072-3300504

הסוד להצלחה: כך תקבלו 100 במבחן

אין מי שלא רוצה להצליח במבחני התואר, השאלה היא רק איך עושים את זה בצורה הטובה ביותר. כדי שלא תיכשלו, הכנו לכם כמה טיפים מנצחים. ולא, אופטימיות זה לא מספיק בשביל ציון טוב

אן לאני | 03-02-2014 16:22:00

תהליך הלמידה מתחיל ביומכם הראשון בכיתה. עליכם לשים לב לדברי המרצה, לרשום הערות, לבצע את מטלות הבית ולחזור באופן קבוע על חומר הלימוד לפני הבחינה. אולם, עומס הקורסים לא תמיד באמת מאפשר לתת תשומת הלב הנחוצה, ולכן מגיעים לימים לפני המבחן כשלא באמת יודעים. אז מה עושים? קבלו כמה טיפים שיעשו לכם את התואר.

איך מתמודדים עם זה?
איך מתמודדים עם זה?

שבוע קודם
אוקי, אז הבנתם שאין לכם הרבה מושג מה בדיוק קורה בקורס, או שאתם כבר לא זוכרים מה למדתם בתחילת הסמסטר. זה בסדר, עדיין לא מאוחר להצליח. קודם כל, וודאו שיש לכם מספיק זמן בכדי ללמוד לבחינה. לכו לשיעורי חזרה ושימו לב לדגשים החשובים לגבי המבחן. רשמו הערות ותשאלו שאלות על דברים שאינכם בטוחים לגביהם. לרוב, הנושאים שעולים על ידי המרצה או המתרגל בשיעורי החזרה מופיעים גם במבחן.

טבלת הזמן
הכינו לכם טבלת זמן שבה אתם מתקצבים זמן למידה לכל נושא. פרסו את תקופת הלמידה למבחן לכמה פעמים במשך שבוע והתמקדו בכל פעם בנושא אחד. נסו להעמיק במסקנות העיקריות מתוך החומר הנלמד וכל עוד לא סיימתם לעבור על הנושאים המרכזיים, אל תדאגו לכך שאינכם זוכרים את הפרטים הקטנים.

שיט, נגמר לי הזמן
שיט, נגמר לי הזמן

טכניקות
הכינו לעצמכם פתקים וסיכומים. מפו את חומר הלמידה תוך שימוש בראשי תיבות ותוך יצירת אסוציאציות שיעזרו לכם לזכור את החומר. כשכותבים את החומר, בדרך כלל חושבים על מה שכותבים ולכן יש יותר סיכוי שתזכרו את שקראתם.

אל תעתיקו בדיוק את מה שסיכמתם בכיתה, אלא קראו את החומר וסכמו מחדש תוך שאתם מבינים את מה שאתם קוראים. כל זאת, במטרה שתצליחו לכתוב לעצמכם הסבר חדש שחשבתם עליו בעצמכם. לאחר שסיכמתם כל פסקה, כתבו שאלה שהתשובה אליה נמצאת בפנים. בסוף הטקסט, ריכזו את כל השאלות ותיצרו לכם מבחן לדוגמא.

לשנן בעזרת כתיבה
לשנן בעזרת כתיבה

הפסקה
אם אתם זקוקים להפסקה, קחו אותה. אל תתזמנו הפסקה מראש והכתיבו לכם מתי לקחת אותה, אלא עצרו כשאתם מרגישים שאתם זקוקים לה באמת. קחו בחשבון שאחרי כל הפסקה, לוקח בערך חצי שעה להיכנס שוב לעניינים ולכן כדאי לנטרל את עצמכם מכל מיני מסיחים, בכדי שעד ההפסקה הבאה תצליחו ללמוד באמת.

בזמן ההפסקה – נסו לזוז כמה שיותר – ככל שתזוזו, תעלו את סיכויי הריכוז כשתחזרו מההפסקה (התנועה משחררת לחץ וממריצה את הדם...). אם לאחר ההפסקה אינכם זוכרים את כל מה שלמדתם - לא נורא, הדברים שאנחנו זוכרים הם בעיקר הדברים הראשונים והאחרונים שלמדנו ומה שקראנו באמצע מטושטש עד שנחזור עליו שוב.

סביבת הלימודים
התמקמו במקום שקט ונוח ללמידה עם הרבה אור אשר אין בו יותר מדי הסחות דעת. הספרייה היא מקום נהדר. אור ואוויר – הם דברים מאוד חשוב כשלומדים למבחן. אל תלמדו במקום חשוך וסגור. נסו להימנע מלמידה במיטה, זה יותר מדי מפתה פשוט לנמנם. הוספת מוזיקה לתהליך הלמידה – יכול להיות שזה יהיה הדבר הכי טוב שקרה לכם או שתקללו על כך כל רגע - נסו ותגלו בעצמכם.

למידה בקבוצה
אם החלטתם ללמוד בקבוצה, השתדלו לעשות זאת בקרב אנשים שנמצאים שם מאותה הסיבה שאתם - ללמוד. תבחנו תוך כדי את עצמכם ובקשו מהחברים לבחון אתכם בכדי לגלות מה הן נקודות החוזקה ומה הן נקודות החולשה. השתמשו בשאלות שהכנתם בהתחלה וחיזרו עליהן, אם השגתם מבחנים לדוגמא השתמשו גם בהם - הרי זה מבורך.

שעת הלמידה
כל אחד והטיימינג שלו. תזרמו עם מי שאתם ואל תכפו עליכם את הלמידה בשעות שאינכם מרגישים בהם בנוח. אם אתם טיפוס של בוקר - השכימו לכבוד הלימודים וצאו לדרך. אם הבוקר עושה לכם רע ובלילה אתם פורחים – לכו על זה. המטרה מקדשת את כל האמצעים.

הלילה שלפני
עזבו אתכם מלנסות ללמוד בלילה שלפני, כבר הוכח שזה פשוט לא יעיל. המוח שלכם לא מסוגל לספוג כל כך הרבה אינפורמציה בטווח זמן קצר ובמכה אחת, יותר מזה, בקושי ותצליחו לזכור משהו מכל מה שקראתם. הקדימו תרופה למכה ותכננו לכם את טבלת הזמן שלכם.

אנחנו ניתן לך את כל
המידע שיחסוך לך
הרבה זמן וכסף!
השאר/י פרטים לייעוץ
לימודים חינם!
באנר פירסומי
מה מתאים לך ללמוד?
יש לבחור שיטת חיפוש, להזין את התחום
וללחוץ על אייקון החיפוש
סוג לימודים
  • מכינות, בגרות ופסיכומטרי
  • לימודי תואר ראשון
  • הנדסאים
  • לימודי תואר שני
  • קורסים ולימודי תעודה
  • לימודים בחו"ל
  • לימודי תואר שלישי
קטגוריה
תחום
איזור
345
מקצועות
2538
מוסדות
17566
מסלולי לימוד