072-3300504

מה חושבות האוניברסיטאות בחו"ל על הישראלים?

הבגרות הרגשית, השירות הצבאי ורוח היזמות בארץ מתגלים כבסיס טוב לקבלה ללימודי מנהל עסקים בחו''ל. אוניברסיטאות מארה''ב מגיעות במיוחד לארץ כדי לאתר סטודנטים מתאימים

אחינועם מזרחי | 10-07-2013 14:50:00

צעירים ישראלים רבים מסיימים תואר ראשון בארץ ומקווים לעשות את התואר השני מחוץ לגבולות המדינה. למה? תואר שני בחו"ל מספק את הצורך לחוות, לטייל ולכייף גם בזמן הלימודים. וכמובן, היוקרה. אין כמו להגיד שאתה בעל תואר שני מאחת האוניברסיטאות היוקרתיות בחו"ל, בשביל להבטיח לך משרות נחשבות.

אלא שלא רק הישראלים נושאים עיניהם אל האוניברסיטאות המובילות מעבר לים, גם הן מבקשות לבוא במגע עם החומר האנושי הישראלי, שהוכיח את עצמו בתחום ההיי-טק והיזמות העסקית.

נתונים שמסר רוד גרסייה, מנהל בכיר במשרד הרישום והקבלה של MIT Sloan, חושפים כי מספר הישראלים שהתקבלו ללימודי MBA בבית הספר למנהל עסקים הוכפל בשנים האחרונות, וכי בשנת הלימודים הקרובה יחלו 20 ישראלים לימודי תואר שני במוסד המוכר, מתוך 22 ישראלים שביקשו להתקבל לתכנית.

חווית לימודים אחרת. חו"ל
חווית לימודים אחרת. חו"ל

''לא מסתפקים בידע טכני''
אל כנס ה-MBA השנתי של EducationUSA, שיתקיים בימים חמישי ושישי הקרובים בתל אביב, יגיעו השנה, בפעם הראשונה, נציגים מאוניברסיטת 'ייל', בנוסף לנציגים של מוסדות מובילים כמו MIT וקולומביה. הכנס לא מהווה הזדמנות רק עבור המתעניינים בלימודי MBA, שיוכלו להיחשף לאוניברסיטאות מובילות בארה"ב ולהכיר את תוכניות הלימוד שלהן, אלא גם עבור מוסדות הלימוד עצמם, שמבקשים לצרף לשורותיהם סטודנטים ישראלים.

"אנחנו מחפשים סטודנטים ישראלים משום שאנחנו מוצאים אותם חכמים ובעלי תשוקה ועקשנות להתקדם ולהצליח. הם לא נרתעים מעבודה קשה ונוטים להיות יצירתיים וחדשניים – שתי תכונות חשובות מאוד", אומר מיגל גרסייה, מנהל שותף במשרד רישום וקבלה בבית הספר למנהל עסקים של 'ייל'.

כריסטי סט ג'ונס, מנהלת משרד רישום וקבלה של אוניברסיטת Vanderbilt, מציינת כי "אנחנו מגייסים ישראלים משום שאנחנו רוצים לגוון את קהילת הסטודנטים הזרים אצלנו". לדבריה, "הניסיון שצברתי בעת גיוס בישראל לימד אותי שישראלים רוצים לקבל גישה לידע ולכוח. הם לא מסתפקים בידע טכני, אלא רוצים להרוויח כישורי הנהגה והבנה של התנהלות העסק לעומקו. הם מבינים שידע טכני בלבד לא יכול לקחת אותם רחוק ושצריך לשלב איתו גם ניסיון וקשרים".

מחפשים גיוון. נציגי האוניברסיטאות
מחפשים גיוון. נציגי האוניברסיטאות

החלום הישראלי: יזמות
תתפלאו, אבל האחראים על גיוס מועמדים לתוכניות MBA באוניברסיטאות השונות מכירים את האמביציה הישראלית היטב – אם יש תכונה אחת שכולם מסכימים עליה, היא האהבה של הישראלים ליזמות וסטארט-אפ. "אנחנו יודעים שלרבים מהמועמדים הישראלים יש רוח יזמית ושהם מסוגלים להמציא פתרונות חדשניים ויצירתיים לבעיות. זה סוג התלמידים שהפרופסורים שלנו אוהבים ללמד ולהדריך", מוסיפה סט-ג'ונס.

