072-3300504

לא סחים: קורס 'שובר שורות' באוניברסיטה

מי אמר שאין קורסים שווים באקדמיה? באוניברסיטת ניו יורק פותחים בפני הסטודנטים סמינר שיעסוק בסדרת המופת "שובר שורות", רק שהמכור שינחה את הכיתה לא יהיה וולטר ווייט

אחינועם מזרחי | 18-11-2013 12:35:00

"שובר שורות" (Breaking Bad) היא מסוג הסדרות שסטודנטים אוהבים לשבור איתן את שגרת היום המשעממת, אחרי יום לימודים ארוך ועוד כמה שעות בספריה.

וכמו הסטודנט שמייחל לרגע בו יתייחד עם המחשב ויצפה בסדרה האהובה עליו, מישהו באקדמיה גם זיהה את הפוטנציאל ויאפשר לתלמידים לחקור את התכנית גם אחרי זמן השידור.

הגיעה לאקדמיה. שובר שורות
הגיעה לאקדמיה. שובר שורות

''נרטיב שלא נראה בטלוויזיה''
הקורס יכנס למתכונת לימודי תקשורת ותיאטרון באוניברסיטת ניו יורק בבאפלו, ארצות הברית, ויוצע לסטודנטים כסמינר בשם "לפצח את שובר שורות" כבר בסמסטר אביב 2014.

"זו לא רק תכנית טלוויזיה מעניינת, הנרטיב העלילתי של 'שובר שורות' מורכב מדילמות אנושיות וחברתיות, יותר מבכל תכנית טלוויזיה שנראתה בעבר", אמר פרופסור ברוס ג'קסון, שינחה את הקורס, לאתר הפינגטון פוסט האמריקאי.

שובר שורות, ששודרה ברשת הכבלים האמריקאית AMC, מצטרפת לסדרות נוספות של הרשת שנכנסו לחומר הלימודים באקדמיה, כמו סדרת האימה 'המתים המהלכים' (The Walking Dead) שנלמדת אונליין באוניברסיטת קליפורניה, וסדרת המופת 'מד מן' (Mad Men) שהיוותה השראה לשיעור באוניברסיטת ברקלי.

אבל על פי ג'קסון, שובר שורות היא לא כמו סדרות אחרות בנות זמנה. "זה לא כמו 'הסופרנוס' או 'הסמויה' (The Wire), וגם לא כמו 'הומלנד'. הסדרה מורכבת מנרטיב אחד שמתמשך על פני 60 שעות והינו הישג טלוויזיוני מרשים, שמעולם לא נראה באף מדיום", הוא מתאר.

אז מה לומדים בקורס כזה? הקורס יתעמק בניתוח הנרטיב הריאליסטי, יעקוב אחר התפתחות העלילה ויכלול מרצים אורחים מתחום המשפטים ונציגים מהמנהל לאכיפת הסמים.

יש גם הרבה מה ללמוד
יש גם הרבה מה ללמוד
אנחנו ניתן לך את כל
המידע שיחסוך לך
הרבה זמן וכסף!
השאר/י פרטים לייעוץ
לימודים חינם!
באנר פירסומי
מה מתאים לך ללמוד?
יש לבחור שיטת חיפוש, להזין את התחום
וללחוץ על אייקון החיפוש
סוג לימודים
  • מכינות, בגרות ופסיכומטרי
  • לימודי תואר ראשון
  • הנדסאים
  • לימודי תואר שני
  • קורסים ולימודי תעודה
  • לימודים בחו"ל
  • לימודי תואר שלישי
קטגוריה
תחום
איזור
345
מקצועות
2538
מוסדות
17566
מסלולי לימוד