072-3300504

מבחני הלשכה: המכללות עקפו את האוניברסיטאות

בחינת ההסמכה של לשכת עורכי הדין הסתיימה בתוצאות מפתיעות. האוניברסיטאות עדיין מובילות את טבלת הציונים, אבל המוסד שהכי הרבה מתלמידיו עברו את הבחינה הוא המרכז הבינתחומי

אחינועם מזרחי | 12-11-2013 12:47:00

האם נמצאה הצדקה מעשית לביקוש הגובר ללימודים במכללות? על פי פרסומים של לשכת עורכי הדין, האחוז הגבוה ביותר של סטודנטים שהצליחו לעבור את בחינת ההסמכה למקצוע למדו במרכז הבינתחומי בהרצליה. עם זאת את ראש טבלת הציונים מובילה האוניברסיטה העברית בירושלים.

* לפירוט מלא של התוצאות, לחצו על תמונת הטבלה שבצד שמאל.

בחינת ההסמכה, שהתקיימה בתחילת החודש, כללה 1972 נבחנים, כולם התמחו בשנה שקדמה לבחינה בארגונים מקצועיים, פרטיים וציבוריים, ולקחו פסק זמן של שלושה חודשים מהחיים כדי ללמוד בקדחתנות ורצינות למבחני הלשכה הקשים.

את הבחינה עברו 69 אחוז מסך הנבחנים. המוסד שמחזיק באחוז העוברים הגבוה ביותר הוא המרכז הבינתחומי בהרצליה, כאשר 98% מסך הניגשים מטעם המוסד הצליחו במבחן.

מוסדות נוספים שמחזיקים באחוז עוברים גבוה הם אוניברסיטת תל אביב ואוניברסיטת בר אילן, עם 96% אחוזי הצלחה. עם זאת, מכיוון שאוניברסיטת תל אביב שלחה יותר סטודנטים להיבחן, אחוז ההצלחה שלה מרשים יותר.

הכי הרבה עברו. המרכז הבינתחומי
הכי הרבה עברו. המרכז הבינתחומי
לחצו לצפייה בתוצאות המלאות
לחצו לצפייה בתוצאות המלאות

סיימו בממוצע הכי גבוה: סטודנטים של העברית
ועדיין, מבחינת ממוצעי הציונים, מרבית האוניברסיטאות מובילות את הטבלה. את הציון הממוצע הגבוה ביותר, העומד על 80.2, הוציאו בוגרי האוניברסיטה העברית, המדורגת במקום הרביעי מבחינת אחוזי הצלחה עם 95% עוברים מתוך 93 בוגרי המוסד שניגשו לבחינה.

אחריה ממוקמים בוגרי אוניברסיטת תל אביב עם ציון ממוצע של 79.4, בוגרי אוניברסיטת בר אילן עם ציון ממוצע של 79.3, ובמקום הרביעי – בוגרי המרכז הבינתחומי בהרצליה עם ציון ממוצע של 78.

בשביל לעבור את בחינת ההסמכה יש צורך בציון גבוה מ-65, אבל הסטודנטים לא מוטרדים בדרך כלל מהציון שיקבלו, אלא מהחשש שלא יעברו את הבחינה. לכן, הנתון המשמעותי יותר מבחינתם הוא כמות הנבחנים שעברו את הבחינה, ועל סמך נתון זה יבססו את הבחירה במוסד לימודים סטודנטים למשפטים בעתיד.

מובילים רק בציון. העברית
מובילים רק בציון. העברית
אנחנו ניתן לך את כל
המידע שיחסוך לך
הרבה זמן וכסף!
השאר/י פרטים לייעוץ
לימודים חינם!
באנר פירסומי
מה מתאים לך ללמוד?
יש לבחור שיטת חיפוש, להזין את התחום
וללחוץ על אייקון החיפוש
סוג לימודים
  • מכינות, בגרות ופסיכומטרי
  • לימודי תואר ראשון
  • הנדסאים
  • לימודי תואר שני
  • קורסים ולימודי תעודה
  • לימודים בחו"ל
  • לימודי תואר שלישי
קטגוריה
תחום
איזור
345
מקצועות
2538
מוסדות
17566
מסלולי לימוד