072-3300504

דרך חדשה לשרוד מאמר אקדמי

סטודנטים במרכז הבינתחומי הרצליה מצאו דרך לגרום לסטודנטים, ובמיוחד למי שסובל מהפרעות קשב וריכוז, להצליח לסיים קריאת מאמרים אקדמיים ארוכים ומייגעים

גל יונגר | 21-08-2014 15:20:00

במעבדה לחדשנות במדיה במרכז הבינתחומי בהרצליה, מציגים הסטודנטים פרויקטים ורעיונות חדשניים שמעלים את השאלה המתבקשת 'איך אף אחד לא חשב על זה עד היום'? השנה בחרו להתמקד בפרויקט הגמר בסיוע במוגבלויות.

כך בליווי צמוד של מומחים ומנטורים מקצועיים, מקימים הסטודנטים קבוצות פרויקט מעורבות מתארים שונים כמו: פסיכולוגיה, מדעי המחשב או תקשורת אינטראקטיבית, ומפתחים יחד דגמי אב טיפוס טכנולוגים כשנקודת המוצא שלהם היא מענה או פיצוי על צורך אנושי.

מתוך אחד עשר הפרויקטים שהציגו בוגרי המעבדה, קבלו את פרויקט HybRead שזכה במקום השני בתחרות אקדמיטק ואף קיבל מימון של 75,000 שקלים להמשך פיתוח.

הפרויקט המדובר נועד להתמקד בסטודנטים בעלי הפרעות קשב וריכוז ולשפר עבורם את חווית הלמידה באמצעות מערכת לקריאת מאמרים.

רעות ויליק (27), בוגרת מדעי המחשב שלקחה חלק בפרויקט מסבירה כי "כקבוצה בחרנו להתמקד בבעלי לקויות למידה והפרעות קשב, נושא חם שקרוב מאוד לליבנו כסטודנטים. גם חברים שלי לספסל הלימודים מתקשים בקריאת מאמרים אקדמאים", מסבירה ויליק.

לדבריה, תחום המאמרים באקדמיה הינו תחום שלא השתנה במשך עשרות שנים, "סטודנטים קוראים את אותם מאמרים, באותה שפה, היקף ואורך. כמויות גדולות של מאמרים ועומס מהסוג הזה בקושי ומאפשר לך ללמוד ולהתמקד, בתוספת בעיות של קשב וריכוז מתקבל מתכון מצוין לאנשים שנשארים מאחור", מסבירה ויליק.

היא מוסיפה כי "מדובר בתוצר לוואי של עודף גירויים, אותה סביבה חסרת סבלנות שאנחנו נמצאים בה גורמת לכשלים אלו ולכן חשבנו שטכנולוגיה יכולה לסייע לאנשים מהסוג הזה להתקדם".

רעיונות חדשניים לדור העתיד
רעיונות חדשניים לדור העתיד

איך זה עובד?
המערכת מורכבת מאפליקציית ווב הממירה את אותו טקסט מובנה במאמר לתצוגת אנימציה העוקבת אחר מיקומו של הקורא, מונעת איבוד אוריינטציה, מביאה לדיאלוג דו כיווני ומפתחת זיכרון עבודה במהלך הקריאה.

"מדובר בפלטפורמת קריאת טקסטים מתקדמת, נקייה וחכמה. הדבר הכי ייחודי בה הוא הניקיון, המאפשר קריאה ברמת הפסקה. בכל שלב בקריאה, הקורא מרוכז בגודל אחיד של הפסקה וברזולוציית הקריאה. בנוסף קיימת האפשרות לראות את הפסקה הקודמת והבאה, כשמרכז הפוקוס תמיד בפסקה הנוכחית", מספרת ויליק.

המערכת מאפשרת לקורא לערוך סיכום בצורה מאוד אינטואיטיבית, בדגש על פיתוח חלוקת סיכומים ושיתוף עם חכמת ההמון. "ישנה אפשרות לשמור שאלות עבור כל פסקה, לסמן את הדברים שלא הובנו ולקבל מענה. אנחנו גם עובדים על פיתוח בו יתאפשר דיאלוג עם מחבר המאמר עצמו", מציינת ויליק.

צוות החברים בפרויקט HybRead
צוות החברים בפרויקט HybRead
אנחנו ניתן לך את כל
המידע שיחסוך לך
הרבה זמן וכסף!
השאר/י פרטים לייעוץ
לימודים חינם!
באנר פירסומי
מה מתאים לך ללמוד?
יש לבחור שיטת חיפוש, להזין את התחום
וללחוץ על אייקון החיפוש
סוג לימודים
  • מכינות, בגרות ופסיכומטרי
  • לימודי תואר ראשון
  • הנדסאים
  • לימודי תואר שני
  • קורסים ולימודי תעודה
  • לימודים בחו"ל
  • לימודי תואר שלישי
קטגוריה
תחום
איזור
345
מקצועות
2538
מוסדות
17566
מסלולי לימוד