072-3300504

הסטודנטים למשחק הולכים בחושך

סטודנטים בבית הספר 'הדרך' מעלים את ההצגה ''ההולכים בחושך'', המפגישה אותם עם שאלות על המוות ועם דמותו של המחזאי המוערך חנוך לוין

אחינועם מזרחי | 07-05-2014 13:22:00

(צילום ועריכה: תמי אייזנברג)

בית הספר למשחק 'הדרך' העלו עיבוד למחזה הנודע של חנוך לוין - "ההולכים בחושך". במאי ההצגה, אייל כהן, מסביר כי חנוך לוין הוא האובססיה שלו. "אני מאוד מחובר לחומר, לכתיבה, לשירה בכתיבה ולמקצב שלה, לקליטה של לוין את נפש האדם לעומקה ואפילו לחיבור של הטקסטים ליהדות. למשל, שם ההצגה - ההולכים בחושך - לקוח מתוך התורה".

על החיים ועל המוות
הבחירה במחזה נעשתה על ידי כהן, בעקבות ההזדהות האישית עם המוות ועם ביטויו בהצגה. המחזה מציג דמויות ללא שם, הנמצאות במצב מתמיד של ציפייה. "האלמנט העיקרי במחזה הוא ההליכה של אנשים ללא תכלית, כחלק מחיזיון לילי. לא תמצאו בו תשובה אחת לשאלות, אבל זה התפקיד של התיאטרון - להעלות אותן", אומר כהן.

"לפני שנה אבא שלי נפטר מסרטן", מספר הסטודנט דניאל אזולאי, דמות המספר ומי שהלחין את המוזיקה להצגה. "המקרה שלי מאוד נגע לליבו של אייל והוא קרא את המחזה וביקש ממני שאלחין עבור ההצגה את המוזיקה וככה יצאנו לדרך".

את העיסוק במוות בחר כהן להבליט באמצעות התלבושות והתפאורה - הבמה מוחשכת כמעט לכל אורך ההצגה, כשהשחקנים בולטים על הבמה בזכות פרטי לבוש בצבעים זרחניים - קריצה לסצנת התיאטרון השחור.

''חשוב עבור כל שחקן''
בגרסה למחזה שמעלה בית הספר 'הדרך' משתתפים 30 סטודנטים משלושה מחזורים - שנה ראשונה, שניה ושלישית - וכן, כמה מבוגרי בית הספר.

שחר פרחי נמצא בשנה השנייה של התואר, ונבחר לגלם את התפקיד הראשי במחזה. "אני מגלם את דמותו של 'ההולך' מתוך המחזה ומאוד משמח אותי לקחת בזה חלק", הוא מתאר. "זה חשוב עבור כל שחקן ללמוד את השפה ואת ה'אני מאמין' של חנוך לוין ותענוג גדול לתת לזה את הפרשנות שלנו דרך המשחק".

שבוע תאטרון סטודנטים בצוותא
"פסטיבל עתיד התאטרון" - מרתון בתי הספר למשחק יעלה בשבוע הקרוב בצוותא. הפסטיבל יתקיים בין התאריכים 11.5.14-15.5.14.


זו השנה התשיעית בה מתקיים הפסטיבל והוא מאגד סביבו את בתי הספר למשחק הקיימים בארץ - ניסן נתיב, יורם לויינשטיין, בית צבי, בית הספר של ענת ברזילי, ביה"ס לביטוי בימתי "הדרך" ו"גודמן" - בית ספר למשחק בנגב.

מטרת הפסטיבל היא לתת ביטוי לדור השחקנים הצעיר. תלמידי בתי הספר מקבלים למעשה חשיפה ראשונה על במה מקצועית. בפסטיבל ינתן פרס ייחודי לשחקן ולשחקנית המבטיחים של השנה.

ההצגה "ההולכים בחושך" של בית הספר "הדרך" תעלה ביום שני, 12.5.14, בשעה 20:30.

אנחנו ניתן לך את כל
המידע שיחסוך לך
הרבה זמן וכסף!
השאר/י פרטים לייעוץ
לימודים חינם!
באנר פירסומי
מה מתאים לך ללמוד?
יש לבחור שיטת חיפוש, להזין את התחום
וללחוץ על אייקון החיפוש
סוג לימודים
  • מכינות, בגרות ופסיכומטרי
  • לימודי תואר ראשון
  • הנדסאים
  • לימודי תואר שני
  • קורסים ולימודי תעודה
  • לימודים בחו"ל
  • לימודי תואר שלישי
קטגוריה
תחום
איזור
345
מקצועות
2538
מוסדות
17566
מסלולי לימוד