072-3300504

חדש באוניברסיטה: בירה בקמפוס

אוניברסיטת ת"א, הידועה בעיקר בהיעדר הווי חברתי סטודנטיאלי, החליטה לפתוח פאב בקמפוס. האם בעיר עם כל כך הרבה מקומות בילוי, הסטודנטים ישבו לשתות בירה דווקא שם?

22-05-2014 17:16:00

אחד הדברים היותר מבוקשים בקרב סטודנטים במהלך התואר הוא תחושת השייכות למקום בו הם לומדים, עם דגש על החוויה הסטודנטיאלית שמעניקה הרגשה של בית. בסיום המסלול הלימודי, הצלחת התואר אינה נמדדת רק בציונים, טייטלים או תעודות הוקרה, אלא גם בקשרים חברתיים שיוצרים במהלך התקופה.

אנשי אגודת הסטודנטים של אוניברסיטת תל אביב - שידועה בעיקר בתחושת הניכור החברתי שבה ובהיעדר חוויה סטודנטיאלית אותנטית - החליטו להרים את הכפפה ולפתוח פאב חדש בסמוך למתחם האוניברסיטה, זאת במטרה לשנות את המצב הקיים ולהגביר את תחושת הקהילתיות והמעורבות בקמפוס.

"ההחלטה הייתה לפתוח פאב סטודנטיאלי אשר יהווה עוגן מרכזי בו הסטודנטים יוכלו להרגיש תחושת שייכות, להשתלב ולבלות במקום קצת פחות פורמאלי", מסביר יושב ראש האגודה, גלעד ארדיטי.

בניגוד לאוניברסיטת תל אביב, רוב הסטודנטים שלומדים במוסדות הלימוד השונים גרים בקרבת מקום ולכן הסיכוי להיפגש מחוץ לגבולות האוניברסיטה גבוה יותר. אך במקרה התל אביבי מדובר בתמהיל סטודנטים שונים המפוזרים באזור המרכז.

ארדיטי מחדד ומסביר כי "הסיכוי שסטודנט שגר ברמת השרון וחבר שלו שגר בראשון לציון ישבו על בירה בסיום יום הלימודים הוא קלוש, מדובר באופרציה מורכבת מדי ולכן פאב ברחבי האוניברסיטה הוא הפתרון האולטימטיבי לכך".

התכוננתם לסטטיסטיקה?
התכוננתם לסטטיסטיקה?

מרימים את חיי הלילה ברמת אביב
לפני כשנה יצרה אגודת הסטודנטים קשר עם יוסי מאוטנר (34), מבעלי הברים המצליחים בתל אביב (מזג, בי.גי.זי, טנגי'ר) בבקשה לשיתוף פעולה בהקמת הפאב החדש, "בתור יליד רמת אביב, אני מבין ללב הסטודנטים שמחפשים בר באווירה תל אביבית במתחם האוניברסיטה", מסביר מאוטנר.

לדבריו המתחם החדש יכלול שני מפלסים ייחודיים המציעים כל מה שסטודנט ממוצע חולם עליו, "הקומה התחתונה מיועדת לסטודנטים שמחפשים איזור למידה לא מוגדר, כלומר חלל פתוח עם טוויסט, משהו בסגנון של קולג' אמריקאי.

"שילוב של שולחנות פול, משחקי פלייסטיישן, מסכי פלזמה, חדר הקרנה בשיתוף עם מחלקה לקולנוע ומוזיקת צ'ילאאוט מגניבה. בקומה יוגשו ממשקאות חמים עד כל סוגי האלכוהול, תפריט אוכל באווירה בינלאומית, והכל לסטודנטים בלבד. המועדון עתיד להיפתח בתחילת שנת הלימודים הבאה, באוקטובר 2014".

ומה לגבי הקומה השנייה? מאוטנר מספר כי הרעיון היה להביא את האווירה של הברים בתל אביב לאוניברסיטה ולרמת אביב, "אם זה ברמת העיצוב, האווירה, המוזיקה ובקונספט הצמידים של שתייה ללא הגבלה. הפאב יהיה פתוח משעות אחרי הצהריים עד הלקוח אחרון בשעות הקטנות של הלילה.

הפאב שייפתח בחודש הקרוב, יהיה מיועד לכל תושבי צפון תל אביב. הוא ישלב בר חיצוני בעל שטח דק עצום, מגוון סוגי ישיבה מזמינים תחת כיפת השמיים.

חייב לנקות את הראש
חייב לנקות את הראש

"באיזה שלב במהלך היום תתאים בירה?"
יובל (28), סטודנט בתואר ראשון למדעי המדינה ומנהל עסקים באוניברסיטת תל אביב מברך על היוזמה החדשה של האגודה, אך אינו בטוח כי ימצא את הזמן הנכון עבורו לכוס בירה, "בגדול, זאת יוזמה טובה וברוכה, מדובר במהלך נכון ולא מנותק מהמציאות. האגודה מבינה מהם הצרכים של קהל הסטודנטים ואת מי היא צריכה לשרת. מצד שני אני תוהה מתי זה פוגש אותך הרצון של לשתות בירה במהלך יום הלימודים, הרי אני לא אלך לפאב בזמן חלון וגם לא אשב לבירה בסיום הלימודים".

יובל מסכים כי האוניברסיטה אכן סובלת מסטיגמת הניכור, "ללמוד באוניברסיטת תל אביב זה כמו לשרת בקריה, אין ממש משמעות לקשרים החברתיים כמו שיש בבסיס סגור. אני חושב שסדר העדיפויות בשנים האחרונות השתנה משמעותית, חווית הלימודים הפכה להיות יותר חשובה מאשר שם המוסד או איכות המרצים".

אז האם הפאב יצליח? בהתחשב בכך שהרעיון הגיע בעקבות חוות הדעות של כ- 3,000 סטודנטים במסגרת הפרויקט All In בו השתתפו בזירת ההתייעצות האינטרנטית שפתחה האגודה, נראה שיש לו בסיס מסוים. "הצלחנו לזקק את הנתונים לשש תובנות משמעותיות וכנות כאשר אחת מתוכן הייתה ליצור אוניברסיטה מסוג 24-7, כלומר להפוך את האוניברסיטה למקום מפגש ביתי וחברתי", מספר ארדיטי.

יש מצב שהמרצה לפסיכולוגיה עבר פה?
יש מצב שהמרצה לפסיכולוגיה עבר פה?
אנחנו ניתן לך את כל
המידע שיחסוך לך
הרבה זמן וכסף!
השאר/י פרטים לייעוץ
לימודים חינם!
מה מתאים לך ללמוד?
יש לבחור שיטת חיפוש, להזין את התחום
וללחוץ על אייקון החיפוש
סוג לימודים
  • מכינות, בגרות ופסיכומטרי
  • לימודי תואר ראשון
  • הנדסאים
  • לימודי תואר שני
  • קורסים ולימודי תעודה
  • לימודים בחו"ל
  • לימודי תואר שלישי
קטגוריה
תחום
איזור
345
מקצועות
2538
מוסדות
17566
מסלולי לימוד