבורכם בדיוק את מה שאתם מחפשים.

אז לא התקבלתם לYale? לא נורא
אז לא התקבלתם לYale? לא נורא

לימודים בחו"ל
כידוע, תנאי הקבלה למקצועות מסוימים בארץ כמו: רפואה, וטרינריה או אדריכלות הינם מקצועות הדורשים ממוצע ציונים גבוה גם בבחינה הפסיכומטרית וגם בציוני הבגרויות. ובכן, אם ממוצע הציונים שלכם גבוה, אך אינו מאפשר לכם להתקבל למקצוע הנחשק, לימודים בחו"ל יכולות להוות עבורכם פתרון נוח, משתלם ואפילו חווייתי.

כך למשל, רמת לימודי הרפואה באוניברסיטאות באירופה הולכת ומשתפרת, שכר הלימוד בהשוואה לישראל הוא יותר נוח ובנוסף ניתנת ההזדמנות להכיר סטודנטים מרחבי העולם וללמוד שפה נוספת.

גם תרבות וגם תואר נחשק, לימודים בחו"ל
גם תרבות וגם תואר נחשק, לימודים בחו"ל

בחירת תואר בתחום חופף
לפני שאתם ממהרים לשפר בגרויות ולחרוש בספרים, חשוב לשמור על גמישות מחשבתית ולבדוק האם יש תואר דומה שמתעסק בנושאים חופפים לבחירה הראשונית שלכם.

במצב בו לא התקבלתם ללימודי כלכלה וניהול, מומלץ לבדוק האם הינכם עומדים בקריטריונים של לימודי מנהל עסקים. אולי כך, תוכלו להתקבל לתואר שמדבר אליכם ותנאי הקבלה שלו תואמים את הנתונים שלכם.

אנחנו ניתן לך את כל
המידע שיחסוך לך
הרבה זמן וכסף!
השאר/י פרטים לייעוץ
לימודים חינם!
באנר פירסומי
מה מתאים לך ללמוד?
יש לבחור שיטת חיפוש, להזין את התחום
וללחוץ על אייקון החיפוש
סוג לימודים
  • מכינות, בגרות ופסיכומטרי
  • לימודי תואר ראשון
  • הנדסאים
  • לימודי תואר שני
  • קורסים ולימודי תעודה
  • לימודים בחו"ל
  • לימודי תואר שלישי
קטגוריה
תחום
איזור
345
מקצועות
2538
מוסדות
17566
מסלולי לימוד