072-3300504

מחקר: כל האמת בנוגע למציאת עבודה

מתעניינים בלימודים בטוחים שברגע שיסיימו את לימודי התואר, ימצאו עבודה בתחום, ולא סתם עבודה אלא כזו עם שכר גבוה. מחקר בריטי חדש מצא שהמציאות היא לא מה שסיפרו לכם

הדס נתנאל | 30-06-2014 13:07:00

אם חשבתם שלימודי תואר מבטיחים לכם כרטיס כניסה מהיר לשוק העבודה, כדאי שלא תסתמכו רק על זה. מחקר חדש, שפורסם בגרדיאן הבריטי, מראה שהמציאות היא קשה יותר ממה שנראה.

ציפיות הסטודנטים בנוגע למציאת עבודה לא עומדות בקנה אחד עם המציאות. גם למוסד הלימודים שבוחרים ללמוד, יש השפעה על סיכויי הקבלה לעבודה בתחום הנלמד.

לסטודנטים יש ציפיות גבוהות מדיי
לסטודנטים יש ציפיות גבוהות מדיי

תוך כמה זמן מוצאים עבודה?
אם בעבר תואר אקדמאי העניק מעמד והבטיח עבודה, כיום הכללים משתנים. תואר אקדמאי הוא חשוב וחיוני, אך לא מבטיח שברגע שתסיימו אותו ישר תמצאו עבודה בתחום, כך נמצא במחקר תעסוקה חדש של המרכז הלאומי לאוניברסיטאות ועסקים.

המחקר נערך על 4,000 סטודנטים בריטיים מ-20 אוניברסיטאות שונות ומצא ש-79 אחוזים מהם מצפים לעסוק בתחום, תוך חצי שנה מסיום התואר. אך האם זה קורה בפועל? ובכן, הנתונים מראים כי רק 53 אחוזים מהבוגרים שסיימו בחמש שנים האחרונות, אכן מצאו עבודה ומועסקים בתחום שלמדו.

מהמחקר נמצא גם כי גברים יותר בטוחים בעצמם שימצאו עבודה - 83 אחוזים מהגברים לעומת 77 אחוזים מהנשים, מצפים להיות מועסקים תוך חצי שנה מסיום התואר.

בוגרים מצפים שימצאו עבודה תוך חצי שנה
בוגרים מצפים שימצאו עבודה תוך חצי שנה

בחירת מוסד הלימודים: חשוב ומכריע
מוסד הלימודים הוא מאוד חשוב עבור המתעניינים בלימודים, כאשר מרביתם בוחרים ללמוד בקמפוס שמציג סיכויי העסקה גבוהים יותר. ל-62 אחוזים מהמשתתפים, נתון זה היווה גורם מכריע בבחירת המוסד האקדמאי שבו ילמדו. גם לשכר שמרוויחים בעבודה יש משמעות בבחירת המוסד, כאשר נתון זה משמעותי יותר עבור הגברים.

ומה הכי פחות חשוב לסטודנטים? תתפלאו לגלות, אבל מספר שעות הלימוד וההווי הסטודנטיאלי נמצאו בתחתית הרשימה. כנראה שהסטודנטים מבינים שמה שיעזור להם להשתלב בעבודה במהרה, זה לצאת ממוסד לימודים נחשב עם מקצוע טוב ביד.

מקורות המידע המרכזיים שעוזרים למועמדים ללימודים לקבל החלטה הם: עלוני מידע וביקורים בימים פתוחים שהמוסדות מציעים. מקורות המידע הכי פחות שימושי הם טוויטר ונתונים שמציגים המעסיקים.

עניין של זמן
סטודנטים מבינים שצבירת ניסיון הוא משמעותי ויעזור להם להתקבל לעבודה טובה שהם רוצים. אבל לא כולם מבינים שמציאת עבודה זה תהליך שיכול לקחת זמן.

על פי האתר הבריטי Times Higher Education, סטודנטים למדעי הרוח הם הכי מציאותיים בנוגע למציאת עבודה והעסקתם, ומבינים שזה תלוי זמן וכי אף אחד לא מבטיח להם שיועסקו ברגע שיסיימו את התואר.

בנוסף, רק 56 אחוזים מהסטודנטים שלומדים היסטוריה ופילוסופיה, מצפים לקבל עבודה בתחום בתוך חצי שנה מיום הלימודים, זאת בהשוואה ליותר מ-90 אחוזים מהסטודנטים בתחום רפואה, הנדסה וטכנולוגיה שמצפים להשתלב בעבודה בהקדם.

לטפס במעלה המדרגה, לצבור ניסיון ולהצליח
לטפס במעלה המדרגה, לצבור ניסיון ולהצליח
אנחנו ניתן לך את כל
המידע שיחסוך לך
הרבה זמן וכסף!
השאר/י פרטים לייעוץ
לימודים חינם!
באנר פירסומי
מה מתאים לך ללמוד?
יש לבחור שיטת חיפוש, להזין את התחום
וללחוץ על אייקון החיפוש
סוג לימודים
  • מכינות, בגרות ופסיכומטרי
  • לימודי תואר ראשון
  • הנדסאים
  • לימודי תואר שני
  • קורסים ולימודי תעודה
  • לימודים בחו"ל
  • לימודי תואר שלישי
קטגוריה
תחום
איזור
345
מקצועות
2538
מוסדות
17566
מסלולי לימוד