072-3300504

חולמים על סטארט אפ? תתחילו ללמוד

למידה למבחנים וקריאת מאמרים היא לא הדבר הכי מאתגר עבור הסטודנטים של דור ה- y, אך זיהוי פוטנציאל טכנולוגי ופיתוחים אל תוך הלילה? קבלו את הסטודנטים שמסתתרים מאחורי האפליקציות

24-04-2014 11:07:00

קרה לכם שישבתם בשיעור נצחי באוניברסיטה ותוך כדי הרצאה משעממת נדלקה לכם נורה מעל הראש? אם כן אל תכבו אותה, הצטרפו אל קבוצת הסטודנטים שהעיזו ואולי בסיום התואר תעשו גם אקזיט מבטיח.

אביעד רז, מספר על עוד משמרת לילה שגרתית בעבודתו כמאבטח אישים בתקופת הלימודים בה נולד הרעיון לאפליקציית שיפוט חדשה, "דיברתי בטלפון עם חבר שלי על מיזם שאנחנו צריכים ליצור יחד, באותה שיחה עלה הרעיון הראשוני של האפליקציה U-Judge, חשבנו על מעין משחק בו אנשים יוכלו להתערב אחד עם השני על נושאים מסוימים ואת התוצאה או התשובה נכונה בסוגיה - יכריעו החברים בקבוצה וישמשו כשופטים", מסביר רז.

רז, בוגר תואר ראשון בפסיכולוגיה באוניברסיטת בן גוריון מסביר כי "הרעיון הגיע מהרבה מצבים שאני נתקל בהם בשגרת היומיום". הוא ושלושת שותפיו חשבו על יצירת כלי ייעודי שניתן להעביר לאנשים שיוכלו להשתמש בחוכמת ההמונים ובהחלטות הפשוטות של חיי היום יום.

"כל אחד הביא ידע ותרם מתחומו האישי, אני הבאתי את הידע הפסיכולוגי, חלק מהשותפים הביאו ניסיון טכני ובנוסף לזה נעזרנו המון באינטרנט, קריאת מאמרים בנושא ושיחות עם סטודנטים שעברו תהליכים דומים היו חלק בלתי נפרד מהתהליך".

רז מסביר כי במהלך הלימודים הוא עבד בשתי עבודות נוספות מלבד פיתוח האפליקציה, "כדי ללכת על זה בצורה מלאה צריך להשקיע בזה את מלוא הזמן שלך, מצד אחד זה היה קצת קשה לשלב את כל העיסוקים במקביל ולחלק את הזמן והאנרגיות כסטודנט, מצד שני האוניברסיטה הייתה לנו כחממה, מדובר בקבוצת אנשים ייעודית לזה, הסטודנטים נחשפו למוצר וכך גם יכלו להפיץ אותו. זה קרש קפיצה רציני מהבחינה הזו".

אל תשתיקו את הרעיונות בראשכם
אל תשתיקו את הרעיונות בראשכם

באנו לשבור פרדיגמה
יוסי זרבי (28) מהרצליה מספר על האפליקציה שפיתח עם השותף שלו עוד בתקופת הצבא, "הרעיון הראשוני הגיע בשירות הצבאי, שירתתי ביחידת דובדבן עם שותף שלי שחשב על הרעיון הבסיסי. מדובר על היכולת לתת למפרסם להגיע אל קהל יעד מפולח ואיכותי דרך הוידיאו והמובייל".

"הצופה כבר הורגל שכל הזמן דוחפים לו פרסומות בכל מקום בכל סוגי המדיה, אך האפליקציה שלנו באה לשבור את הפרדיגמה הזו, יצרנו פלטפורמה שבה השחקן צופה בפרסומות בעבור זכייה בפרסים. כל שחקן שמוריד את האפליקציה מקבל עץ עם 750 עלים שמאחוריהם מסתתרים פרסים, שכל עלה הוא בעצם פרסומת וידאו. הפרסים נעים בין טיסות לחו"ל, אייפדים ומכשירי אייפון וגלקסי", מספר זרבי.

זרבי, למד תואר ראשון במשפטים ומנהל עסקים במרכז הבינתחומי, השתלב במסלול הסטארטאפיסטי וניצל את העובדה כי הוא במוסד אקדמי, "עופר שושן, המנטור של המסלול, הדריך אותנו, הפגיש אותנו עם האנשים הנכונים ובשיתוף של מדריכים נוספים, התאפשרה לנו ההזדמנות לפתח את הרעיון".

זרבי מציין כי מאותו הרגע הוא ושותפו לפרויקט יניב זוהר החלו לגייס השקעות מתכנתים ומעצבים וכעבור שמונה חודשים השיקו את אפליקצית ZoZa Tree. השניים מתכננים להפיץ אותה בארצות הברית.

היפגשו עם האנשים הנכונים
היפגשו עם האנשים הנכונים

לא רק לסמן וי
בעקבות כנס מצטיינים של מייקרוסופט בו נכח הסטודנט גל דלאל, נולד הפיתוח שהולך לשנות את חיי אוכלוסיית העיוורים ולהפוך אותם להרבה יותר נוחים. "נכחתי בכנס מצטיינים במייקרוסופט ושם נחשפתי למצלמת הקינקט לראשונה לפני שיצאה כמוצר, הבנתי את הפוטנציאל הטכנולוגי שלה ובמקביל חיפשתי נושא לפרויקט גמר בתואר הראשון שלי בהנסת חשמל בטכניון.

