072-3300504

כישוף ופורנו באוניברסיטת תל אביב

דמויות בדיוניות, פורנו רך ודיונים בסגנון האח הגדול - בתוכניות הלימודים השונות של האוניברסיטה אפשר למצוא קורסים מזן אחר, כזה שיגרם לכם לצחוק, לבכות ולדמיין

עידו דניאל | 06-06-2013 12:17:00

בין אם הם נחשבים אגדות אורבניות או שיעורי חובה מתסכלים, בין כתלי האוניברסיטה של העיר העברית הראשונה נלמדים קורסים שמספקים לסטודנטים חוויות וסיפורים משעשעים לחיים שלמים. רגע לפני סיום שנת הלימודים ותחילתה של חופשת הקיץ, הנה מקבץ הקורסים הכי לא שגרתיים שאוניברסיטת תל אביב יכולה להציע.

זה רק נראה מצחיק
זה רק נראה מצחיק

האח הגדול, גרסת בית הספר לעבודה סוציאלית
הרבה לפני שערוץ 2 שידר את 'האח הגדול', בבית הספר לעבודה סוציאלית עלו על הפורמט שלוקח את הדינמיקה הקבוצתית לשלב הבא. הקורס "יחסים בין אישיים בקבוצה" מציע לסטודנטים הזדמנות ללמידה שונה מאוד משיעור פרונטלי, המבוססת כולה על ההתנסות החווייתית של הסטודנטים ללא התערבות המרצה, שנוכחת שם כמשקיפה בלבד.

במהלך הקורס נבנים תהליכים שונים, בדיקה של גבולות, הכרה והבנה של מחשבות, רגשות והתנהגות של כל משתתף. איש לא מודד אתכם לפי השתתפות או אמירות. סטודנטים שלקחו את הקורס דיווחו על שתיקות מביכות של שעות שלמות לצד וידויים חושפניים, ויכוחים סוערים והתפרצויות של רגשות. אחרים התוודו כי מדובר בטיפול פסיכולוגי של ממש וחוויה מעצבת.

עבודת גמר: בתום הקורס כל סטודנט מגיש עבודה בה הוא מנתח מנקודת מבטו ומנקודת מבטה של הקבוצה את התהליך שעבר במהלך הסמסטר ומקבל על סמך זאת את הציון. מוכנים להשתתף? רק נא להתנהג בהתאם.

שתיקות מביכות ווידויים חושפניים
שתיקות מביכות ווידויים חושפניים

איך ממתיקים גלולה מרה בבית הספר לרפואה?
מ'אי אר', דרך 'האנטומיה של גריי', 'האוס' ואפילו 'סקראבס' – בין אם מדובר בקומדיה או דרמה, יש דבר אחד שלא מקלים בו ראש: הרגע בו הרופא מספר לחולה או לבני משפחתו שהמצב לא טוב. משימה זו היא מעמסה רגשית לא נעימה עבור הרופא שמוסר אותה. הקורס "בשורה מרה" מנסה לספק לסטודנטים לרפואה כלים להתמודדות עם הנושא הקשה בעתידם המקצועי.

עבודת גמר: הסטודנטים מקיימים ראיון עם חולים אמיתיים או בני משפחתם בנושא קבלת הבשורה על מחלתם או על מחלת יקירם. בין המקרים שעמם צריכים להתמודד הרופאים לעתיד: סכרת, סרטן, איידס, אלצהיימר, פרקינסון, ניוון שרירים, אבחנה של מומים באולטרה-סאונד בזמן הריון ועוד. את דוחות האירוע מגישים למרצה הקורס וכך גם נקבע הציון הסופי.

איך מודיעים בשורה מרה?
איך מודיעים בשורה מרה?

נשים מדברות על פורנו בחוג למגדר
בקורס "פורנוגרפיה" לומדים הסטודנטים את ההיסטוריה של הז'אנר ובוחנים את הופעתו בחיי החברה כייצוג מיני. מאחר ומדובר בקורס של החוג למגדר, מתבצע כמובן דיון רחב בשאלת הייצוג הנשי, והאם הדבר פוגע בכך או משרת את החברה. במסגרת הלמידה נבחנת הפורנוגרפיה גם בפן האסתטי (הגדרה מכובסת לצפייה בפורנו). ואם זה לא מספיק, יש גם חובת קריאה של טקסטים מיניים.

