072-3300504

איך לשנות קריירה ולהישאר בחיים?

קרה לכם שסיימתם את התואר והבנתם שהעתיד המקצועי שלכם לא נמצא בהכרח במה שבדיוק למדתם עכשיו? אין סיבה להילחץ. מסתבר שבכל זאת אפשר לבנות קריירה

20-08-2013 13:17:00

בוגרי מוסדות אקדמיים נחלקים לשניים בתקופה הזו של השנה. בקטגוריה אחת ישנם הבוגרים ששמחים לסיים את התואר ולהתחיל לבנות את הקריירה שלהם בידיעה ברורה מה היא הולכת להיות.

בקטגוריה השנייה, לעומת זאת, ישנם בוגרים קצת פחות שמחים, וטיפה יותר מבולבלים לגבי הכיוון המקצועי שלהם. למי שלא האמין, מסתבר שאפשר להשיג קריירה מוצלחת גם אם היא לא ממשיכה ישירות את השביל האקדמי שקדם לה. קבלו ארבעה בוגרים שעשו פניית פרסה ושרדו בשביל לספר.

זהירות, קריירה בדרך
זהירות, קריירה בדרך

מדו"חות ומספרים אל עולם הלייף סטייל
"בתקופה שלמדתי במרכז הבינתחומי לא היו מגוון מסלולים כמו פסיכולוגיה שיש היום או בית הספר לתקשורת שנפתח שנה אחרי שנרשמתי ללימודי התואר", מספרת מאיה זאנה, אשת יחסי ציבור בתחום הלייף סטייל שבכלל למדה מנהל עסקים בהתמחות בתחום המימון.

"כל זה לא שינה אבל. אני חושבת שלקראת סיום השירות הצבאי שלי פשוט ידעתי שזה המקום שאלך ללמוד בו את התואר הזה. אחרי התואר קצת הייתי מבולבלת מזה שהנה הגעתי לשלב שבו נגמרו המסגרות שמייצרים עבורך מילדות: בית ספר, תיכון, צבא, מכללה והנה אני זו שצריכה לייצר לעצמי את המסגרת ואת הכיוון התעסוקתי המתאים לי".

איך הגיעה זאנה מעולם הדו"חות ומספרים אל קריירה על טהרת הלייף סטייל? כמו רוב ההכרעות הגורליות בחיים – במקרה. למרות שספגה את עולם יחסי הציבור מהבית כבתה של אשת יחסי ציבור, לזאנה לא היה ברור תמיד כי תבחר בסופו של דבר לממש את המטען הגנטי התעסוקתי. דווקא על הרקע הזה היא רצתה לחקור בעצמה ולמצוא לבד מהו התחום בשבילה, מה שהתחיל בלימודים של תחום שכביכול אינו מתקשר לעולם בו היא עוסקת, התברר בהמשך כערך מוסף.

"מכיוון שלמדתי תואר שהוא יותר כללי שלא בהכרח מקנה הכשרה לקראת מקצוע ספציפי כמו לימודי משפטים או רפואה, לאחר התואר נדרשתי לבחון את האפשרויות שעומדות בפני.

"אחרי ההתמחות שעשיתי במימון עברה לי המחשבה בראש ללכת לכיוון של תחום ההשקעות או הבנקאות, אבל הגורל רצה אחרת ופגישה עם ירון ליכטנשטיין מבעלי סוכנות הייצוג והתוכןADD פתחה בפניי הזדמנות להיכנס לתחום ולעולמות התוכן של ייצוג אמנים ויחסי הציבור, שם עבדתי כשנתיים בתפקיד. לאחר מכאן יצאתי לדרך עצמאית.

"אם הייתי צריכה לעשות שוב את התואר מחדש הייתי עושה אותו. במקצוע שבחרתי, אני חושבת שזו הייתה החלטה נכונה ואולי אפילו הייתי מוסיפה גם תואר בממשל ודיפלומטיה. גם אם לא רואים את התרומה במיידי אין ספק שהיא מורגשת בהמשך הדרך. כלים ללמידה וחשיבה הם דבר חשוב והמכלול שלהם תורם המון".

קראו כאן כל מה שצריך לדעת על הסבת מקצוע

"נגמרו המסגרו שמייצרים עבורך מילדות". מאיה זאנה
"נגמרו המסגרו שמייצרים עבורך מילדות". מאיה זאנה

בתחילת הדרך יש הזדמנות לדף חדש
ירין שימקביץ למדה אף היא מנהל עסקים במרכז הבינתחומי הרצליה עם התמחות בשיווק. כיום היא הבעלים של שתי חנויות הבוטיק הנקראות "בוטיק ירין" בתל אביב.

שימקביץ תולה את הבחירה בלימודי מנהל עסקים בעובדה הפשוטה כי לא רצתה לבזבז זמן בתום השירות הצבאי, אלא להתחיל ללמוד מיד. מתוך המסלולים אליהם יכולה הייתה להתקבל לאחר הפסיכומטרי ושיפור הבגרויות, בחרה שימקביץ במנהל עסקים משום שזה נשמע לה הכי מעניין. חודש תמים מסיום התואר היא כבר הבינה שתחום השיווק בפני עצמו הוא לא בשבילה. עם זאת, היא גילתה כי הוא כן משתלב היטב עם אהבה אחרת שלה – אופנה.

