072-3300504

הומו? לא בבית ספרנו

אוניברסיטה נוצרית בארצות הברית, החליטה לא לקבל ללימודים סטודנט שהצהיר בפייסבוק על כך שהוא הומו. "איחוד הטרוסקסואלי הוא הביטוי היחיד המקובל למיניות וזוגיות", נכתב במדריכי המוסד

24-03-2014 12:17:00

איך הייתם מרגישים אם לא הייתם מתקבלים ללימודים בשל נטייתכם המינית? בחור בשם צייס מרטינסון (20) מסנט לואיס, פרש באוקטובר האחרון מלימודיו האקדמאיים בעקבות בעיות רפואיות. לפני כשלושה חודשים ביקש מרטינסון להתקבל לשנת הלימודים הבאה ולהמשיך את לימודיו, אך כעת אינו מקבלים אותו חזרה, ככל הנראה בשל אהבתו לגברים.

יחסים אסורים במוסד הלימודים
יחסים אסורים במוסד הלימודים

הצהיר על נטיותיו המיניות
בדצמבר האחרון מרטינסון יצא בהצהרה פומבית בפייסבוק בה הוא חשף את נטיותיו המיניות, וכתב: "כן, אני הומו, שכולם ידעו, זה רשמי. וכן, אני עדיין אראה אתכם בגן עדן".

בינואר האחרון הגיש מרטינסון בקשה לחזור ללימודי התואר שכבר התחיל באותו המוסד, אך לפני כשבוע קיבל מכתב דחייה ונאמר לו כי חזרתו ללימודים נמצאת תחת דיון, כך דווח באתר 'הפינגטון פוסט'.

במכתב הדחייה לא צוין מדוע אינו יכול לחזור ללימודים, אך כן צורפה חוברת הנחיות התנהגות במוסד הלימודים. בין ביתר, מפרטת החוברת על התנהגות מינית, יחסים לפני נישואים, סקס מחוץ לנישואים והתנהגות הומוסקסואליים בקמפוס הלימודים.

"ביקשתי לדבר עם הבחור שכתבת לי את המכתב", סיפר מרטינסון, "הוא אמר שההתנהגות שלי נמצאת מחוץ לקווים המוסרים ולכן קבלתי את המכתב הזה".

אז איך הוא כן יכול לחזור ללימודים? רק אם יעתור לנשיא המוסד או אם יכתוב הצהרה, בה הוא מתחייב לדבוק בהתנהגות המוסרית של הקמפוס, "בעצם הם מבקשים ממני - לא להיות הומו", מסביר מרטינסון.

יצא בהצהרה פומבית בנוגע לנטיותיו המיניות
יצא בהצהרה פומבית בנוגע לנטיותיו המיניות

אוניברסיטה עם שייכות דתית
אוניברסיטת הניבל לה - גראנדה הינה אוניברסיטה נוצרית פרטית ולומדים בה כ- 1,200 סטודנטים. במדריך חיי הסטודנט באוניברסיטה ישנו סעיף המתעסק בסטנדרטים להתנהגות מינית.

בין סעיפי המדריך נכתב: "אוניברסיטת הניבל לה - גרנדה דובקת במסורת הידועה מימי התנ"ך האומרת כי איחוד הטרוסקסואלי (בין גבר ואישה) הוא הביטוי היחיד המקובל למיניות וזוגיות ויש להנציח אותו באמצעות מוסד הנישואין. ביטוי אהבה זה בין גבר לאישה נתפס כמתנה מאלוהים. כל גורם השייך לאוניברסיטה צריך להימנע מהתנהגות העלולה לפגוע ביחסים הזוגיים דוגמת הטרדה מינית ובגידות".

פרופסור מרסיה מקורמי מהאוניברסיטה ציינה כי מוסד הלימודים הוא פרטי עם שייכות דתית ולכן הכללה על בסיס נטייה מינית מותרת, מכיוון שאינו מייצג את הערכים הנוצריים. הנהלת האוניברסיטה לא הגיבה לנושא ועורך דין האוניברסיטה אסר על תגובה ציבורית.

מרטינסון, שהתפלא ברגע שקיבל את המכתב ציין כי "האוניברסיטה צריכה להתבייש בעצמה, הם צריכים לקבל את כולם".

הנחיות של מכללות פרטיות
"אין שום דבר שאני יכול לעשות, זה ממש עצוב. אין לי שום רצון לחזור לבית הספר הזה", אמר מרטינסון באכזבה, "אני רוצה להיות אני, מעולם לא חשבתי שדבר כזה יקרה". לבסוף, בחר מרטינסון להמשיך את לימודי התואר שלו באוניברסיטת מיסורי בסנט לואיס.

סיפורים דומים דווחו לאחרונה, כך לדוגמא סטודנט לשעבר מאוניברסיטת בוב גונס בוירג'יניה הושעה מהלימודים מכיוון שצפה בסדרה "גלי" הכוללת דמויות של הומוסקסואליים וטרנסג’נדרים.

סטודנטים נוספים ממכללות נוצריות פרטיות אחרות דיווחו שסולקו מבית הספר בשל נטייתם המינית או בשל חששות לנטייתם המינית.

לא מקבלים סטודנטים על בסיס נטייה מינית
לא מקבלים סטודנטים על בסיס נטייה מינית
אנחנו ניתן לך את כל
המידע שיחסוך לך
הרבה זמן וכסף!
השאר/י פרטים לייעוץ
לימודים חינם!
באנר פירסומי
מה מתאים לך ללמוד?
יש לבחור שיטת חיפוש, להזין את התחום
וללחוץ על אייקון החיפוש
סוג לימודים
  • מכינות, בגרות ופסיכומטרי
  • לימודי תואר ראשון
  • הנדסאים
  • לימודי תואר שני
  • קורסים ולימודי תעודה
  • לימודים בחו"ל
  • לימודי תואר שלישי
קטגוריה
תחום
איזור
345
מקצועות
2538
מוסדות
17566
מסלולי לימוד