072-3300504

צוק איתן: מה עושים עם בחינת רואי החשבון?

במשך שלוש שנים משננים משקיעים ולומדים הסטודנטים לחשבונאות לקראת מבחני המועצה הגדולים, ורגע לפני קו הסיום - מגיע צוק איתן ומשפיע על כולם

גל יונגר | 30-07-2014 16:05:00

לא ניתן להפריד בין ההשפעה הגדולה של מבצע "צוק איתן" לבין אותם סטודנטים הלומדים לבחינות הסופיות שעות על גבי שעות במהלך החודשיים האחרונים, במיוחד בחינות גדולות וגורליות כמו בחינת המועצה של רואי החשבון.

תואר בראיית חשבון נחשב לתואר מורכב הכולל בסופו מספר בחינות בכמה תחומים. הבחינה הגורלית מתבצעת פעמיים בשנה במועדי קיץ וחורף כאשר ציונה מתפרסם רק לאחר שלושה חודשים מיום המועד.

מדובר במבחן סופי בעל משמעות רבה, שכן הוא זה שקובע אם תקבל את רישיונך בסיום התואר ואף דורש השקעה מקסימלית מהנבחנים. לאור המצב הביטחוני, מועצת רואי החשבון הודיעה כי הבחינה בחשבונאות פיננסית תתקיים ביום ראשון הקרוב כמתוכנן ובנוסף תקיים מועד מיוחד לאור המצב.

אם כן, כיצד בכל זאת מתמודדים הסטודנטים עם ההתנתקות מהעבודה ושגרת החיים הרגילה לצורך הלמידה המשמעותית בתוספת המבצע הצבאי שמשפיע באופן ישיר על הלמידה?

אייל, סטודנט לחשבונאות במסלול האקדמי המכללה למנהל המתגורר באשקלון, עתיד להיבחן ביום ראשון הקרוב ומתקשה להתמודד עם התקופה הנוכחית, "היום שלי מתחיל בשמונה בבוקר ולא בגלל השעון המעורר, אלא בגלל האזעקות שאני קם בגללן, האזעקות לא נגמרות במהלך היום, הם ממשיכות גם בשעות הקטנות של הלילה", מסביר אייל.

הוא מוסיף כי לא רק האזעקות מהוות גורם מפריע במהלך הלמידה, "יש את עניין ההפגזות של צה"ל שנשמעות חזק מאוד באזור ובמקביל היירוטים של כיפת ברזל. זה מקשה על תהליך הלמידה שלי, כל פעם שיש אזעקה אני רץ למרחב המוגן וחוט המחשבה שלי פשוט נקטע, זה כמעט בלתי אפשרי לחזור לריכוז מלא".

מיכל, סטודנטית בשנת השלמה באוניברסיטת תל אביב נבחנת גם היא ביום ראשון הקרוב ומסבירה על הקשיים שבתקופה האחרונה, "מדובר במבחן קשה שדורש ישיבה מהבוקר עד הערב. בהתחשב לתזמון שלו בסמוך למבצע, זה משהו שמסיח את הדעת ואתה לא באמת יכול לתת את המאה אחוז שלך בזמן שחיילים נהרגים והחדשות לא מפסיקות".

אבי, סטודנט באוניברסיטת חיפה שמתכנן לגשת למבחן המועצה במועד של יום ראשון מחדד, "אני חושב שמדובר בלימודים הכי תובעניים שהכרתי עד כה, זאת למידה ממושכת שמתחילה משעות הבוקר ונגמרת בשעות הלילה המאוחרות לתקופה של בין חודש וחצי לחודשיים.

"לעשות קאט במהלך למידה למבחן מועצה זה פשוט מכה, אתה נכנס ללופ של ניתוק מהחומר ונלחץ מבחינה פיזית ומנטלית", מסביר אבי.

חייב לנסות להתרכז בחומר
חייב לנסות להתרכז בחומר
חדשות או משוואות? הדילמה של השבוע
חדשות או משוואות? הדילמה של השבוע

אינם נמצאים בשגרה
בשעה שמדינת ישראל נלחמת נגד גופי טרור, לא ניתן לנתק את אורח החיים הסטודנטיאלי של הנבחנים מהמציאות הקיימת.

אייל מסביר כי הרצון להתעדכן בחדשות השוטפות מרגישות לו כמו הצורך ללמוד למבחן, "אני כל הזמן מתעדכן באינטרנט, בחדשות ובעיתונים ולא יכול להרשות לעצמי להתנתק לגמרי, בייחוד שזה במרחק של עשר קילומטר ממני. זה קשה, מלחיץ ומסיח את הדעת".

גם מיכל מציינת כי למרות העובדה שהיא גרה במרכז, הסחות הדעת עדיין קיימות ומשפיעות לה על הלמידה, "אם זה האזעקות שקוטעות לך את רצף הלמידה והחדשות בכל רגע, זה בהחלט משפיע על המצב הרוח שלי ועל הפוקוס שלי בחומר. אני מרגישה בלחץ תמידי, גם בגלל הבחינה וגם כתוצאה מהמבצע הצבאי, וזה עוד בתור אחת שגרה במרכז".

יום ראשון מתקרב
יום ראשון מתקרב
אנחנו ניתן לך את כל
המידע שיחסוך לך
הרבה זמן וכסף!
השאר/י פרטים לייעוץ
לימודים חינם!
מה מתאים לך ללמוד?
יש לבחור שיטת חיפוש, להזין את התחום
וללחוץ על אייקון החיפוש
סוג לימודים
  • מכינות, בגרות ופסיכומטרי
  • לימודי תואר ראשון
  • הנדסאים
  • לימודי תואר שני
  • קורסים ולימודי תעודה
  • לימודים בחו"ל
  • לימודי תואר שלישי
קטגוריה
תחום
איזור
345
מקצועות
2538
מוסדות
17566
מסלולי לימוד