072-3300504

שעירה לנצח: בונוס למי שלא מורידה שערות

מה הייתם אומרים על סטודנטית שמגדלת שערות בבית השחי? אוקי, ומה דעתכם לקבל על זה עוד נקודות זכות בלימודים? קורס חדש משדל בנות לגדל שיער בכל הגוף ובתמורה לקבל נקודות בונוס בציון הסופי

הדס נתנאל | 07-07-2014 15:27:00

עד כמה רחוק אתם מוכנים ללכת בשביל להרים את הציון הסופי בעוד כמה נקודות? מרצה באוניברסיטת אריזונה בארצות הברית, החליטה לתת לסטודנטים שיעורי בית שונים מהרגיל ולהשאיר את הבנות שעירות במשך עשרה שבועות.

נשמע לכם דוחה? גם מדונה, ג'וליה רוברטס וליידי גאגא מגדלות שם שיער. המרצה לא מבטיחה שיקבלו פידבקים חיוביים או שהסביבה תקבל את זה באור חיובי, אבל כן מבטיחה שמי שתעמוד במשימה תקבל נקודות בונוס.

גם מדונה עם שערות בבית השחי
גם מדונה עם שערות בבית השחי

חלקות? לא בבית ספרנו
הורדת שערות בגוף הפכה לאובססיה בקרב נשים. בחורה שלא מורידה שערות, משאירה רושם של בחורה לא אסתטית ולא מטופחת. מה עם גברים שמורידים שערות? הם לא עומדים בנורמה החברתית או שיש כאלה שאומרים שיש להם סטיות מיניות. האומנם זה כך?

על פי האתר הבריטי 'מירור', סטודנטיות שיגדלו שיער בבית השחי, ברגליים, באזור השפם ובכל מקום אחר בגוף, ישפרו את הציון הסופי שלהן. גם הגברים מקבלים משימה, מי שיגלח את כל השערות בגופו, מהצוואר ומטה, יקבל נקודות בונוס.

כמובן שלמשימה הרצינית הזו יש תכלית, כאשר הרעיון הוא ללמד על נורמות מגדריות ולהתריס כנגד הדרך שמכתיבים לסביבה להתנהג. התעשייה מציעה לנשים להוריד שיער בדרכים שונות ומגוונות במטרה 'להיפטר' מהשיער, מכיוון שהשיער 'מיותר' ומפריע.

מחליפים תפקידים, הגברים חלקים
מחליפים תפקידים, הגברים חלקים

חזר לאופנה: בנות שעירות
הרעיון למטלה יוצאת הדופן הזו הגיע מפרופסור ברנה פהס שמלמדת באוניברסיטה. פהס רצתה להראות לסטודנטים איך נורמות הטיפוח מכתיבות לנו כיצד להיראות, ובדרך זו מגלגלות על כולנו מיליוני שקלים.

"אין דרך טובה יותר ללמוד על נורמות חברתיות, מאשר להפר אותן ולראות איך מגיבים לזה. אין סיבה שהורדת השיער תהיה נושא כל כך מרכזי, ולמרות זאת במהרה מגלים הסטודנטים שזה כן מרכזי", אומרת פהס.

סטודנטיות שלא גילחו את שיערן מבית השחי קיבלו תגובות נלעגות מצד הסובבים אותן, כאשר חלקם אפילו סלדו מלהיות בקרבתן. הלחץ, התסכול וההתמודדות עם הסביבה, הולידו תעשייה שלמה המציעה דרכים להורדת שיער: סכין גילוח, לייזר, אפילציה, שעווה, קרם להסרת שיער ועוד.

ליידי גאגא חושפת שערות ערווה
הסטודנטים באריזונה לא לבד, קבוצה של נשים בבריטניה מתנגדות בתוקף לנורמות הטיפוח שמכתיבים לנו. הן צועקות דיי לחוקי הטיפוח והיופי, בתקווה להחזיר את השיער לגוף הנשי. המטרה שלהן היא שנשים ירגישו בנח, שתהיה להן את חופש הבחירה אם להשאיר את עצמן כפי שהן או להוריד. האם עידן השערות בפתח?

באפריל האחרון מדונה העלתה תמונה לאינסטגרם, כשהיא חושפת שחי שעיר במיוחד. "שיער ארוך, למי אכפת", היא רשמה מתחת לתמונה כשתייגה את artforfreedom, פרוייקט המעודד אנשים לפרסם תמונות, כדי להעלות את המודעות להפרת זכויות אדם.

זוכרים את ג'וליה רוברטס? גם היא חשפה שערות בפרמיירה של הסרט "נוטינג היל" בשנת 1999 ועוררה סערה גדולה. ליידי גאגא לקחה חלק גם היא וחשפה שערות, רק הפעם היה זה במקום אחר, היא חשפה שיער ערווה באזור המפשעה.

לידי גאגא מראה שיער
לידי גאגא מראה שיער
אנחנו ניתן לך את כל
המידע שיחסוך לך
הרבה זמן וכסף!
השאר/י פרטים לייעוץ
לימודים חינם!
מה מתאים לך ללמוד?
יש לבחור שיטת חיפוש, להזין את התחום
וללחוץ על אייקון החיפוש
סוג לימודים
  • מכינות, בגרות ופסיכומטרי
  • לימודי תואר ראשון
  • הנדסאים
  • לימודי תואר שני
  • קורסים ולימודי תעודה
  • לימודים בחו"ל
  • לימודי תואר שלישי
קטגוריה
תחום
איזור
345
מקצועות
2538
מוסדות
17566
מסלולי לימוד