072-3300504

רוצה ללמוד בסין? החליפי חזייה

מה הקשר בין חזייה עם ברזלים וסתימות בשיניים לבין העתקה במבחני הכניסה לאוניברסיטה? בכל העולם אין הרבה קשר בין הדברים, אולם הרשויות בסין חושבות אחרת ופועלות בהתאם

אחינועם מזרחי | 08-07-2013 16:20:00

אם חשבתם שפסיכומטרי זה קשה, לא שמעתם על מבחני הכניסה לאוניברסיטאות בסין. בבחינה האחרונה שנערכה החליטו רשויות בסין לאכוף נהלי בטיחות חדשים, במטרה למנוע העתקות והתנהגויות לא כשרות בעת ביצוע הבחינה. למשל, צעירות התבקשו להגיע עם חזיות ספורט ובעלי סתימות נדרשו להביא אישור מהרופא.

על פי דיווח של ה"דיילי מייל" הבריטי, הצעירים חויבו לעבור בדיקה של גלאי מתכות לפני שנכנסו בשערי המוסד וניגשו לבצע את המבחן, שמכונה 'גאוקאו'. בעקבות החמרת התקנות, הם נדרשים להתמודד לא רק עם קשיי הבחינה, אלא גם עם נוקשות המערכת, שמנחה אותם להימנע מפריטי לבוש שיש בהם מתכת, כמו חזיות עם סוגר, חולצות ומכנסיים עם כפתורים ורוכסנים ומזהירה מפני החרמת גאדג'טים שיעוררו את חשדה.

נערכים פיזית לבחינה. סטודנטים בסין
נערכים פיזית לבחינה. סטודנטים בסין

60,000 מכשירים אלקטרוניים הוחרמו
תלמידים בעלי קוצבי לב או שתלים מתכתיים אחרים בגופם, כולל סתימות, יצטרכו להציג אישורים מיוחדים מבית החולים. אחרים, שיעברו על ההוראות המחמירות, לא יורשו לגשת לבחינה, שנתפסת כקריטית להתקדמות בחיים במדינה. בנוסף, על פי נהלי משרד החינוך בסין, מי שכבר נכשל בפעם השנייה לא נבחן בשלישית.

מורים בבית הספר בפרובינציה בצפון-מזרח סין, שם נאכפות התקנות ביתר שאת, הדריכו את התלמידים להגיע עם נעליים ללא לולאות מתכת וללבוש מכנסי אימונית במקום מכנסיים עם כפתורים ורוכסנים מהחומר הכסוף. במועד הבחינה אשתקד עצרה המשטרה יותר מ-1,500 נבחנים על העתקה וגניבה של בחינות ותפסה יותר מ-60,000 מכשירים אלקטרוניים.

מורים ותלמידים בירכו על המהלך, אך היו מי שחשבו שהוא נוקשה מידי. "כל אי נעימות או נוחות שנגרמה בכדי להשיג הגינות ויושרה בבחינות ה'גאוקאו' היא מובנת", נאמר מן הצד התומך. "במחוזות מסוימים במדינה בעיית ההעתקות היא חמורה ורבים מההורים חושבים שזה לא פיר כלפי ילדיהם", נאמר, ואם מתוסכלת אמרה על הקשחת המדיניות, "בדיוק קניתי לבת שלי חזייה חדשה ואנחנו לא צריכים לקנות בגדים אחרים".

בניגוד לפסיכומטרי הנערך מספר פעמים בשנה, המבחן המקביל בסין נערך רק פעם בשנה, נפרש על פני יומיים, ותוצאותיו קובעות עבור התלמיד באיזה מוסד ילמד ובאיזה תחום יתמחה. הבחינה מורכבת משאלות מתמטיות קשות ומשימות כתיבת טקסטים תוך פתירת שאלות פילוסופיות. כרבע מהצעירים הסינים הנבחנים בה לא מצליחים לעבור את הבחינה.

''נתפסו 1,500 על העתקה''
''נתפסו 1,500 על העתקה''
אנחנו ניתן לך את כל
המידע שיחסוך לך
הרבה זמן וכסף!
השאר/י פרטים לייעוץ
לימודים חינם!
באנר פירסומי
מה מתאים לך ללמוד?
יש לבחור שיטת חיפוש, להזין את התחום
וללחוץ על אייקון החיפוש
סוג לימודים
  • מכינות, בגרות ופסיכומטרי
  • לימודי תואר ראשון
  • הנדסאים
  • לימודי תואר שני
  • קורסים ולימודי תעודה
  • לימודים בחו"ל
  • לימודי תואר שלישי
קטגוריה
תחום
איזור
345
מקצועות
2538
מוסדות
17566
מסלולי לימוד