072-3300504

שיטות רישום לקורסים באקדמיה

רגע לפני שמתחילה שנת הלימודים עליכם להירשם לקורסים, ולכל מוסד השיטה המסורבלת שלו. אז איך לא תישארו מחוץ לכיתה? היכונו למירוץ הקורס הנחשק וגלו לאיזה מוסד השיטה המבאסת מכולן

גל יונגר | 31-07-2014 15:06:00

הרגע הזה שאתם צריכים להישאר דרוכים ומהירי תגובה לקראת מטלת הרישום לקורסים לשנה הקרובה, הוא אחד מרגעי הלחץ הגדולים מיומנו של סטודנט, אפילו יותר מאשר הימים לפני מבחן.

סטודנטים תמיד חושבים שדווקא למוסד שלהם יש שיטה לא נוחה ומסורבלת, שמקטינה מהם את הסיכוי לקבל את הקורסים הנחשקים, האם זה נכון? בדקנו את שיטות ההרשמה לקורסים הנהוגות במוסדות השונים.

מצליחה להירשם גם מתאילנד!
מצליחה להירשם גם מתאילנד!

# שיטת הבידינג
מדובר בשיטת ה"מכרז", או אם תרצו לקרוא לה שיטת המכירה הפומבית. הרישום לקורסים מתבצע באופן סימסטריאלי השיטה נגישה מכל מחשב כאשר לכל פקולטה מוקצים תאריכים משלה לתהליך הרישום. בשיטה זו אין חשיבות ל"כל הקודם זוכה" ופרמטרים של זמן ומהירות הם חסרי חשיבות.

כל סטודנט מקבל 'מכסת נקודות' זהה לחבריו באותה תכנית ושנת לימודים. הרישום לקורסים מתבצע על פי חלוקת הנקודות בין הקורסים השונים, בהתאם לסדר העדיפויות האישי של כל סטודנט.

בצמוד לכל קורס מצוינת מכסת הסטודנטים המקסימאלית וכך במצב בו הקצתם את מספר הנקודות הגבוה ביותר מבין כלל הסטודנטים לאותו קורס - הזכייה בידיים שלכם.

לפני שתחליטו כמה נקודות תרצו לתת לכל קורס, כדאי לבדוק על כמה עמדה סטטיסטיקת הניקוד של אותו קורס בשנה שעברה, כך בעצם תוכלו לקבל מושג לגבי הניקוד המקסימאלי של אותו קורס מבוקש, ולא לבזבז סתם נקודות שיכולות לשמש אותכם בהשגת קורסים נוספים.

במהלך ימי תקופת הרישום ניתנת האפשרות לשינוי בחירת הקורס ללא הגבלה, שכן הרישום האחרון הוא זה שנשמר במערכת.

במידה ולא קיבלתם את הקורס הנחשק, אל דאגה תוכלו לנצל את אותן נקודות לרישום קורס אחר, במקצה השני של הבידינג. כמובן, שאם כל המקומות נתפסו כבר בשלב הראשון ואף אחד לא התחרט, תאלצו להמתין לשנה הבאה או ללכת לבכות במזכירות.

כמה פעמים אפשר ללחוץ ריפרש?
כמה פעמים אפשר ללחוץ ריפרש?

# חלון זמן
בניגוד לשיטת הבידינג בה מימד הזמן לא נכנס למשוואה, בשיטת חלון הזמן – כל הקודם זוכה ויפה שעה אחת קודם.

כל אחד מהסטודנטים מקבל יום ושעה מסוימת בו חלון זמן הרישום שלו נפתח, אך בדיוק בנקודה זו מתעוררת בעייתיות ברישום, נוצר מצב שסטודנטים מסוימים זוכים להירשם לקורסים שתכננו, בזמן שחבריהם לספסל הלימודים מלקטים את שאריות הקורסים הנותרות.

בנוסף, ניתנת זכות ראשונים לסטודנטים בעלי וותק כלומר חלון הזמן של סטודנט משנה ד', ייפתח לפני סטודנט משנה ב'. היזהרו ממצב בו המערכת קורסת כתוצאה מהעומס והקפידו להיכנס לחלון הזמן בדיוק בזמן אשר הוקצה לכם.

הקפידו על תכנון המערכת מראש על מנת שתוכלו לבחור את הקורסים המבוקשים מהר ככל הניתן ובמוסף בדקו מבעוד מועד מהו התאריך והשעה המדויקת בו חלון הזמן לכם עתיד להיפתח.

איך לא נכנסתי למבוא לחברה הישראלית?
איך לא נכנסתי למבוא לחברה הישראלית?

# מערכת מובנית
בשיטת רישום זו, הסטודנטים אינם צריכים להתייצב כחיילי רישום אל מול המחשב, במקרה שלהם הם נותרים פאסיביים. כל סטודנט משובץ למערכת מסוימת, אליה הוא משויך במשך כל השנה.

במידה והמערכת משלבת קורסי בחירה, יתבקש הסטודנט לבחור מתוך רשימת קורסי הבחירה על פי סדר העדיפויות, וכן שיטת הבחירה תתבצע על פי תעדוף שוויוני.

המערכת המובנית כוללת את החובות האקדמיים לשנת הלימודים ומאחר והשיבוץ מתבצע באופן אוטומטי, לא יתאפשרו שינויים או מעברים בין הקורסים.

אנחנו ניתן לך את כל
המידע שיחסוך לך
הרבה זמן וכסף!
השאר/י פרטים לייעוץ
לימודים חינם!
באנר פירסומי
מה מתאים לך ללמוד?
יש לבחור שיטת חיפוש, להזין את התחום
וללחוץ על אייקון החיפוש
סוג לימודים
  • מכינות, בגרות ופסיכומטרי
  • לימודי תואר ראשון
  • הנדסאים
  • לימודי תואר שני
  • קורסים ולימודי תעודה
  • לימודים בחו"ל
  • לימודי תואר שלישי
קטגוריה
תחום
איזור
345
מקצועות
2538
מוסדות
17566
מסלולי לימוד