072-3300504

אוקספורד: כריש יופיע במסיבת הסיום

סטודנטים מאוקספורד עוררו פרובוקציה, כשחשפו את תכניתם לשכור כריש לצרכי בידור בנשף הקיץ. הסטודנטים המתנגדים: "המטרה היא להשוויץ בהיותנו עשירים"

אחינועם מזרחי | 24-04-2013 17:06:00

במרבית מוסדות הלימוד, הסטודנטים דואגים למופעי בידור שכוללים אמנים ידועים, להקות או דיג'יי בעלי שם עולמי. אבל בסומרוויל קולג' של אוניברסיטת אוקספורד, אנגליה, החליטו שכוכב הערב יהיה לא אחר מאשר כריש. אגודת הסטודנטים, האחראית לארגון נשף הקיץ, שכרה את בעל החיים האימתני ותכננה להציג אותו לבליינים בליל המסיבה, הארבעה במאי, דרך מיכל שקוף.

אולם על פי דיווח של ה"דיילי מייל" הבריטי, התכנית פגשה בהתנגדות מצד סטודנטים ובוגרים, שכתבו למנהלת הקולג', דוקטור אליס פרוצ'סקה, וביקשו ממנה שלא לאפשר ניצול של בעלי חיים בתחומי אחריותה. האגודה תמחרה את האירוע בכ- 110 פאונד הכרטיס, והמארגנים הגדירו אותו כ'לילה אחד של התנוונות, הוללות ופינוק'.

קלייר פיפס, בוגרת אוקספורד, ביקרה את החלטת המארגנים ואמרה שהיא נבעה מתוך רצון להשוויץ: "יש לנו כל כך הרבה כסף מסתובב, שאנחנו יכולים גם לשכור כריש", היא אמרה והוסיפה, "אנחנו לא יודעים מאיפה הוא הגיע והאם הוא נולד בשבי או שנלכד בזמן שהיה בטבע, ולא יכולים לגלות זאת מכיוון שהאגודה לא מוכנה למסור לנו את הפרטים של החברה שממנה היא שכרה אותו. אני דואגת מהלחץ והעוול הבלתי הכרחיים הנגרמים לחיה שמועברת כשכל האנשים בוהים בה".

בוגר נוסף, מת'יו הוקינס, הביע את חששותיו ואמר שהאירוע מבייש את האוניברסיטה ושעל הסטודנטים להחרימו. "זה מדאיג שמוסד חינוכי מוביל כמו אוקספורד מאפשר תצוגה זו של בעלי חיים כתכנית ראוותנית וצעקנית", הוא ציין. "אם המארגנים לא יבטלו את הזמנת הכריש לא נגיע ונבקש מאחרים להחרים את האירוע גם כן".

הבטיחו לילה של פינוק. מארגני האירוע
הבטיחו לילה של פינוק. מארגני האירוע

''בני הדור המבריקים ביותר''
הסימנים הראשונים לקונספט המוזר הגיעו מוקדם יותר השנה, כשמארגנים הדפיסו פוסטרים לקידום ופרסום האירוע, ורמזו בהם על הקשר בין החיה למסיבה. הסטודנטים ראו בזה בדיחה, עד שבחודש פברואר שלחה בוגרת אוקספורד, קלייר פיפס, אימייל ליושב ראש האגודה המארגנת של האירוע, סאם לוין, והייתה המומה לגלות שהם אכן שכרו כריש מחברה שמספקת בעלי חיים לאולפני קולנוע.

לוין טען שכל סטודנט שמתנגד לרעיון יוכל לקבל את כספו בחזרה, אבל התעקש שהשימוש בחיה לא כרוך בסיכונה. הוא צוטט כאומר שאכפת לו מרווחתם של בעלי חיים ושהאזור סביב המיכל יפונה במהרה במידה וייווצר סביבו לחץ. הוא הוסיף כי הרעיון של הבאת כריש לנשף הגיעה מהסרט 'רומיאו ויוליה' משנת 1996, בו הדמויות הראשיות מביטות זו בזו דרך אקוואריום גדול. "ווידאנו שהכריש הזה יאובטח ויושגח. יהיה לו שומר ומטפל איתו כל הזמן ונשאיר אותו במקום רק לזמן קצר. אני בטוח שלא יסבול".

בהודעה שנמסרה מהקולג' נאמר כי באירוע ינקטו סטנדרטים גבוהים מאוד של בטיחות ואתיקה, אבל הערות אלו עוררו זעם בקרב קבוצות הדואגות לזכויות בעלי החיים, שטענו כי אין תירוץ לשימוש בחיות לצרכי בידור.

אנדרו טיילר, מנהל Animal Aid, טען שהתכנית היא אכזרית ואידיוטית. "אוקספורד אמורה למשוך את בני הדור המבריקים והאינטליגנטיים ביותר, אבל המקרה הזה מעיד שזה לא בהכרח מגיע עם היגיון ותחושת רחמנות", הוא אמר. "אלו הן חיות מדהימות שמקומן בים ולא צריך להיות מומחה לכרישים כדי לדעת שאין זו טובתה של החיה. היא תהיה מפוחדת מכך שכל כך הרבה מטומטמים מנגנים מוזיקה רועשת לידה. אם הם רוצים להיות מושחתים ומנוונים, שלא יעשו זאת על חשבונם של בעלי חיים חפים מפשע".

''רק רוצים להשוויץ בכסף''
''רק רוצים להשוויץ בכסף''
אנחנו ניתן לך את כל
המידע שיחסוך לך
הרבה זמן וכסף!
השאר/י פרטים לייעוץ
לימודים חינם!
באנר פירסומי
מה מתאים לך ללמוד?
יש לבחור שיטת חיפוש, להזין את התחום
וללחוץ על אייקון החיפוש
סוג לימודים
  • מכינות, בגרות ופסיכומטרי
  • לימודי תואר ראשון
  • הנדסאים
  • לימודי תואר שני
  • קורסים ולימודי תעודה
  • לימודים בחו"ל
  • לימודי תואר שלישי
קטגוריה
תחום
איזור
345
מקצועות
2538
מוסדות
17566
מסלולי לימוד