072-3300504

כנגד ארבעה מרצים דיבר הסטודנט

מי לא נתקל במהלך התואר האקדמי שלו במרצה קצת אחר משאר המרצים? במהדורה חגיגית לקראת חג הפסח קבלו את ארבעת סוגי המרצים בסגנון ההגדה שלפחות באחד מהם נתקלתם כבר במהלך התואר

13-04-2014 15:24:00

דמות המרצה באוניברסיטה כבר זכתה בעבר להתייחסויות רבות, מהופעתן בסרטי הקולנוע בוורסיות משונות ועד לחיקויים אכזריים על ידי סטודנטים מוכשרים. אך מה לגבי גרסת ההגדה? כנגד ארבעה מרצים דיברו הסטודנטים וקבעו פה אחד.

כולם מכירים אותם
כולם מכירים אותם

חכם - מה הוא אומר?
מי לא מכיר אותו, המרצה החכם, זה שבאמת יודע הכל ועושה את זה בלי התנשאות, כך שברוב הזמן כל הסטודנטים בכיתה פשוט יושבים ומעריצים אותו, וגם שנים אחר כך הם נזכרים בו בערגה.

קרן (27), סטודנטים לפסיכולוגיה מדרום הארץ מספרת בהערצה על המרצה שלה לפסיכולוגיה קוגניטיבית, "במהלך שנה א' החומר בפסיכולוגיה לא מעניין ומועבר ברמה מאוד שטחית, אך המרצה לפסיכולוגיה קוגניטיבית היה דואג לבצע בכל שיעור קישורים משגרת היום יום, הוא חידש לי והאיר לי דברים שפשוט לא ידעתי וכל שיעור אצלו היה מעשיר אותי מחדש.

"הייתה לו מודעות גדולה והוא היה מדבר איתנו בגובה העיניים, שלא כמו שאר המרצים. מדובר במרצה עם כמות ידע עצומה, שהשתתף במחקרים הכי נחשבים ועבד הרבה שנים בחו"ל. הוא הבין מי עמד מולו וידע איך לגשת לכל אחד ואחד. השיעורים שלו היו מסוג השיעורים, שכשהייתי חוזרת הביתה הייתי חושבת על הדברים שנלמדו".

קרן מציינת כי לפני תקופת מבחנים המרצה היה מדבר איתם על מה מרגישים לפני שנכנסים למבחן, ומה עושים במידה ויש בלאק אאוט, "הוא עבד איתנו על אסטרטגיות למידה ופתרון מבחנים.

"היה לו מנהג קבוע להיכנס לכיתה בזמן המבחן ולהגיד: 'יש לי הרגשה שבכיתה הזו כולם הולכים לקבל 100'. למדתי ממנו המון במהלך הקורס ובייחוד מהדרך בה לימד".

מדבר בגובה העיניים, חכם
מדבר בגובה העיניים, חכם

רשע - מה הוא אומר?
מרצה מרושע הוא אותו אחד שתמיד יגיב בסרקזם על בקשות ושאלות של סטודנטים. התחשבות, סבלנות או הבנה לא תקבלו ממנו, אלא רק עוד מכה לביטחון העצמי.

המרצה של עומר (28), לכלכלת ישראל במסגרת התואר במנהל עסקים נבחר לדבריו לתואר 'איש חסר לב'. "התבקשנו להגיש עבודה בקבוצות בתאריך מסוים ואני הייתי השליח. זה היה שבוע כל כך עמוס שפשוט שכחתי לבצע את הפעולה הפשוטה הזו, מדובר על שמונה שעות איחור של הגשה. שלחתי למרצה מייל וגם פניתי אליו למחרת עם ההסבר האנושי והתנצלות מקרב לב.

"המרצה לא קיבל את הדברים ולא זז מעמדתו, הוא טען שנותרנו הקבוצה היחידה שלא הגישה בזמן ואמר כי מדובר בקבוצה של ארבעה אנשים בוגרים. בנוסף טען כי אני אחראי על פגיעה בשאר הסטודנטים וההתנהגות שלי מאופיינת בחוסר אחריות". עומר סיפר כי המרצה סיכם את השיחה בהחלטתו הסופית וכדי להימנע מעיסוק מנהלתי מהסוג הזה - הוא הכשיל את כולם.

