072-3300504

צילום סלפי? לא בבית ספרנו

אוניברסיטת בראיינט אסרה על בוגריה צילומי סלפי בזמן חלוקת התעודות, בטענה כי הדבר עלול לגרום לעיכובים מיותרים ולפגיעה בלוח הזמנים, אז לצייץ מותר?

22-04-2014 16:36:00

סימפטום הצילום העצמי בעידן הדיגיטאלי העונה לשם סלפי הדביק את כולנו בתנועת היד כלפי מעלה, שרבוב שפתיים מאומץ וכן מבט חודר למצלמת הסלולארי המכוונת אלינו לפחות פעם ביום.

תופעת הסלפי שהתפרצה בכל העולם, כבר זכתה בתואר למילת השנה של שנת 2013 ואין הרבה אנשים שהיא פסחה עליהם. אם כך, מה יגידו 850 סטודנטים מרוד איילנד שבטקס סיום התואר נאסרו עליהם צילומי סלפי במעמד חלוקת התעודה?

על פי הדיווח של האתר הבריטי "דיילי מייל", נשיא אוניברסיטת ברייאנט רונלד מקאתלי, החליט לאסור את צילומי הסלפי על הבמה בה יחולקו תעודות סיום התואר, בחודש מאי הקרוב.

"יש לנו כ- 850 בוגרים וגם צלם מקצועי שיתעד את הרגע בו המסיימים ילחצו לי את היד ויקבלו את הדיפלומה שלהם. אני לא חושב שאמא, אבא או סבתא שלהם ירצו לקבל תמונה בה הבן או הבת שלהם מחזיקים את הסלולארי ומתמקדים בו", אומר נשיא האוניברסיטה.

מילת השנה בתמונת השנה
מילת השנה בתמונת השנה
הנשיא מסתלף בסיומו של הטקס, בשנה שעברה
הנשיא מסתלף בסיומו של הטקס, בשנה שעברה

צו איסור צילום
וועדת האוניברסיטת ברייאנט פעלה כך בעקבות תקרית הסלפי שאירעה בשנה שעברה, בה הבוגרים לא הפסיקו להצטלם ברגע הגדול שלהם וגרמו להאטה חמורה בקצב של הטקס.

ובכן למרות צו איסור הצילום שהטיל מקאתלי על המסיימים, הוא חידד כי איסור זה אינו נועד לפתוח במלחמה כנגד המדיה החברתית וכן מסביר כי הבוגרים יוכלו לתייג עצמם בסוף הטקס בטוויטר בהאשטאג ייחודי של האוניברסיטה.

מקאתלי הידוע בתור צייצן גדול בטוויטר עם 2,200 סטודנטים העוקבים אחריו באדיקות מציין כי "בסיום הטקס אני אעמוד ואצטלם עם כל מי שרק ירצה".

צילום הפורטרט העצמי הפך לעניין ממכר, הוא אינו פוסח על אף אחד ובשום מקום. מנשיא ארצות הברית ברק אובמה אשר הסתלף עם ידידיו המכובדים במהלך טקס האשכבה של נלסון מנדלה והשאיר את רעייתו מחוץ לתמונה, ועד הסלפי המפורסם של מנחת טקס האוסקר 2014, הלן דג'נרס, בה היא מצליחה לתפוס עוד אבק כוכבים בתוך הפריים הידוע.

אוניברסיטת ברייאנט, רוד איילנד
אוניברסיטת ברייאנט, רוד איילנד
גם אובמה לא וויתר, רק חבל שבלי מישל
גם אובמה לא וויתר, רק חבל שבלי מישל
אנחנו ניתן לך את כל
המידע שיחסוך לך
הרבה זמן וכסף!
השאר/י פרטים לייעוץ
לימודים חינם!
באנר פירסומי
מה מתאים לך ללמוד?
יש לבחור שיטת חיפוש, להזין את התחום
וללחוץ על אייקון החיפוש
סוג לימודים
  • מכינות, בגרות ופסיכומטרי
  • לימודי תואר ראשון
  • הנדסאים
  • לימודי תואר שני
  • קורסים ולימודי תעודה
  • לימודים בחו"ל
  • לימודי תואר שלישי
קטגוריה
תחום
איזור
345
מקצועות
2538
מוסדות
17566
מסלולי לימוד