072-3300504

סטודנט, בלינקדאין כבר חיפשת עבודה?

בזמן שכולם נמצאים בפייסבוק, מתפתחת מתחת לאף רשת חברתית שמלאה בקשרים והזדמנויות עבודה אטרקטיביות - לינקדאין. המדריך המלא שיעזור לכם להבין למה כדאי לפתוח פרופיל ואיך עושים זאת בצורה מוצלחת

עינת חצבני | 04-03-2014 12:08:00

אלפי סטודנטים, במיוחד בתחומי ההנדסה והמקצועות טכנולוגיים, תוהים היכן מסתתרת המשרה שתפתח עבורם את הדלת לתעשייה ולקריירה. מה שהסטודנטים הישראלים טרם הפנימו, בניגוד לעמיתיהם בעולם, הוא את העוצמה של לינקדאין – הרשת החברתית העסקית הגדולה בעולם.

לינקדאין הוקמה כבר ב-2002 ועם השנים הלכה ונתפסה כרשת חברתית בה חברים מבוגרים בגילאי 40+. כיום הרשת מונה מעל ל-260 מיליון משתמשם בעולם, מתוכם כמיליון ישראלים.
בשנים האחרונות צעירים בעולם הלכו וגילו את יתרונות לינקדאין שעובר תהליך של ירידה משמעותית בגיל המשתמשים – דבר המעיד על כניסה של סטודנטים לרשת העסקית. למרות זאת, הסטודנטים הישראליים עדיין לא הסתערו בהמוניהם על לינקדאין, ונדמה כי אלה עדיין שמים את מבטחם בפייסבוק ובדרכי הגיוס המסורתיות כמו שליחת קורות חיים לכל עבר.

היתרון הבולט של לינקדאין בעולם הרשתות החברתיות הוא שמאפשר ניהול מסודר של כלל הקשרים שצברנו במשך השנים לא רק עם חברים (friends) אלא גם עם מכרים (contacts). עד פתיחת פרופיל לינקדאין נהוג לנהל רשימות של אנשי קשר במייל, דבר שלא מאפשר לדעת נתונים עדכניים על האדם ושיכולים לסייע לנו: היכן הוא עובד היום? מהם תחומי ההתמחות העכשוויים שלו? איך ניתן לנצל את הקשר עימו לטובתי?

הגיע זמנו של הסטודנט הישראלי להבין שרשתות חברתיות כמו פייסבוק הן כלי פופולארי במיוחד לשיתוף החיים הפרטיים בקרב המכרים, ליצירת קהילות מקוונות ואולי אפילו עבור הכרויות חדשות, אך הייעוד שלהן אינו מכוון למציאת עבודה. מה גם, כמועמדים לעבודה היינו מעדיפים שהמעסיק ייבחן את הכשרתנו והקשרים שלנו בעולם התוכן, מאשר יחפש איפה אנחנו מבלים ועם מי.

במקום לבזבז את הזמן בפייסבוק
במקום לבזבז את הזמן בפייסבוק

מאיפה מתחילים?
קודם כל צריך להבין שלינקדאין מתאימה לסטודנט צעיר באותה מידה שהיא מתאימה לאדם בעל 15 שנות ניסיון בשוק. עיון קצר ברשת העסקית מעלה כי כעת ישנם 627 משרות פתוחות, מתוכן 114 מיועדות למשרות סטודנט בחברות המובילות במשק כמו למשל Intel. IBM, apple, Marvell, Cisco, QUALCOMM, Microsoft.

הקמת הפרופיל – יש לבנות מותג אישי חזק. אפשר בהחלט "להציץ" על פרופילים של בוגרים או סטודנטים מקבילים אליכם וללמוד מהם. כדאי לעשות שימוש בכלי האוטומטי של לינקדאין המסייע בבניית הפרופיל (למשל: כישורים, תעודות הצטיינות, קישורים לפרויקטים אקדמיים, המלצות, אפשרות לצרף גיליון ציונים) וכמובן שהכתיבה תהיה בשפה האנגלית.

יש חשיבות להעלאת תמונת פרופיל שמשדרת אנרגטיות וחיוביות. חשוב לשלב גם בפרופיל כמה שיותר Buzz words שיקלעו למילות חיפוש פופולאריות של מעסיקים ומגייסים בשיטת החיפוש הבוליאני, למשל באיתור מתכנת מובייל, ודאו שנמצאות המילים הבאות:UI android/ eclipse/java/ IOS.

חשיבות גדולה לתמונת הפרופיל
חשיבות גדולה לתמונת הפרופיל

שלב הנטוורקינג
יצירת קשרים - מיד לאחר הקמת הפרופיל יש להצטרף לכל הפחות ל- 10 קבוצות מקצועיות בתחום העיסוק הרלוונטי ובכך להיחשף לדיונים מקצועיים, מידע על כנסים והכי חשוב – חשיפה לאנשי קשר אליהם ניתן להתחבר באמצעות חברות בקבוצה משותפת. במקביל לכך יש להירשם כעוקב לפחות ל-10 חברות מתאימות. מעקב שכזה יאפשר לנו להיחשף למידע על גיוס עובדים חדשים, קידום עובדים שמפנה מקום עבורנו או עבודה על מוצר חדש שגוררת אחריה לרוב גיוס עובדים.

שימור המיתוג האישי – לאחר שסיימנו בהקמה ויצרנו קשרים ראשונים, חשוב לא פחות גם שלב התחזוקה. רצוי לא להישאר סטטי ולהקרין חוסר פעילות. ניתן להשתתף בדיונים בקבוצות השונות, להרחיב את הקשרים ואולי אפילו לפתוח קבוצה חדשה בעצמך שתעורר סקרנות של מי שכבר עובדים בתעשייה

מציאת עבודה בלניקדאין - לאחר הקמת פרופיל איכותי, הצטרפות לקבוצות, הרחבת הקשרים, ומעקב אחר חברות, נרצה למצוא גם הצעות עבודה. עלינו לעקוב תדיר אחר משרות המתפרסמות בקבוצות המקצועיות ותחת קטגוריית jobs בלינקדאין ולהגיש מועמדות בהתאם למתפרסם.

איך תדעו שהצלחתם? – פרופיל טוב בלינקדאין הוא כזה שהופך אתכם למבוקשים: לא רק שאתם מחפשים אחר משרה אלא שהפרופיל שלכם מושך אליכם מגייסים פוטנציאלים והצעות העבודה יגיעו עד לפתח תיבת הדואר שלכם בלינקדאין.

* הכותבת היא מנהלת יחידת ההשמה וייעוץ קריירה באפקה – המכללה האקדמית להנדסה בתל אביב.

ריצה למרחקים ארוכים
ריצה למרחקים ארוכים
אנחנו ניתן לך את כל
המידע שיחסוך לך
הרבה זמן וכסף!
השאר/י פרטים לייעוץ
לימודים חינם!
באנר פירסומי
מה מתאים לך ללמוד?
יש לבחור שיטת חיפוש, להזין את התחום
וללחוץ על אייקון החיפוש
סוג לימודים
  • מכינות, בגרות ופסיכומטרי
  • לימודי תואר ראשון
  • הנדסאים
  • לימודי תואר שני
  • קורסים ולימודי תעודה
  • לימודים בחו"ל
  • לימודי תואר שלישי
קטגוריה
תחום
איזור
345
מקצועות
2538
מוסדות
17566
מסלולי לימוד