072-3300504

מונדיאל Vs. לימודים: מי מנצח?

מאז ומתמיד חיי הסטודנט לא היו הדבר הכי ורוד שיש, כשצריך לתמרן בין מבחנים, עבודה, חברים ומשפחה. תוסיפו לכל אלה את טורניר גביע העולם בכדורגל, וקיבלתם - מחסור חמור בשעות שינה

16-06-2014 17:14:00

אחד מהדברים היותר משמחים עבור הגבר הישראלי הממוצע הוא החודש הקדוש שמגיע כל ארבע שנים, בו הוא זוכה לצפות במשחקי הכדורגל המשובחים ביותר. אך מה לגבי אוכלוסיית הסטודנטים שצריכים לתמרן בין משחק למבחן בתקופה כה עמוסה? כיצד מצליחים להוציא ציונים גבוהים במבחנים ועדיין להישאר בעניינים?

אריאל מויאל (27), סטודנט לתואר ראשון במערכות מידע באוניברסיטת בר אילן, מספר כי משחקי כדורגל ממוקמים אצלו במקום הראשון כשזה מגיע לטורניר המונדיאל, "המשחקים האלה מתקיימים פעם בארבע שנים בניגוד למבחנים, שלחלקם אוכל לגשת במקרה הכי גרוע במועד ב'".

מויאל מסביר כי הוא נוהג לצפות בשלושה משחקי כדורגל ביום, וכשהמשחקים הם בשבע בערב, עשר בלילה ואחת לפנות בוקר, שינה איכותית היא בעיקר בגדר המלצה, "אני מוותר על כל מה שצריך, אם זה שעות שינה או חזרה נוספת על החומר, כדי להצליח לצפות במשחקים הממש חשובים. במידה ומדובר בקורס ממש חשוב אני אעשה מאמצים ללמוד כמה שיותר לפני, אבל אין סיכוי שאני מפספס משחק שתכננתי לצפות".

התקופה הקדושה דווקא בתקופת המבחנים
התקופה הקדושה דווקא בתקופת המבחנים

שומרים על איזון או מאבדים את זה?
בניגוד למויאל, עידו (שם בדוי), סטודנט למנהל עסקים באוניברסיטת תל אביב, מצליח לשמור על איזון בין שגרת החיים הנוכחית למשחקי הכדורגל שוברי השגרה, "בגלל ששידור המשחקים מתחיל מאוחר, אני מצליח לסדר לעצמי את הלו"ז בשעות של לפני או אחרי המשחקים. יש לי מזל כי תקופת המבחנים שלי נגמרת בעוד שבוע וחצי, ובשבועות הראשונים של המונדיאל מקרינים את המשחקים הפחות חשובים", מסביר כהן.

לדבריו הוא מוותר לעצמו על שעות למידה ובמקביל על משחקי הנבחרות עם הסבירות הנמוכה שיעלו לשלבי הגמר. כהן נוהג לצפות במשחק כדורגל אחד ביום וכך מצליח לשלב בין התקופות.

ואולי אתה בכלל טיפוס של לילה? עומר הר ציון (27), סטודנט למנהל עסקים ומימון במכללה למנהל, מצא את הנוסחה המושלמת לעבור את התקופות החופפות בהצלחה, "בסיום כל משחק אני ממשיך ללמוד למבחן אל תוך הלילה. בנוסף אני מקפיד לקום מוקדם בבוקר על מנת להספיק ללמוד, זאת בהשוואה לתקופות בהם הייתי מתחיל את היום שלי רק בשעות הצהריים", הוא מסביר.

הר ציון מספר כי מדובר בשנת הלימודים האחרונה שלו לתואר, בה כמות המבחנים היא מועטת ולכן הוא מוצא בכך תקווה.

החיים בין משחק למשחק
החיים בין משחק למשחק

ומה עושים עם האישה?
ובכן, סיפור הזוגיות תלוי בכל סטודנט ורמת האובססיה הספורטיבית שלו. עידו כהן מספר כי "אשתי היא בן אדם מאוד עסוק, כך כל עוד זה לא משהו שמפריע לה, כך זה גם לא מפריע לי, אני יכול לצפות בראש שקט במשחקי המונדיאל".

גם אצל רועי עמרן (28), סטודנט לכלכלה ומערכות מידע, בת הזוג מסתדרת עם המשחקים. "חברה שלי היא דיילת במקצועה, כך שברוב הזמן היא בחו"ל ואני יכול לצפות ברוב המשחקים. בתקופות של הרבע והחצי גמר של המונדיאל, בהן היא תהיה בארץ, אני מאמין שאאלץ לוותר על משחק או שניים, אבל באופן כללי היא נותנת לי את החופש לצפות".

ומה לגבי צפייה משותפת? מויאל מחדש עם מנהג יוצא דופן ומספר כי במשחקים חשובים, הוא נוהג לחלוק את החוויה בזוג, "יש משחקים של נבחרות חשובות שאני וחברה שלי יושבים לראות יחד, גם היא נהנית מכדורגל איכותי".

בניגוד אליו, עומר הר ציון מברך על העובדה כי חברה שלו נותנת לו את הספייס הנדרש בתקופה הזו, "חברה שלי גמישה בעניין הזה, היא מבינה אותי ונותנת לי חופש מלא, בהשוואה לבנות זוג אחרות שלא היו מאפשרות לי ממש לצפות בכל המשחקים בראש שקט".

תיזהר שלא תוציא לך כרטיס אדום
תיזהר שלא תוציא לך כרטיס אדום
אנחנו ניתן לך את כל
המידע שיחסוך לך
הרבה זמן וכסף!
השאר/י פרטים לייעוץ
לימודים חינם!
באנר פירסומי
מה מתאים לך ללמוד?
יש לבחור שיטת חיפוש, להזין את התחום
וללחוץ על אייקון החיפוש
סוג לימודים
  • מכינות, בגרות ופסיכומטרי
  • לימודי תואר ראשון
  • הנדסאים
  • לימודי תואר שני
  • קורסים ולימודי תעודה
  • לימודים בחו"ל
  • לימודי תואר שלישי
קטגוריה
תחום
איזור
345
מקצועות
2538
מוסדות
17566
מסלולי לימוד