עבודת גמר: הציון הסופי בקורס נקבע על פי הגשת עבודה סמינריונית שכל כולה עיסוק בפורנו, ומומלץ כמובן בעותק קשיח. רק הקפידו לנעול את הדלת לפני שאתם ניגשים לשיעורי הבית.

האוניברסיטה מעודדת. פורנו
האוניברסיטה מעודדת. פורנו

סילבוס של ילדים בחוג ספרות
"מי מפחד מהזאב הרע?" הוא קורס שמוקדש כולו לאימה בספרות הילדים. הסטודנטים בקורס מתוודעים לעולמן העשיר ולתפקידן של דמויות, שהתקבעו בתודעה הקולקטיבית כרעות - הזאב, המכשפה, המפלצת והענק - ובוחנים שיטות שונות המופעלות באמצעות הסיפורים ואשר תפקידן ליצור אימה וחרדה. ואם עדיין לא השתכנעתם, נספר שהסילבוס של הקורס מורכב מתיאוריות של פרויד ופריטי קריאה כמו 'כיפה אדומה' ו'הקוסם מארץ עוץ'.

עבודת גמר: הציון בקורס נקבע על ידי עבודת סיכום, והאגדה מספרת שאם נתפסתם מעתיקים, רוב הסיכויים שתצטרכו לעמוד בפינה ולחשוב על מה שעשיתם.

זהו-זה בלימודים הכלליים והבין תחומיים
הטלוויזיה החינוכית מהווה את פסקול חייהם של מרבית אזרחי ישראל. עבור מי שאוהב להתרפק על העבר נברא הקורס "מפרפר נחמד לזהו-זה", המוקדש לחקר תכניות הטלוויזיה החינוכית הישראלית של ימים עברו.

במהלך הקורס הסטודנטים נדרשים לדון בשאלות כמו: מהי טלוויזיה חינוכית, האם ניתן ללמוד מטלוויזיה והאם זה נכון מוסרית ופוליטית עבור מדינה לחנך באמצעותה. לצד זה, עוסק הקורס בהיסטוריה של הטלוויזיה החינוכית וגלגוליה השונים וכולל צפייה במגוון תכניות ששידרה החינוכית מאז הקמתה, "זהו-זה", "הבית של פיסטוק", "פרפר נחמד" ואפילו "ערב חדש".

עבודת גמר: הנוכחות בקורס הינה חובה והציון מורכב מהגשת דוחות קריאה ומטלה מסכמת, אך אלו מתגמדים לעומת הזכות לגלות סוף סוף מי גנב את המפתח של חביתוש, בלי הרשות של רגע ודודלי.

התרפקות נוסטלגית. החינוכית
התרפקות נוסטלגית. החינוכית

בית הספר לחינוך ילמד אתכם להיות בני אדם
שיטות חינוך רבות ומגוונות הגיעו לישראל בשנים האחרונות כדי לתת מענה לצורכיהם של ילדים אשר הולכים לאיבוד במערכת החינוך. התפיסה ההומניסטית לחינוך היא אחת מהן, ובארץ היא הולכת ומבססת את עצמה כשיטה המובילה לחינוך ילדים עם צרכים מיוחדים. הערך המרכזי בחינוך ההומניסטי הוא מרכזיותו של האדם וזכויותיו, תוך דגש על אישיותו ופיתוח האינדיבידואל.

עבודת גמר: הקורס מתמקד בהכרת השיטה. גם הציון שמקבלים הסטודנטים בקורס מתקבל על פי התפיסה ההומניסטית: הוא מורכב ממצגת שעושים בקבוצות, בסופה מתבקש כל סטודנט לקבוע בעצמו את הציון הסופי שמגיע לו.

אנחנו ניתן לך את כל
המידע שיחסוך לך
הרבה זמן וכסף!
השאר/י פרטים לייעוץ
לימודים חינם!
מה מתאים לך ללמוד?
יש לבחור שיטת חיפוש, להזין את התחום
וללחוץ על אייקון החיפוש
סוג לימודים
  • מכינות, בגרות ופסיכומטרי
  • לימודי תואר ראשון
  • הנדסאים
  • לימודי תואר שני
  • קורסים ולימודי תעודה
  • לימודים בחו"ל
  • לימודי תואר שלישי
קטגוריה
תחום
איזור
345
מקצועות
2538
מוסדות
17566
מסלולי לימוד