072-3300504

רילוקיישן: סטודנטים עוברים דירה

מתחילים ללמוד? הגיעה השעה לצאת מבית ההורים ולעבור לדירה הסטודנטיאלית הראשונה שלכם. איך עושים את זה בקלות ועם מינימום טעויות? בואו נעשה סדר

גל יונגר | 24-08-2014 12:24:00

אז מה היה לכם עד עכשיו? שירות צבאי ארוך שהסתיים בהצלחה, טיול מגניב לחו"ל שכולו חוויה וחיים קלים ומפנקים בבית ההורים.

ומה לגבי הצעד הבא? אם נרשתם לתואר ראשון והבנתם שהשנים הקרובות יעסקו במאמרים מרצים ושעות של השקעה, זה הזמן להיצמד לרשימת הדגשים שתכין אתכם לקראת המעבר לדירה החדשה.

אמא אני עוזבת את הבית וזה סופי
אמא אני עוזבת את הבית וזה סופי

לוקיישן מושלם
אחת הסיבות שבגללן בחרתם לעזוב את בית ההורים ולעשות לעצמכם חיים קלים היא המרחק בין הדירה המבוקשת לאוניברסיטה בה אתם מתכננים ללמוד בתקופה הקרובה.

כסטודנטים עסוקים לשנה ראשונה, מומלץ לבחור מיקום שהוא קרוב יחסית לאוניברסיטה וכך בעצם לדלג על עניין הפקקים, העצבים והזמן היקר שלכם במהלך השנה. דברים נוספים שסמוכים לדירה כמו: סופרמרקט שווה, בר שכונתי מגניב וקופת חולים קרובה יעזרו לכם בקבלת ההחלטה.

אמנם לא טיימס סקוור, אבל עדיין מיקום הולם
אמנם לא טיימס סקוור, אבל עדיין מיקום הולם

איך מגיעים?
במידה ונאלצתם להיפרד יפה מהרכב שליווה אתכם עד כה בבית ההורים, כדאי לברר האם הדירה המבוקשת אכן קרובה לתחנות אוטובוס עם קווי תחבורה סדירים או תחנת רכבת, כדי שתוכלו להגיע בדרך הקצרה ליעדים הנבחרים.

גם זוג אופניים בתקופה הקרובה יוכל לשמש אתכם בצורה המהירה והפשוטה, אך כשיגיע החורף – הדבר האחרון שתירצו לעשות הוא לפדל לאוניברסיטה בגשם חזק.

מתי כבר  הקו יגיע?
מתי כבר הקו יגיע?

שלושה בדירה אחת
כמו שכולנו יודעים, המצב הכלכלי של סטודנטים בשנה הראשונה לא ממש מאפשר להיכנס לדירת חלומות עם מעלית, גינה, חניה וחמישה חדרי שינה. ולכן, אחרי ההבנה שהכניסה לדירה הקרובה הולכת להיות עם שותפים, חשוב לבחון את הנושא מקרוב ולנסות להימנע מיריבים או ריבים מיותרים שעתידים לבוא.

נסו להגיע לרמת היכרות מעמיקה עם השותפים לעתיד עד כמה שניתן, התעכבו על נושאים חשובים כמו: ניקיון הדירה, ציפיות ורצונות, מטלות חודשיות וקניות משותפות. נסו להבין מי הבן אדם שעומד מולכם, האם גם הוא סטודנט? (עדיף שכן), האם תוכלו להסתדר איתו? והאם הוא מחפש דברים דומים כמוכם?

השותפים האלו לא עושים כלום בבית
השותפים האלו לא עושים כלום בבית

האותיות הקטנות
כמו בכל דבר, הפעם הראשונה היא תמיד הכי קשה ומפחידה גם במקרה של מעבר דירה. לכן לפני שתחתמו על חוזה שכירות, קראו אותו בתשומת לב רבה וסמנו את הסעיפים שלא ברורים לכם.

התייעצו עם איש מקצוע שמבין בנושא והקשיבו לעצותיו, תשלום קטן לעורך דין יכול למנוע בלגן ובזבוז כספים בהמשך הדרך – כאב ראש נוסף שלא תירצו להכיל במהלך התואר. בנוסף, נסו לברר מול הדיירים הקודמים מה הייתה הסיבה שבגללה עזבו את הדירה, אותו מידע לעיתים יוכל לשמש בעיקר לטובתכם.

אנחנו ניתן לך את כל
המידע שיחסוך לך
הרבה זמן וכסף!
השאר/י פרטים לייעוץ
לימודים חינם!
באנר פירסומי
מה מתאים לך ללמוד?
יש לבחור שיטת חיפוש, להזין את התחום
וללחוץ על אייקון החיפוש
סוג לימודים
  • מכינות, בגרות ופסיכומטרי
  • לימודי תואר ראשון
  • הנדסאים
  • לימודי תואר שני
  • קורסים ולימודי תעודה
  • לימודים בחו"ל
  • לימודי תואר שלישי
קטגוריה
תחום
איזור
345
מקצועות
2538
מוסדות
17566
מסלולי לימוד