072-3300504

חתונות סטודנטים: בין מבחנים לרבנות

מצאתם אהבה בקמפוס? אל תתנו לה ללכת, רק קחו בחשבון כי ברגע שבו תציעו נישואים תצטרכו לעמוד מאחורי המילים ולהרים חתונה בתקופת הלימודים, וזה לא תמיד יהיה פשוט כל כך

28-05-2014 17:33:00

בין הגעה לשיעור, ללמידה למבחן, יש זוגות סטודנטים שמצליחים להרים חתונה במהלך התואר. אז איך עושים את זה? איך משלבים בין לימודים להפקת חתונה ואולי בכלל כדאי לחכות לסוף התואר?

חן, בוגרת תואר ראשון בתקשורת קולנוע והוראה במכללת סמינר הקיבוצים, התחתנה לפני כשנה וחצי, בתקופה בה הייתה סטודנטית בשנה שלישית לתואר, היא מסבירה כי אחד השיקולים לבחירת תאריך החתונה היה מועד לוח המבחנים, "בחרתי להתחתן לפני תקופת המבחנים מהסיבה הפשוטה שלא יכולתי לעמוד בעוד לחצים. מדובר בתקופה מאוד מתוחה ועמוסה עבור הכלה, ולהוסיף למשוואה את עניין הלימודים הופך את זה למשימה כמעט בלתי אפשרית".

כמו כל דבר בזוגיות, גם בחתונה השניים היו צריכים להתפשר, חן מספרת כי בעלה גם למד באותה תקופה לימודי הנדסאי באוניברסיטת אריאל והיה בשיאה של תקופת המבחנים, "חשבתי שתקופת המבחנים נופלת לכל המוסדות על אותו זמן אך בדיעבד הסתבר לי שלא. לבעלי היה מבחן ביום החתונה והוא פשוט לא ניגש. חתונה בתקופת מבחנים היא דבר שמשפיע גם על המוזמנים, צריך לבדוק שרובם יכולים להגיע בראש שקט ולא למהר הביתה כי יש מבחן למחרת".

מנגד, דחיית החתונה לאחרי התואר לא היתה אופציה מבחינתה. "אחרי שש שנות זוגיות, רציתי כבר להתחתן. להמתין שנתיים עד לסיום התואר זה לא היה ריאלי עבורי".

ומה לגבי ירח דבש? היא מסבירה כי מדובר בחסרון נוסף שפוגש אותך בתקופת התואר, "לא יכולנו לטוס לירח דבש ארוך לאחר החתונה כי זאת בדיוק הייתה תקופת המבחנים של בעלי. האופציה של לבלות חודש בפיליפינים למשל לא הייתה אפשרית עבורנו".

השיקול הכלכלי של חן ובעלה כסטודנטים היה חלק בלתי נפרד בהכנות לחתונה, "אפשר ללכת ולהשקיע בחתונה בלי סוף, אבל חשוב לזכור שבתור סטודנט שלא עובד או מרוויח הרבה כסף בחודש, אסור לקפוץ מעל הפופיק", מסבירה חן.

ריצות בין הלימודים לספקים
ריצות בין הלימודים לספקים

מגזינים במקום מאמרים
מה עושים במצב בו מפלס ההתרגשות עולה על כל דבר אחר, גם אם את בזמן השיעור באוניברסיטה? קורל, סטודנטית לעבודה סוציאלית באוניברסיטת תל אביב מצאה את עצמה מעיינת במגזינים של שמלות כלה במקום להתמקד במאמרים בנושא טיפול במשפחה, "מיד דיברנו על זה שנתחתן כאשר נסיים ללמוד, אבל ההצעה המדהימה הגיע לפני. התחתנו בשנה השנייה לתואר ונשארו לי עוד שני מבחנים באותו סמסטר", מסבירה קורל.