רציתי לשלב את המצלמה כחלק מרכזי בפרויקט וכשצחי שימקין ודני זילבר ניגשו אלי (סטודנטים מהתואר ג.י) ושיתפו אותי בנושא העיוורים, החלטנו לשלב כוחות".

דלאל מסביר כי השלושה ניגשנו למהנדס המעבדה והציעו לו לעבוד איתם על הפרויקט, כשהוא יספק את הסביבה התומכת של המעבדה, לשמחתם הוא נענה בחיוב ולמחרת כבר התחילו בעבודה.

המוצר שפיתחו Kincect fot the blind , מאפשר לעיוור להבין את הסביבה על ידי התראת מכשולים ממולו, עקיפתם, ניווט ולמידת אובייקטים וכל זאת על ידי הפעלה קולית בלבד.

"הטכנולוגיה היחידה שהעיוורים משתמשים היום לרוב הם כלבים ומקל, אך הפיתוח שלנו מאפשר להם ללבוש חגורה אשר עליה מותקנת מצלמה קטנה לגופו של העיוור ומתחברת למחשב שמעבד את הנתונים ושולח אותם לאוזן המשתמש".

דלאל מסביר כי הפרויקט היה בשבילו שבירת שיגרה טוטאלית, "לאחר המבחנים וההגשות הבלתי פוסקות בטכניון, פתאום יש לך מטרה סופית באופק, יש מקום לסגנון חשיבה שונה וליצירתיות. בנוסף קיים הערך המוסף של תרומה לקהילה ולא רק סימון וי של פרויקט גמר".

התכנון של הקבוצה הוא להמשיך בפיתוח יכולות המוצר תוך כדי שימוש במזעור הטכנולוגיה ויכולות ניווט בעזרת טכנולוגיית הג'י.פי.אס.

המרוץ אל האקזיט
המרוץ אל האקזיט

אחרונים במועדון היזמות
מי מאיתנו לא עושה פעם בשבוע צ'ק אין ומתייג חברים במקום ייחודי? מתברר כי אבי אסא, הקדים את זמנו וחשב על אותו פיתוח, אך בטיימינג הלא כל כך מדויק. אסא, בוגר המרכז הבינתחומי סיים את התואר הראשון במנהל עסקים עם התמחות במערכות מידע, חשב על אותה גברת בשינוי אדרת, "פיתחתי בעבר אפליקציה של צ'יק אין שקראו לה C U IN המתבססת על רעיון זהה, אך אנשים לא החזיקו סמארטפונים באותה תקופה", מסביר אסא.

במקביל הכיר חבר במועדון היזמות של המכללה, אשר התעסק במכירת מוצרים של eBay, "הוא סיפר לי שהוא עובד על אפלקציה המאפשרת לו לשתף את מוצרי המכירה ברשתות החברתיות ואני זיהיתי את הפוטנציאל של הרעיון, עזבתי את המיזם הקודם וחברתי אליו. כל יום שישי היינו נשארים עד השעה שמונה בערב והשומר היה מגיע ומוציא אותנו מהמועדון", מספר אסא.

"הרעיון הראשוני של האפליקציה share e.b items, היה בדיקת ייתכנות, היא אפשרה למוכרים להטמיע כפתורי שיתוף בכל הרשתות החברתיות במוצרים של המוכרים, עם ממשק סטטיסטי מתקדם והצגת הטראפיק (נתוני כניסות לאתר ג.י) שהצליחה להביא לקנייה בכל רגע נתון".

אבי אסא ושותפו למיזם אלכס פלום הפכו במהלך הפיתוח לא רק לשותפים בעבודה, אלא גם שותפים לדירה. "אני חושב שבאיזשהו מקום הלימודים ירדו לי מסדר העדיפויות, הייתי יושב על האפליקציה ומפתח עד הבוקר כשלמחרת יש מבחן. שקלתי להקפיא את הלימודים, אך בסופו של דבר הצלחתי לתמרן בין השניים. העובדה שהשותף שלי סיים את התואר לפני והצליח לגבות אותי בזמנים קריטיים תרמה לכך המון", מספר אסא.

לאחר שיקולים רבים, תכנון מודלים עסקיים ולמידה מעמיקה, האפליקציה יצאה לאור לאחר כשבעה חודשים. כיום השניים ממשיכים לעבוד על פיתוחים שונים סביב אפליקציות נוספות בתחום.

עלו עם הרעיון
עלו עם הרעיון
אנחנו ניתן לך את כל
המידע שיחסוך לך
הרבה זמן וכסף!
השאר/י פרטים לייעוץ
לימודים חינם!
באנר פירסומי
מה מתאים לך ללמוד?
יש לבחור שיטת חיפוש, להזין את התחום
וללחוץ על אייקון החיפוש
סוג לימודים
  • מכינות, בגרות ופסיכומטרי
  • לימודי תואר ראשון
  • הנדסאים
  • לימודי תואר שני
  • קורסים ולימודי תעודה
  • לימודים בחו"ל
  • לימודי תואר שלישי
קטגוריה
תחום
איזור
345
מקצועות
2538
מוסדות
17566
מסלולי לימוד