"קטנוניות או אכזריות של אנשים יכולה להוציא אותי מדעתי, עד עכשיו אני לא מבין מדוע הוא לא קיבל את ההגשה. אני מודע לחוקי האוניברסיטה אך למה לנהוג בכזה רוע ונוקשות?", מספר עומר.

הכשיל את כולם, המרצה הרשע
הכשיל את כולם, המרצה הרשע

תם - מה הוא אומר?
המרצה התמים הוא אותו אחד שיאמין לכל שקר קלוש שתספרו לו. הוא לא יקפיד על נהלי המוסד ולא יתקטנן איתכם על שום דבר. למרות טוב ליבו, לרוב הסטודנטים לא מעריכים אותו ומנצלים עד הסוף את החופש שהוא מאפשר.

שירה (26), מסבירה כי המרצה שלה לחברה ורווחה בחוג לעבודה סוציאלית, היה המרצה הכי תמים בו נתקלה במהלך התואר. "השיעור שלנו התנהל בשעות 08:00-10:00 בבוקר ואף אחד מהסטודנטים לא הציג נוכחות מלאה בשיעורים. מדובר בשיעורים שהוגדרו כשיעורי חובה, אך המרצה הקל ראש ולא הקפיד על קריאת שמות".

שירה מספרת כי המרצה העניק להם חמש עשרה נקודות בונוס על השתתפות בקבוצת דיון אינטרנטיות סביב סרט דוקומנטרי, "גם אם הגבתי למישהי בדיון שאני מסכימה עם הדברים, קיבלתי את מלוא הבונוס".

מבחן סיום הקורס היה מבחן בית והסתכם בקריאת כתבה ומענה על שאלות. "ההגשה שלו הייתה צריכה להתבצע עד תאריך ושעה מסויימים, כשבאותו היום קיבלנו הארכה נוספת של שלושה ימים", מסבירה שירה.

"המרצה האמין בטוב הלב באנושיות ובכנות של הסטודנטים, הוא רק רצה לעורר מחשבה ביקורתית על החברה, אך לא נהג בביקורתיות כלפינו. זה היה הקורס הכי קליל ונחמד שלקחתי במסגרת התואר".

המרצה אולי בכיתה, אך הסטודנטים אינם. תם
המרצה אולי בכיתה, אך הסטודנטים אינם. תם

ושאינו יודע לשאול - מה הוא שואל?
והמרצה שאינו יודע לשאול, הוא גם לא ממש יודע להרצות. הוא מדבר ומדבר, אבל אין ממש פואנטה בהרצאות שלו. אף אחד לא ממש זוכר איפה התחלנו ואיך זה קשור לסוף ההרצאה. וכשכולם כל כך מבולבלים, גם הסטודנטים לא יודעים כבר מה לשאול, כי בשביל זה צריך להקשיב.

נועה (26), סטודנטית לתקשורת במכללה במרכז , מספרת על המרצה לתקשורת המונים שפשוט לא ידעה לשאול וכך גם הסטודנטים לא ידעו לשאול אותה, "היכולת שלה להשתמש במילות קישור במשך שיעור שלם כדי להגיע למשפט מסכם אחד הייתה מייאשת.

"אי אפשר היה לעצור אותה ברצף הדיבור מאחר ושכחה מהיכן התחילה ומתי רצתה לסיים. היא דיברה ללא סימני פיסוק וכמובן ללא סימני שאלה.

"בסוף כל שיעור הייתי נשארת עם קובץ ריק בלפטופ כי לא הצלחתי לסכם את הדברים שיצאו לה מהפה. למרות שכולם הסתמכו עלי שבסיום השיעור אשלח סיכום מפורט, בשיעור שלה זה היה פשוט בלתי אפשרי", מספרת נועה.

יש שאלות?
יש שאלות?
אנחנו ניתן לך את כל
המידע שיחסוך לך
הרבה זמן וכסף!
השאר/י פרטים לייעוץ
לימודים חינם!
באנר פירסומי
מה מתאים לך ללמוד?
יש לבחור שיטת חיפוש, להזין את התחום
וללחוץ על אייקון החיפוש
סוג לימודים
  • מכינות, בגרות ופסיכומטרי
  • לימודי תואר ראשון
  • הנדסאים
  • לימודי תואר שני
  • קורסים ולימודי תעודה
  • לימודים בחו"ל
  • לימודי תואר שלישי
קטגוריה
תחום
איזור
345
מקצועות
2538
מוסדות
17566
מסלולי לימוד