072-3300504

מורה הוציאה אותה תלמידה מהארון - ונתבעה

בית הספר בטקסס שילם פיצויים בסך 77,500 אלף דולר לתלמידה לשעבר, בעקבות הוצאתה מהארון על ידי המורה שלה

11-03-2014 16:07:00

לא סתם זכה גיל ההתבגרות לכינוי 'הגיל הלא רגיל' בו המתבגרים עוברים שלבי התבגרות מורכבים המלווים בסקרנות יתרה, מרדנות ובלבול מיני. מדובר בתהליך ארוך טווח בו אופי המתבגר מתעצב וכך גם זהותו המינית. אם כך מדוע ממשיכים לשמוע על מקרי הוצאה מהארון וכיצד מגיעים למצב בו מורה בבית הספר עושה זאת?

צילום מסך: Dallasvoise
צילום מסך: Dallasvoise

כוחה של מורה
הסיפור של התלמידה סקיי וויט מגיע לסיומו עם פיצוי גבוה של כסף אך גם עם טראומה גדולה שאין לה מחיר. על פי הדיווח באתר הבריטי "הדיילי מייל", התלמידה הוצאה מהארון בלי רשותה על ידי מורתה בבית הספר התיכון Kilgore שבמזרח טקסס, בו למדה

הפרשה התחילה כאשר מאמנת נבחרת כדור הבסיס, רואנדה פלצ'ר, בה שיחקה וויט, החליטה על דעת עצמה להתעמת עם וויט בחדר ההלבשה ולחשוף את הקשר הרומנטי בינה לבין נערה אחרת. המאמנת האשימה את וויט שהיא לסבית, העיפה אותה בעקבות כך מהנבחרת ובהמשך חשפה לראשונה את זהותה המינית אל מול אימה.

ווייט סיפרה לאתר דאלאס וויס כי בעקבות התקרית החלה לסבול מבעיות נפשיות. "פיתחתי בעיות שינה ולא הצלחתי להירדם, הגעתי למצב בו ניסיתי לחתוך את עצמי מספר פעמים ולהתאבד, הציונים שלי התדרדרו והפסקתי להגיע לבית הספר". חשיפת המיניות של וויט הרסה את מערכת היחסים בינה לבין אימה במשך שנתיים מאז המקרה.

היא הוסיפה כי "עצם העובדה שהוציאו אותי מהארון והעיפו אותי מנבחרת הסופטבול ללא התמיכה של אמא שלי, הקשתה עלי לעכל את כל מה שקרה".

שנה לאחר המקרה הגישו וויט ואימה תביעה פדראלית נגד המאמנת ובית הספר המחוזי, בטענה לפגיעה בזכות הבסיסית לפרטיות, הפרת החוק המדיני, אפליה וכן גרימת טראומה נפשית בעקבות המקרה.

עורך דינה של וויט סיפר כי "מעשה המאמנת גרם לייסורים נפשיים ורגשיים חמורים, היא בודדה אותה חברתית ושדדה ממנה את החופש להתמודד עם המיניות שלה באופן פרטי, בקצב ובתנאים שלה".

צילום מסך: Dailymail
צילום מסך: Dailymail

הפיצוי שלא בהכרח יפצה
תגובת בית הספר ביחס למקרה, מקוממת לכשעצמה. ההנהלה המשיכה להתעקש ולטעון כי פעולות העובדים שלה היו חוקיות ובנוסף חידדה כי המדיניות של בית הספר אינה הולכת להשתנות בצורה דרסטית.

המקרה הסתיים בעסקת טיעון של חברת הביטוח שייצגה את בית הספר, בפיצויי כספי על סך - 77,500 אלף דולר. בנוסף נקבע על עובדי בית הספר המחוזי לעבור הדרכות לטיפול רגיש יותר בנושאים המורכבים הללו כדי להימנע ממקרים כאלו בעתיד.

אנחנו ניתן לך את כל
המידע שיחסוך לך
הרבה זמן וכסף!
השאר/י פרטים לייעוץ
לימודים חינם!
באנר פירסומי
מה מתאים לך ללמוד?
יש לבחור שיטת חיפוש, להזין את התחום
וללחוץ על אייקון החיפוש
סוג לימודים
  • מכינות, בגרות ופסיכומטרי
  • לימודי תואר ראשון
  • הנדסאים
  • לימודי תואר שני
  • קורסים ולימודי תעודה
  • לימודים בחו"ל
  • לימודי תואר שלישי
קטגוריה
תחום
איזור
345
מקצועות
2538
מוסדות
17566
מסלולי לימוד