מיכאל רובינסון, מנהל שותף במשרד רישום וקבלה של אוניברסיטת קולומביה, מסכים אף הוא "אנחנו אוהבים ומעריכים את הפוקוס ששמים רבים מהמועמדים הישראלים שלנו על נושא היזמות".

חזקים ביזמות. ישראלים
חזקים ביזמות. ישראלים

מסתכלים על השירות כניסיון תעסוקתי
הישראלים מהווים את הקבוצה הגדולה ביותר (למעט אמריקאים) והכי מיוצגת בתכנית MBA של MIT, כשכמעט חמישה אחוז מבין 400 הסטודנטים הלומדים במקום הם ישראלים. "אנחנו משקיעים מאמצים רבים בשביל לגייס בישראל. אחד הדברים המושכים בישראלים היא הבגרות הרגשית והאינטלקטואלית שלהם", מציין רוד גרסייה.

אבל חוץ מאינטלקט, יש עוד שני דברים שמוציאים לישראלים שם טוב בעולם האקדמיה. "MIT וישראל חולקות דברים רבים במשותף: ראש הממשלה, בנימין נתניהו, הוא בוגר האוניברסיטה ונגיד בנק ישראל (לשעבר), סטנלי פישר, לימד אצלנו", הוא מוסיף. "אנחנו חולקים רוח יזמות וסטארט-אפ שהפכה את שני המוסדות – ישראל ו-MIT למה שהם היום".

ואם עד היום חשבתם שהצבא הוא חיסרון, אולי כדאי שתגישו מועמדות לאוניברסיטת אינדיאנה. "אנחנו מחפשים סטודנטים ישראלים משום שאנחנו מעריכים את הקריאטיביות שלהם, את המוטיבציה הגבוהה ואת איכויות ההנהגה", אומרת גייל גולד ניקולס, מנהלת השירותים לסטודנטים בבית הספר למנהל עסקים Kelley שבאוניברסיטת אינדיאנה.

לדבריה, "אנחנו מחפשים סטודנטים עם ניסיון תעסוקתי של שנתיים עד שלוש שנים, וכוללים בתוכו גם את השירות הצבאי, כמסגרת מוערכת ומוצלחת בהפיכת הצעירים למנהיגים חזקים".

כנס ה-MBA השנתי של EducationUSA
EducationUSA תקיים את כנס MBA 2013 בימים חמישי ושישי, 11-12 ביולי, במלון קרלטון בתל אביב. בכנס ישתתפו למעלה מ- 20 אוניברסיטאות אמריקאיות מובילות, כגון: וורטון, MIT, ברקלי, ייל, דיוק, קורנל ואניברסיטת קולמביה.

לפרטים נוספים ולהרשמה מראש ללא תשלום, היכנסו לאתר האינטרנט של הכנס - http://mbafair.org.il

ללמוד במוסדות יוקרתיים בחו"ל
ללמוד במוסדות יוקרתיים בחו"ל
אנחנו ניתן לך את כל
המידע שיחסוך לך
הרבה זמן וכסף!
השאר/י פרטים לייעוץ
לימודים חינם!
באנר פירסומי
מה מתאים לך ללמוד?
יש לבחור שיטת חיפוש, להזין את התחום
וללחוץ על אייקון החיפוש
סוג לימודים
  • מכינות, בגרות ופסיכומטרי
  • לימודי תואר ראשון
  • הנדסאים
  • לימודי תואר שני
  • קורסים ולימודי תעודה
  • לימודים בחו"ל
  • לימודי תואר שלישי
קטגוריה
תחום
איזור
345
מקצועות
2538
מוסדות
17566
מסלולי לימוד