הפקת חתונה היא אף פעם לא דבר קליל וזורם, בייחוד שהחתן והכלה נמצאים בשנה השנייה לתואר באוניברסיטה, "צריך לחפש אולם, שמלת כלה, די.ג'יי, רב והכל מתבצע בשלב הבין לבין, כלומר בין השיעור האחרון באוניברסיטה לבין המשמרת שמתחילה אחרי הצהריים, היינו סוגרים סידורי חתונה אחרונים", מסבירה קורל.

לדבריה, ההתרגשות סביב החתונה הסיחה את דעתה מהלימודים, "אני חושבת שהציונים שלי יכלו להיות יותר גבוהים אם לא הייתי מתחתנת בשנה השנייה לתואר. בעבודה סוציאלית בשנה השנייה יש עומס גדול מבחינת מטופלים וצריך להספיק הכל בבת אחת. לא היה לי ראש לשבת במהלך השיעורים ולהתרכז בדברים של המרצים כי הראש שלי היה טרוד בסידורי חתונה בלתי פוסקים".

שלב מורכב נוסף בהפקת החתונה כסטודנט, אותו מתארת קורל הוא שלב ההזמנות, "ההתלבטות את מי להזמין מהחברים לתואר היא קשה, מצד אחד את לא מעוניינת להזמין חצי אוניברסיטה לחתונה שלך, מצד שני זה לא ממש נעים לא להזמין הרבה חברים שמצפים להיות מוזמנים".

למי יש ראש למאמרים?
למי יש ראש למאמרים?

זה הזמן להתחתן
לעומת חן וקורל אשר נתקלו בעומס ומתח רב במהלך התואר, ענת בוגרת תואר ראשון בפסיכולוגיה וסוציולוגיה באוניברסיטת בן גוריון מחשיבה את התקופה בה התחתנה כאולטימטיבית ונוחה, "היינו בשנה שלישית לתואר ובחרנו להתחתן בחודש יוני, לפני תקופת המבחנים העמוסה. בגלל שהייתי צריכה להיבחן בבחינת המתאם העדפתי להתחתן לפני".

לדבריה, תמיד יצוצו שיקולים נוספים מלבד התואר, "ישנם אילוצים כלכליים או אילוצים משפחתיים שלא בהכרח קשורים לתקופת הלימודים. ארגונים של חתן וכלה לפני חתונה זה תמיד דבר עמוס, ללא שום קשר להיותך סטודנט", מציינת ענת.

היא מאמינה כי החתונה במהלך התואר הייתה מומנטום מצוין, "כל החברים שלי ושל בעלי מהאוניברסיטה הגיעו לשמוח איתנו, יתכן ואם היינו מתחתנים בסיום הלימודים חלקם לא היו מגיעים. זאת הייתה תקופה מיוחדת שהיא בוודאות זמנית, בהשוואה לזוגות שמתחתנים בזמן העבודה למשל וצריכים לקחת ימי חופש רבים. כסטודנט יש לך יותר זמן פנוי שלא כמו במשרה מלאה".

אך גם במקרה שלה היו קשיים מעטים, "בתור מישהי שגרה בבאר שבע, הקטע עם הנסיעות היה קשה. הייתי צריכה להתאים את הלו"ז שלי לפגישות עם הספקים שהיו מפוזרים בירושלים, תל אביב ובאר שבע".

כל החברים מהתואר הגיעו
כל החברים מהתואר הגיעו
אנחנו ניתן לך את כל
המידע שיחסוך לך
הרבה זמן וכסף!
השאר/י פרטים לייעוץ
לימודים חינם!
באנר פירסומי
מה מתאים לך ללמוד?
יש לבחור שיטת חיפוש, להזין את התחום
וללחוץ על אייקון החיפוש
סוג לימודים
  • מכינות, בגרות ופסיכומטרי
  • לימודי תואר ראשון
  • הנדסאים
  • לימודי תואר שני
  • קורסים ולימודי תעודה
  • לימודים בחו"ל
  • לימודי תואר שלישי
קטגוריה
תחום
איזור
345
מקצועות
2538
מוסדות
17566
מסלולי לימוד