072-3300504

צוק איתן: איך אפשר להיבחן ככה?

איך נערכים מוסדות הלימוד במבצע צוק איתן? אילו הקלות יוענקו לסטודנטים הנמצאים בשירות מילואים ומה עושים בתקופת המבחנים? מבצע אקדמי יוצא לדרך

21-07-2014 15:12:00

עם תחילתו של מבצע צוק איתן, התקופה הנוכחית במוסדות הלימוד רחוקה מלהיות שגרה אקדמית, והדבר מסובך במיוחד כשזו אמורה להיות תקופת המבחנים.

ובכן כיצד בכל זאת מתמודדים הסטודנטים שנמצאים בתקופת הכי עמוסה של התואר ומה מחכה למשרתי המילואים כשיחזרו מן המבצע?

יושב ראש אגודת הסטודנטים באוניברסיטת באר שבע, אבי בן הלל מסביר כי פעילות האוניברסיטה נקבעת על פי מקבלי ההחלטות של גורמי הביטחון ונכון לעכשיו, סגל האוניברסיטה אינו מקיים אף מבחן, "במידה ויתאפשר לסטודנטים לחזור לשגרת מבחנים, הדבר יעשה בהתראה של 72 שעות מלפני מועד הבחינה".

לדבריו, ההיערכות בחזרה לשגרה תותאם באופן מיטבי לחיילי וחיילות המילואים, "ברגע שנצליח להבין כיצד המערכת תיראה, נתפור תכנית הטבות שתאפשר להם לחזור למסלול בצורה הקלה ביותר.

חכו לי למועד ג'
חכו לי למועד ג'

שגרה אקדמית? המצב הנוכחי רחוק מכך במכללת ספיר
מורן ברנס (29), יושב ראש אגודת הסטודנטים במכללת ספיר, מסביר כי אין אפשרות לקיים שגרה אקדמית בתקופה זו, "מכללת ספיר סגורה במשך השבוע וחצי האחרונים, מה שאומר שאין מבחנים ואין לימודים. המצב הביטחוני לא מאפשר שגרה אקדמית ולפי כך מכללת ספיר סוגרת שעריה עד שהשקט ישוב לאזור", מסביר ברנס.

הוא מוסיף כי מכללת ספיר נחשבת למבנה ממוגן אך המצוקה העיקרית היא הדרך ללימודים. "ברגע שסטודנטים מגיעים למכללה ונשמעת אזעקה, יש להם 15 שניות לתפוס מחסה ולהגיע למרחב מוגן, אך במידה וזה תופס אותך בדרך למכללה - אתה חשוף, לא מוגן ונתון תחת סיכון ממשי, כמו כן גם סטודנטים שמגיעים מאשקלון, אשדוד, באר שבע וגם מאזור הקיבוצים הסמוכים".

חייבת להספיק למרחב מוגן
חייבת להספיק למרחב מוגן

אוניברסיטת תל אביב: המבחנים מתקיימים כסדרם
ענבר הוכברג, ראש מחלקת תרבות אגודת הסטודנטים באוניברסיטת תל אביב מסבירה "המבחנים באוניברסיטת תל אביב מתקיימים כרגיל, אך לכל מבחן שמתקיים קיים מועד מיוחד לסטודנטים שאינם יכלו לגשת, בין אם זה מטעמי מילואים, מקום מגורים מרוחק או אפילו חששות להגיע לאוניברסיטה".

הכניסה לבחינות באוניברסיטת תל אביב תתאפשר באיחור של עד כ-45 דקות מתחילת הבחינה ובנוסף, סטודנט שבמהלך בחינתו נשמעה אזעקה והינו מרגיש בלחץ או שאין ביכולתו להמשיך ולהיבחן, רשאי להחזיר את הטופס ולבקש להיבחן במועד מיוחד.

מגיעים להיבחן כרגיל
מגיעים להיבחן כרגיל

ומה לגבי הסטודנטים?
שירה חליבה, (25) סטודנטית לעבודה סוציאלית במכללת אשקלון מסבירה, "זה מאוד קשה שיש תחושת חוסר וודאות שכזו, היו לי את תוכניות לסיים את המבחנים, לטוס ולעבוד", מסבירה חליבה.

"אני גרה במעונות של המכללה ובגלל שאין מבחנים והגשות עד להודעה חדשה, חזרתי לבית הורי בצפון. אני מחוברת באופן תמידי לחדשות ולצערי לא פתחתי פעם אחת את הסיכומים למבחן, הדברים שמעסיקים אותי זה אך ורק מבזקי החדשות".

אודליה ברקת (25), סטודנטית לחינוך ולימודי מדינת ישראל באוניברסיטת בן גוריון מספרת כי "תקופת המבחנים שלי נקטעה באמצע ונותרו לי עוד ארבעה מבחנים לסיום הסמסטר. מצד אחד מדובר במצב חירום ואני לא מפנה אצבע מאשימה למישהו, אך מצד שני רציתי לסיים עם המבחנים ולנצל את חופשת הקיץ. אני צריכה להתחיל לעבוד בעוד חודש ולא יודעת איך אצליח לשלב בין השניים".

ברקת מציינת כי למרות הניסיונות שנעשו על מנת להתחיל ללמוד מבחנים, אף אחד מהם לא צלח כמתוכנן, "גם אם אני אתחיל ללמוד היום, אין לי שום קנה מידה למתי חוזרים לשגרה. יש לי כל כך הרבה חברים שנמצאים במילואים שפשוט אין לי ראש ללימודים".

מה עם התכניות לקיץ? הסטודנטים בחוסר אונים
מה עם התכניות לקיץ? הסטודנטים בחוסר אונים
אנחנו ניתן לך את כל
המידע שיחסוך לך
הרבה זמן וכסף!
השאר/י פרטים לייעוץ
לימודים חינם!
באנר פירסומי
מה מתאים לך ללמוד?
יש לבחור שיטת חיפוש, להזין את התחום
וללחוץ על אייקון החיפוש
סוג לימודים
  • מכינות, בגרות ופסיכומטרי
  • לימודי תואר ראשון
  • הנדסאים
  • לימודי תואר שני
  • קורסים ולימודי תעודה
  • לימודים בחו"ל
  • לימודי תואר שלישי
קטגוריה
תחום
איזור
345
מקצועות
2538
מוסדות
17566
מסלולי לימוד