072-3300504

איך תגדיל את סיכויי הקבלה שלך?

לא כולם מצליחים להתקבל ללימודים כבר בניסיון הראשון, אבל זה לא אומר שאתם צריכים לאבד תקווה ולחכות עוד שנה. קבלו כמה דברים שאפשר לעשות כדי להצליח בכל זאת להתקבל לתואר עוד השנה

05-06-2014 16:28:00

לימודים אקדמאיים הם לרוב כרטיס הכניסה לשוק העבודה ולתחומי עבודה שונים. מתעניינים בלימודים חולמים על מקצוע מסויים, אך נתקלים בקשיי קבלה, מכיוון שהם לא עומדים בתנאי הסף הנדרשים. לפתע מבחני הבגרויות נראים חשובים מתמיד ומבינים את משמעות הלימודים בזמן התיכון.

במקום להסתכל לאחור ולנסות להבין איך ממוצע הבגרויות הוא כזה ולא אחר, עדיף להתסכל קדימה ולראות איך בכל זאת ניתן להתקבל. מבחן הפסיכומטרי הוא כלי חשוב ומשמעותי עבור מוסדות הלימוד האקדמאיים, אך מה עוד ניתן לעשות כדי להגדיל את סיכויי הקבלה שלכם?

להתסכל קדימה ולראות איך ניתן להתקבל
להתסכל קדימה ולראות איך ניתן להתקבל

לא להתקבע על מוסד לימודים אחד
אם חשוב לכם ללמוד תחום לימודים מסויים אז מומלץ שתנסו להירשם לכמה מוסדות לימוד במקביל, כך תגדילו את סיכויי הקבלה שלכם, הרי בסופו של דבר כולם יוצאים עם אותו התואר ועובדים באותו מקצוע, אז למה לבזבז שנה ולנסות שוב ושוב להתקבל רק למוסד אחד.

מלבד זאת, חווית הלימודים בעיר אחרת יכולה להיות יוצאת דופן, עם אווירה סטודנטיאלית מהנה במיוחד ושונה ממה שהכרתם.

להתפשר על מקצוע דומה
פעמים רבות מתעניינים מחליטים שהם רוצים ללמוד מקצוע מסויים ולא מוכנים לשמוע על משהו אחר, אולם מומלץ לבדוק מקצועות דומים, עם דרישות סף מעט יותר נמוכות, שדרכם ניתן עדיין לעבוד באותו המקצוע.

כך למשל, אם אתם רוצים ללמוד הנדסת בניין אבל התקבלם ללימודי הנדסאי בניין, זה אומנם לא אותו המקצוע, אבל זאת עדיין יכולה להיות הזדמנות טובה להיכנס לתחום.

כמו כן, ישנם מקצועות חופפים, כך לדוגמא מתעניינים שמעוניינים לעסוק בשיווק, לרוב יוכלו ללמוד מנהל עסקים או תקשורת, כאשר שניהם יובילו אותם למקצוע המבוקש.

מקצועות שפתוחים לסטודנטים ממקצועות לימוד שונים
מקצועות שפתוחים לסטודנטים ממקצועות לימוד שונים

וועדת חריגים
מוסדות הלימוד מאפשרים לחלק מהתעניינים להתחיל ללמוד, לאחר שעברו את וועדת החריגים. במסגרת זו תוכלו לנסות את מזלכם, לנמק מה הסיבה שצריכים לקבל אתכם ואולי תצליחו להיכנס ברגע האחרון.

מכלול הנתונים שתציגו לוועדת החריגים ישקפו האם, למרות הכל, יקבלו אתכם למוסד הלימודים, לכן חשוב להכניס כל נתון, בין אם זה גיל, עבודה או תפקיד צבאי, כדי שאולי תקדמו את הבקשה שלכם בוועדה ותגדילו את הסיכויים שלכם להתחיל ללמוד עוד השנה.

מומלץ לוודא מה התאריך האחרון להגשת הבקשה ולוודא בקמפוס שהם אכן קיבלו אותה.

פסיכומטרי פעם שנייה
אם ניגשתם למבחן הפסיכומטרי, אך הציון שהשגתם אינו מספיק, כנראה שתצטרכו לגשת פעם שנייה למבחן. אל דאגה, אתם לא היחידים על סירה, מתעניינים רבים ניגשים מספר פעמים למבחן הפסיכומטרי ועל ידי כך מבטיחים לעצמם שילמדו את המקצוע שתמיד חלמו עליו.

לאלו מכם שתוהים לעצמם איך זה יכול להיות שונה מהפעם הקודמת, ובכן, קודם כל אתם מנוסים ויודעים לקראת מה אתם הולכים. שנית, הסטטיסטיקה מראה כי ציוני הפסיכומטרי עולים בפעם השנייה ולכן יש לכם סיכויים גבוהים להצליח הפעם יותר.

אולי הפעם תצליחו להשיג ציון גבוהה יותר
אולי הפעם תצליחו להשיג ציון גבוהה יותר

האוניברסיטה הפתוחה
תנאי הקבלה בקמפוסים השונים יכולים להיות קשים ובעלי מבחני כניסה מסובכים, לכן במקרים בהם אתם לא מעוניינים להתפשר על תחום הלימוד וחייבים ללמוד השנה, שווה לשקול את האופציה של האוניברסיטה הפתוחה.

האוניברסיטה הפתוחה משרתת ציבור רחב של אנשים, שמכל מיני סיבות לא יכולים ללמוד באוניברסטאות רגילות. הדרישות הן בדרך כלל תעודת בגרות מלאה, ולעיתים גם זה לא. המתעניינים בלימודים יכולים להתחיל שם את הלימודים ואם ירצו, יוכלו בהמשך לעבור למוסד אקדמאי אחר על פי תנאי הקבלה במוסד השני.

חשוב לזכור שלמרות תנאי הקבלה הקלים יחסית, הלימודים באוניברסיטה הפתוחה הם קשים ודורשים הרבה משמעת ויכולת למידה עצמית.

אנחנו ניתן לך את כל
המידע שיחסוך לך
הרבה זמן וכסף!
השאר/י פרטים לייעוץ
לימודים חינם!
באנר פירסומי
מה מתאים לך ללמוד?
יש לבחור שיטת חיפוש, להזין את התחום
וללחוץ על אייקון החיפוש
סוג לימודים
  • מכינות, בגרות ופסיכומטרי
  • לימודי תואר ראשון
  • הנדסאים
  • לימודי תואר שני
  • קורסים ולימודי תעודה
  • לימודים בחו"ל
  • לימודי תואר שלישי
קטגוריה
תחום
איזור
345
מקצועות
2538
מוסדות
17566
מסלולי לימוד