072-3300504

משבר לנדר: יימצא מוסד חלופי לסטודנטים

נמצא פתרון לסטודנטים הלומדים במכון לנדר הקורס - התלמידים יפוזרו באופן מיידי בין המוסדות האקדמיים השונים ויסיימו את התואר ללא תשלום נוסף

12-06-2014 12:56:00

סטודנטים שנרשמו למכון לנדר בירושלים גילו לפני מספר שבועות שהמכללת נמצאת בפשיטת רגל וכי הם עלולים למצוא את עצמם ללא תואר וללא תמורה לכסף שהוציאו.

בעקבות המצב שנוצר הודיעה היום (ה') המועצה להשכלה גבוהה (המל"ג) כי הסטודנטים יקלטו במוסדות אקדמיים שונים ויסיימו את התואר, ללא תוספת תשלום.

מוסדות ההשכלה הגבוהה שיקלטו את הסטודנטים של מכללת לנדר הם אוניברסיטת אריאל, קריה האקדמית אונו, מרכז אקדמי רמת גן ומכללת הרצוג-ליפשיץ. השיוך למוסדות ייעשה בהתאם לתחומי הלימוד של הסטודנטים.

חלק מהסטודנטים, הנמצאים בשנתם האחרונה ללימודים, ידרשו למספר שיעורי השלמה במוסדות הקולטים וחלקם יוכלו לסיים לימודיהם במוסד.

הסטונטים יפוזרו בין המוסדות האקדמיים
הסטונטים יפוזרו בין המוסדות האקדמיים
מחאת הסטודנטים
מחאת הסטודנטים

"ההחלטה טובה לטווח הארוך"
התאחדות הסטודנטים, שלקחה חלק במציאת הפתרון לסטודנטים מול המל"ג, סבורה כי "ההחלטה שהתקבלה מטיבה עם הסטודנטים לטווח הרחוק, זאת משום שבסופו של דבר הסטודנטים יקבלו תואר ממוסד פעיל ומוכר". לטענתם, התואר מהמוסד המוכר יעזור להם להתקבל לתואר אקדמי נוסף בקלות יתר.

יושב ראש התאחדות הסטודנטים, אורי רשטיק, אמר בתגובה כי "הפתרון שהוצע במסגרת המל"ג הוא הטוב ביותר עבור אלפי הסטודנטים שלומדים בלנדר. בטווח הקצר והארוך, נבחרה החלופה הטובה ביותר".

במרכז האקדמי 'מכון לנדר' בירושלים לומדים כ- 1,200 סטודנטים במסלולים האקדמיים השונים וכ-3,500 סטודנטים מהיחידה ללימודי חוץ. במשך שלוש שנים צבר המוסד חובות וגרעונות בסך של כ-22.5 מיליון שקל.

לאורך השנים האחרונות, בהן היה ברור לבכיריו כי הקריסה כבר בפתח, המשיך המוסד להעמיד פנים שהוא איתן כלכלית וכי ניתן לצאת ממנו עם תואר מלא. המל"ג מצידו לא הזהיר את המתעניינים בלימודים מפני המצב בו נמצאת המכללה, עד לרגע בו לא ניתן היה להמשיך ולהפעיל את המקום.

הסטודנטים מוחים נגד המצב
הסטודנטים מוחים נגד המצב
אנחנו ניתן לך את כל
המידע שיחסוך לך
הרבה זמן וכסף!
השאר/י פרטים לייעוץ
לימודים חינם!
מה מתאים לך ללמוד?
יש לבחור שיטת חיפוש, להזין את התחום
וללחוץ על אייקון החיפוש
סוג לימודים
  • מכינות, בגרות ופסיכומטרי
  • לימודי תואר ראשון
  • הנדסאים
  • לימודי תואר שני
  • קורסים ולימודי תעודה
  • לימודים בחו"ל
  • לימודי תואר שלישי
קטגוריה
תחום
איזור
345
מקצועות
2538
מוסדות
17566
מסלולי לימוד