072-3300504

מקסיקו: הסטודנטים מריצים חתול לשלטון

נמאס להם מעכברים: סטודנטים מקסיקנים שמאסו בשחיתות השלטונית החליטו לקדם מועמד מטעמם בקמפיין יוצא דופן. "מבטיח לאכול וליילל גם אחרי הבחירות"

אחינועם מזרחי | 19-06-2013 17:29:00

בזמן שסטודנטים באירופה, באמריקה ובמזרח התיכון חוסמים את התנועה בכבישים או מנפצים מבנים ממשלתיים במחאה על התנהלות הפוליטיקאים, במקסיקו עובדים מהבית. שני סטודנטים מהעיר קסלפה שבדרום-מזרח המדינה, שמאסו בפוליטיקה המקומית המושחתת, בחרו להריץ לראשות העירייה חתול, תחת הסלוגן: "נמאס לכם להצביע לעכברים? – הצביעו לחתול!".

קמפיין מסוג אחר. סטודנטים ממקסיקו
קמפיין מסוג אחר. סטודנטים ממקסיקו

''יקיים את הבטחותיו גם אחרי הבחירות''
על פי הדיווח של ה"דיילי מייל" הבריטי, החתול קיבל את השם מוריס וקמפיין פוליטי, שגרף עד כה למעלה מ-130,000 לייקים בפייסבוק, והפך אותו למועמד הפופולארי ביותר במרוץ. הסטודנטים מבטיחים, בשמו של מוריס, שאם יבחר יעשה רק דברים שחתולים נוהגים לעשות, וטוענים שזה בדיוק מה שהופך אותו למועמד הראוי מכולם.

מוריס מציג חזון מאוד ברור: "להיפטר מעכברי העיר". העכברים הם משל לפוליטיקאים מושחתים, אבל לא רק, כי מוריס החתול גם לא כל כך מחבב עכברים באופן אישי. עניין של טעם.

הסטודנטים שעומדים מאחורי הקמפיין פתחו דף פייסבוק וחשבון בטוויטר עבור המועמד המהלך על ארבע, ושניהם הפכו ויראליים בתוך זמן קצר. "מועמדים פה כמעט אף פעם לא ממלאים אחר הבטחותיהם", אמר ג'ייר קיובס, אחד הסטודנטים. "המועמד שלנו מבטיח לישון, לאכול, לילל ולהתלכלך, וכולם יכולים להיות בטוחים שזה מה שיעשה גם אחרי שיבחר".

''הצביעו מוריס''. המועמד המוביל בפייסבוק
''הצביעו מוריס''. המועמד המוביל בפייסבוק

המועמד הפופולארי במרוץ
אם הלייקים בפייסבוק הם אינדיקציה לפופולאריות, נראה שאזרחי קסלפה צפויים לעמוד בפני החלטה קשה בשבעה ביולי – יום הבחירות לראשות העירייה. מוריס, שצבר כבר למעלה מ-130,000 לייקים, מוביל את המרוץ בפער משמעותי מהמועמדים האחרים. המועמד האנושי הבולט מכולם, אמריקו זוניגס, זכה עד כה לפחות מחצי הכמות.

העיתונאית המקסיקנית מלינה זוריטה מאמינה שהפופולאריות של מוריס היא תוצר של אכזבה נרחבת מהפוליטיקה במקסיקו. "התחושה של אכזבה מהפוליטיקאים במדינה איננה רק נחלתם של אזרחי קסלפה, אלא של אזרחים במקסיקו כולה", היא סיפרה.

מוריס אולי לא יוכל לכהן כראש עירייה, אבל הקמפיין שלו בהחלט מעודד אנשים להביע את מורת רוחם מהתנהלות הפוליטיקה העירונית. ההצבעות לחתול לא יהיו תקפות, אבל מנהלי הקמפיין מאמינים שהן יהוו ניצחון סימבולי לאזרחים הפשוטים.

אנחנו ניתן לך את כל
המידע שיחסוך לך
הרבה זמן וכסף!
השאר/י פרטים לייעוץ
לימודים חינם!
באנר פירסומי
מה מתאים לך ללמוד?
יש לבחור שיטת חיפוש, להזין את התחום
וללחוץ על אייקון החיפוש
סוג לימודים
  • מכינות, בגרות ופסיכומטרי
  • לימודי תואר ראשון
  • הנדסאים
  • לימודי תואר שני
  • קורסים ולימודי תעודה
  • לימודים בחו"ל
  • לימודי תואר שלישי
קטגוריה
תחום
איזור
345
מקצועות
2538
מוסדות
17566
מסלולי לימוד