072-3300504

אתם לא באילת? הספרינג ברייק הישראלי

על פאניקת אילת כבר שמעתם? האירוע הכי חם של השנה מטריף את הסטודנטים מכל הארץ, היכונו לשלושה ימים רצופים של הספרינג ברייק הישראלי, הולך להיות חם וצפוף

24-04-2014 15:09:00

העלייה לרגל של הסטודנטים לאילת מכל קצוות הארץ הפכה לדבר שבשגרה ובשנים האחרונות נחשבת למעוז החם של אירועי הסטודנטים. אם נופש פרוע הכולל שמש, מוסיקה, אלכוהול ואלפי סטודנטים בבריכה זה הקטע שלכם - נסו להשיג כרטיס ורדו לאילת. העלות נעה בין 700 שקלים למלונות הזולים ועד 1,400 ש"ח לסטודנטים שמתאכסנים במלונות היותר יקרים.

האירוע המרכזי בפסטיבל האילתי מתחלק לשתי הפקות: הראשונה מבניהן שייכת למרכז הבינתחומי, בה רק סטודנטים המשתייכים לשם נכנסים למסיבה. ההפקה השנייה נקראת פאנג'ויה והיא משתייכת לשאר מוסדות הלימוד כמו אוניברסיטת באר שבע, מכללת אריאל, שנקר, המכללה למנהל, האוניברסיטה העברית, אוניברסיטת תל אביב, הטכניון ועוד.

בשביל עידו אביב (28), סטודנט במרכז הבינתחומי זאת היתה הפעם השישית בה הוא מבלה את חופשת הפסח לצד חבריו בבריכה באילת, "מהרגע שמודיעים על ההפקה באילת כל הסטודנטים והסטודנטיות מתחילים להכין את גופם לקיץ ומחכים לשילוב המנצח של שמש, מסיבות צהריים, אלכוהול , אנשים יפים ומוזיקה טובה", מסביר אביב.

התקופה בה מתקיימת חופשת החלומות מתאימה בדיוק לסטודנטים הנופשים, בסיום מועדי ב' (בתקווה שלא היו לכם) ורגע לפני שסמסטר ב' מתחיל. "הסטודנטים מנסים להתבלט בצורה הכי ייחודית שיש, אם זה הכובע הכי מגניב, או החדר הכי שווה במלון. יש אווירה של חופש, אך למרות זאת אסור לבזבז את הזמן, אתה מנצל כל רגע נתון בחופשה וכשהיא מגיעה לסיום אתה צריך חופש מהחופשה".

אביב מסביר כי בארבע שנים האחרונות החופשה באילת איבדה פרופורציות, "הבאז סביב המסיבה באילת גדל עם דגש על המסיבה של המרכז הבינתחומי. החברה הכלכלית של אגודת הסטודנטים מסרה כי מכירת הכרטיסים נפתחת בשעה 09:00 בבוקר, אך הסטודנטים הגיעו בשלוש לפנות בוקר ועמדו בתור, וככה בשעה תשע בבוקר ההרשמה כבר נסגרה".

הקיץ בא ואיתו הנהירה לאילת
הקיץ בא ואיתו הנהירה לאילת

מחפשים חופשה רגועה - אל תגיעו
נופר חכם, (25) סטודנטית מהמסלול האקדמי המכללה למנהל, מבלה בפעם החמישית בהפקת הפאנג'ויה באילת, "זאת חופשה מדהימה במקום הכי כיפי שיש, אבל סטודנטים שמחפשים את השקט ואת הרוגע - זה לא המקום בשבילם.

זאת התקופה המושלמת בשנה להגיע לאילת, אפשר ליהנות מהחוף, מהאווירה צעירה, מהעיר התיירותית ומהמסיבות בריכה הבלתי פוסקות, זה הכי מתאים לצעירים".

חכם מספרת כי החופשה באילת היא סוג של בריחה עבור הסטודנטים, "חזרתי עם חוויות מטורפות משם, השלושה ימים האלה מילאו אותי באנרגיות של חופש, תמיד יש מוזיקה מעולה ודי.ג'יים הכי איכותיים שיש, כל אחד יכול למצוא את הסגנון שהוא אוהב".

ומה עשתה על מנת להשיג את הכרטיס המבוקש? חכם מסבירה כי העניין לא היה פשוט, "הקטע הלוגיסטי של הפסטיבל לא מתפקד כמו שצריך, תמיד יש ביקוש מטורף לחופשה באילת אבל אין מספיק כוח אדם, מהרגע שנפתחה מכירת הכרטיסים, עמדתי חמש שעות בתור".

שני בירן, (27), סיימה את לימודי התואר הראשון במכללת עמק יזרעאל אך לא וויתרה על המסיבה הכי טובה בעיר, "זו תהיה השנה הרביעית שבה אני נוסעת לאילת. במשך שלושה ימים כולם נמצאים באווירה של שיכרון חושים, מחפשים לברוח או לשבור שיגרה, יש תחושה שהכל מותר".

גם היא עשתה מאמצים רבים להשיג את כרטיס הכניסה להפקה, "זה היה סיוט, ההפקה עובדת רק דרך מיילים וכשיצרו איתי קשר, זה היה ממספר חסוי. תמיד היה קשה לסגור את החופשה הזאת, הפעם זה לקח לי חודש, כנראה בגלל העובדה שאני כבר לא סטודנטית".

זאת תהיה הפעם הראשונה בה היא לא מגיע על תקן סטודנטית, "אני מקווה שאהיה באותו ראש של כולם ובאותה אווירה ובמקרה הכי גרוע - אני באילת , תמיד יש מה לעשות".

מי שלא שם, לא קיים
מי שלא שם, לא קיים
אנחנו ניתן לך את כל
המידע שיחסוך לך
הרבה זמן וכסף!
השאר/י פרטים לייעוץ
לימודים חינם!
באנר פירסומי
מה מתאים לך ללמוד?
יש לבחור שיטת חיפוש, להזין את התחום
וללחוץ על אייקון החיפוש
סוג לימודים
  • מכינות, בגרות ופסיכומטרי
  • לימודי תואר ראשון
  • הנדסאים
  • לימודי תואר שני
  • קורסים ולימודי תעודה
  • לימודים בחו"ל
  • לימודי תואר שלישי
קטגוריה
תחום
איזור
345
מקצועות
2538
מוסדות
17566
מסלולי לימוד