"הבנתי שדווקא בגיל צעיר ובתחילת הדרך זה הזמן לנסות את מזלי בתחום אחר ולפתוח דף חדש. תחום האופנה תמיד משך אותי אבל השילוב שלו עם עבודת קניינות ושיווק, שאלו תחומים שלמדתי ותמיד עניינו אותי, הפכו את התחום למושך עוד יותר. לא ניסיתי למצוא עיסוק שקשור לתחום שלמדתי, אבל יצא ככה שהעבודה שלי כוללת גם עיסוק ניכר בשיווק.

"עם סיום הלימודים נסעתי ללונדון ועשיתי לראשונה ייבוא של בגדים ופריטי אופנה בחנויות ובשווקים מקומיים והתחלתי במכירות ביתיות ובניתי קהל לקוחות. לא הייתי משנה כלום. אני שמחה על הדרך שעברתי, למדתי הרבה ובזכותה התקדמתי והגעתי לאן שהגעתי".

נתנאל, עורך דין צעיר, חזר לעבוד לאחרונה במשרד עורכי הדין הגדול בו התמחה אחרי לימודי המשפטים באוניברסיטת תל אביב. במשרד שלו עוד לא יודעים על כך, אך במהלך השבועות הקרובים הוא מתכוון להתפטר ולחפש את עצמו בתחום הפרסום. החלטה תמוהה? נתנאל טוען שממש לא.

"כשחזרתי מהטיול של אחרי הצבא התלבטתי אם ללמוד פסיכולוגיה או משפטים. הלכתי על משפטים כי זה נראה לי בטוח, זה מקצוע. כבר תוך כדי הלימודים התחלתי לחשוב שאולי התחום הזה לא בשבילי, ובהתמחות האסימון נפל סופית, למרות שהייתי טוב במה שעשיתי. אני לא יודע אם במבט לאחור הייתי בוחר באותו המסלול, אבל אני בטוח שמה שלמדתי יעזור לי בהמשך הדרך", מסביר נתנאל.

ממנהל עסקים לבוטיק אופנה בתל אביב. ירין שימקביץ
ממנהל עסקים לבוטיק אופנה בתל אביב. ירין שימקביץ

"לא מצטערת על הלימודים"
גם מעצבת הנעליים עתליה הושע חשבה שהיא רוצה לעסוק בפרסום, וכך היא מצאה עצמה רשומה ללימודי כלכלה ותקשורת באוניברסיטת תל אביב.

"הייתי בת 22 ולא באמת ידעתי מה אני רוצה. התודעה התעסוקתית שלי התעצבה בניינטיז המוקדמים, עם סדרות כמו "פרקליטי אל. איי" והסרט "נערה עובדת" עם מלאני גריפית והחליפות הגבריות שלה. חשבתי שאני הולכת להיות שכירה בכירה שעושה פרזנטציות חשובות עם חליפות מהממות כל היום ואחראית על מיליונים. החלטתי שללמוד באוניברסיטה זו הדרך שתוביל אותי לשם".

אחרי הלימודים הצליחה הושע להתקבל לתפקיד מדיה פלנרית במשרד פרסום גדול, אך החלום הציורי החל להתפורר מהר מאוד. "עבדתי במשך שנה במשרד פרסום גדול ולא סבלתי את זה - השעות, אופי העבודה, הרודנות של הלקוחות, וזה שכל היום אני צריכה להיות סגורה בין ארבעה קירות ממש עשה אותי ממש עצובה. מרוב שנשחקתי שם, רציתי כיוון אחר לגמרי". לאחר מכן ניסתה הושע למצוא עבודה בבנקים למינהם, אבל מה שנשמע טוב על הנייר היה הרבה פחות סקסי במציאות.

הושע שתמיד אופנה הייתה קרובה ללבה ובמיוחד נעליים, זיהתה את הצורך בפלטפורמה שיווקית למעצבים צעירים. הצורך התגלגל לעסק וכך היא מצאה את עצמה מקימה את בוטיק הנעליים "אימומה" שאיגד מעצבים צעירים, כאשר עם אחת מהן היא אפילו הקימה את יריד הנעליים המפורסם "שופוני".

במבט לאחור הושע לא מתחרטת על שום דבר וחושבת כי בסופו של יום, הלימודים שלה כן סייעו לה "אולי לא באופן פרקטי, אבל אני כן לראייה הכלכלית שלי שמאוד חשובה בעסק - להבין יותר מהר אם משהו יהיה רווחי או לא, להבין את המהות של העסק".

אנחנו ניתן לך את כל
המידע שיחסוך לך
הרבה זמן וכסף!
השאר/י פרטים לייעוץ
לימודים חינם!
מה מתאים לך ללמוד?
יש לבחור שיטת חיפוש, להזין את התחום
וללחוץ על אייקון החיפוש
סוג לימודים
  • מכינות, בגרות ופסיכומטרי
  • לימודי תואר ראשון
  • הנדסאים
  • לימודי תואר שני
  • קורסים ולימודי תעודה
  • לימודים בחו"ל
  • לימודי תואר שלישי
קטגוריה
תחום
איזור
345
מקצועות
2538
מוסדות
17566
מסלולי לימוד