072-3300504

סטודנטים מתגייסים: קנו רק תוצרת הארץ

האם עצרתם את עצמכם במדפי הסופרמקט לפני שרכשתם שמפו? הכירו את פרויקט 'נאמני כחול לבן' שבא לעורר את המודעות לרכישת מוצרים תוצרת הארץ. מעכשיו תחשבו פעמיים לפני כל קנייה?

07-05-2014 13:19:00

סטודנטים רבים בתחילת התואר מחפשים אחרי מלגה, אבל הם לא תמיד מתחברים לרעיון העומד מאחוריה ולפעילות שהיא מציעה. באווירת יום העצמאות קבלו את פרויקט המלגות 'נאמני כחול לבן', המציע לסטודנטים להגביר מודעות סביב קניית מוצרים ישראלים ופועל למען התעשייה המקומית.

אלה זומר, מנהלת את הפרויקט מטעם ההתאחדות הסטודנטים הארצית, מסבירה מאיפה הכל התחיל. "הפרויקט הוקם במשרד הכלכלה במטה כחול לבן ומטרתו הראשונית הייתה עידוד רכישת מוצרים תוצרת הארץ, קידומם והעדפתם".

לאחר פנייתו של משרד הכלכלה אל התאחדות הסטודנטים במטרה לשיתוף פעולה בין השניים, הוקם פרויקט 'נאמני כחול לבן'.

"השנה כ-50 סטודנטים מכל הארץ לוקחים חלק בפרויקט. מדובר בנציגות רחבה ממגוון מכללות ואוניברסיטאות כגון: מכללת ספיר, אוניברסיטת בן גוריון, האוניברסיטה העברית, מכללת צפת אוניברסיטת תל אביב ועוד", מסבירה זומר.

הפרויקט לא בא במטרה להטיף או לשכנע את הקונה הישראלי אלא לשם קידום רעיון, "אם כל אחד מאיתנו היה חושב על תהליך הרכישה ובודק את המוצר לפני שהוא קונה - יתכן והדבר היה מביא לשיפור המצב הכלכלי בישראל, העלאת מקומות עבודה והגברת המודעות לקנייה כחול לבן".

Made In Israel
Made In Israel

הכוח טמון בקנייה
"פנינו לסטודנטים שמאמינים בקונספט ורוצים לעודד רכישה של המוצרים הישראליים. אנחנו מתמקדים בעיקר בחשיבה לפני הקנייה, זה לא רק מוצרי מזון בסופר, זה נמצא בהמון תחומים כמו: תרופות, ביגוד, מחברות, יומנים", מסבירה זומר.

פעילי הפרויקט מגבשים רעיונות לאורך כל השנה, החל מדוכני הסברה במרכזי קניות, פעילויות בבתי ספר, ימי עיון בנושא ועד ירידי יצרנים במטרה לשווק את תו התקן כחול לבן. "המיקוד הוא סביב עסקים קטנים, אנשי תעשייה וגם עולם ההיי טק. מה שיפה ברעיון זה שהוא יכול לגעת בכולם".

אורי רשטיק, יו"ר התאחדות הסטודנטים מחדד כי "שנים אחרי המחאה החברתית, ציבור הסטודנטים לא שכח את המסרים אליהם הוא התחייב. ההתאחדות גאה לקחת חלק בפרויקט הזה שנועד לחזק את הכלכלה הישראלית ולהגביר את הביקוש לתוצרת הארץ".

"אני פונה למודעות הסטודנטים, ומסביר להם את החשיבות עצומה שיש ברכישת מוצרים ישראלים", מספר עמית קדמון, (24) סטודנט לתואר ראשון בהנדסת מכונות באוניברסיטת בן גוריון.

קדמון חיפש מסגרת התנדבותית להשתלב בה והצטרף לפרויקט 'נאמני כחול לבן', "העבודה שלנו בשוטף לא מתבצעת רק עם סטודנטים, אנחנו פונים לכלל האוכלוסיות, תלמידים בבתי ספר, ישיבות דתיות והרבה פעילויות במוקדים הומי אדם ברחוב".

קנייה כחול לבן, אם תרצו אין זו אגדה
קנייה כחול לבן, אם תרצו אין זו אגדה

כחול לבן בשטח
הקו המנחה את משתתפי הפרויקט בפעילויות הוא בעיקר היצירתיות, קדמון מסביר כי לפני כל פעילות הוא דואג להתאים את הפנייה לקהל היעד, "אם הפעילות היא באוניברסיטה, אנחנו פועלים דרך הסברה ומעורבות. אם זה בבתי ספר יסודיים אנחנו משלבים בהפסקות פעילות משחקים עם תכנים שלנו וגם באירועי יום העצמאות, מקימים דוכני הסברה כחול לבן ומחלקים מתנות".

אך למרות השתתפותו בפרויקט הוא מספר כי גם הוא לעיתים יעדיף לקנות מוצר מיובא, לדוגמא שוקולד, "אני קונה את השוקולד שלי תוצרת איטליה מאחר וזה עניין של טעם. אך בכל אפשרות שיש לי, אני מקפיד לרכוש מוצר ישראלי כאזרח במדינת ישראל".

נדב קרטן, (26) סטודנט לתואר ראשון לממשל מהמרכז הבינתחומי הרצליה מספר כי הגיע למלגה מכיוון שנראתה לו רלוונטית לתחום הלימודים שלו. במסגרת המלגה הוא היה מהיוזמים של 'יריד תו התקן הישראלי', שיערך בשבוע הבא. "נפגשתי עם מנהלת קניון 'שבעת הכוכבים' בהרצליה והצעתי לה לקיים את היריד בקניון וההיענות שקיבלתי הייתה חיובית".

בעקבות היוזמה של קרטן, הגיעו אלפי פניות של חברות ויצרנים בעל תו התקן הישראלי וכן הם יזכו להציג את מוצריהם בשבוע הבא, ולקדם את רכישת המוצרים תוצרת הארץ.

עצמאי בשטח. מתוך תחרות צילומי האינסטגרם
עצמאי בשטח. מתוך תחרות צילומי האינסטגרם
אנחנו ניתן לך את כל
המידע שיחסוך לך
הרבה זמן וכסף!
השאר/י פרטים לייעוץ
לימודים חינם!
באנר פירסומי
מה מתאים לך ללמוד?
יש לבחור שיטת חיפוש, להזין את התחום
וללחוץ על אייקון החיפוש
סוג לימודים
  • מכינות, בגרות ופסיכומטרי
  • לימודי תואר ראשון
  • הנדסאים
  • לימודי תואר שני
  • קורסים ולימודי תעודה
  • לימודים בחו"ל
  • לימודי תואר שלישי
קטגוריה
תחום
איזור
345
מקצועות
2538
מוסדות
17566
מסלולי לימוד