072-3300504

שלומי שבן חוזר לאקדמיה

בזמן שכולם רוצים להיות כוכב נולד בתוכניות ריאלטי, הזמר שלומי שבן עובר עם התלמידים שלו את הדרך האמיתית ליצירת מוזיקה, מבלי שאף אחד יכנה אותו מנטור. "בגלל שאני מורה טרי אז התרגשתי ודאגתי", הוא מספר

29-06-2014 12:45:00

בתקופה בה בכל יומיים עולה תוכנית ריאלטי מוזיקלית חדשה, בה שופטים זמרים, המשמשים כ"מנטורים" עבור אנשים שלא מצליחים למצוא את דרכם בתעשיית המוזיקה, יש משהו מרענן במוזיקאים שעושים עבודה אמיתית עם סטודנטים למוזיקה.

בבית הספר למוזיקה ב"קריה האקדמית אונו" מלמדים מיטב היוצרים הישראלים, בהם מתי כספי, עברי לידר, עלמה זהר, דנה ברגר, אביהו מדינה, דייויד ברוזה ושלומי שבן.

שבן, שבכלל לא חלם להיכנס לאקדמיה, מסיים החודש את שנת הלימודים השנייה שלו עם סטודנטים לתואר ראשון במוסיקה. רגע לפני שהוא עולה עם התלמידים שלו על הבמה, למסיבת הסיום שלהם, תפסנו אותו לראיון קצר שיסביר לנו איך זה להיות בעולם האקדמיה.

פחדתי שלא אהיה מורה טוב
אם תשאלו את שלומי שבן מה גרם לו לעשות תפנית ולהיכנס לעולם האקדמיה, הוא יענה לכם שהוא בכלל לא רצה את זה. אז למה בכל זאת? "ההתלהבות של מנהל בית הספר למוסיקה בנוגע לחינוך שבתה אותי", מספר שבן, שמעביר סדנה לכתיבת שירים.

כמו כל סטודנט שמתחיל שנה חדשה גם לו היו חששות, כשהגדולה והעיקרית מבינהן הייתה שהוא לא יהיה מורה טוב, "בגלל שאני מורה טרי אז התרגשתי ודאגתי", הוא מסביר.

בהתחלה לא כולם באו מוכנים לשיעור, אבל כשהרגישו בנוח הביאו איתם חומרים מעניינים ולא צפויים, "ההפתעה היא שאתה רואה פרצוף של בנאדם ומה הוא משדר ואתה כבר מדמיין איך הוא שר", וברגע שהוא מתחיל לשיר, אומר שבן, "אתה מבין שאתה כל כך טועה".

שעורי בית זה צעד להצלחה
הסטודנטים מקבלים שיעורי בית משבן, אבל כמו בכל מוסד לא כולם מכינים אותם. הוא לא מחמיר עם הסטודנטים ויוצא מנקודת הנחה שמי שלא מגיע מוכן לשיעור, הוא זה שמפסיד.

הסטודנטים מבינים שכל ביקורת שהם מקבלים, זה עוד צעד לקראת ההצלחה שלהם. "קיבלתי משבן השראה, מכל הערה שלו לקחתי דברים לעצמי", מוסיפה יפעת גולן, שנמצאת בשנה השנייה לתואר.

כמו בכל תחום, גם שם יש תחרות בין הסטודנטים "אבל תחרות טובה", מדגישה גולן, "האוירה פה נעימה וזה מה שאני אוהבת במוסד", מסכמת וינר.

אנחנו ניתן לך את כל
המידע שיחסוך לך
הרבה זמן וכסף!
השאר/י פרטים לייעוץ
לימודים חינם!
באנר פירסומי
מה מתאים לך ללמוד?
יש לבחור שיטת חיפוש, להזין את התחום
וללחוץ על אייקון החיפוש
סוג לימודים
  • מכינות, בגרות ופסיכומטרי
  • לימודי תואר ראשון
  • הנדסאים
  • לימודי תואר שני
  • קורסים ולימודי תעודה
  • לימודים בחו"ל
  • לימודי תואר שלישי
קטגוריה
תחום
איזור
345
מקצועות
2538
מוסדות
17566
מסלולי לימוד