072-3300504

סטודנטים נגד מכללת אורט בראודה

הסטודנטים מטיחים בהנהלת המכללה האשמות קשות, החל מהתנהלות בלתי מקצועית של אנשי הסגל ועד לפגיעה בזכויות התלמידים. האם האגודה תצליח להציל את המוניטין של המוסד?

אחינועם מזרחי | 08-04-2013 14:25:00

מכללת אורט בראודה שבעיר הצפונית כרמיאל נמצאת בכותרות, בשל חוסר שביעות רצון גדל והולך של הסטודנטים, שמפנים אצבע מאשימה כלפי ההנהלה, על שום פגיעה בזכויותיהם: הכשלה מכוונת בבחינות, כמו גם תהליך קבלת החלטות אטום של המוסד, שלא משתף פעולה עם נציגי הסטודנטים ומתעלם מדרישותיהם, הם רק חלק מטענות התלמידים.

באתר האינטרנט שלה, פורשת המכללה האקדמית להנדסה מספר עקרונות מנחים, כמו 'יחס אישי' ו'מתן עזרה' לסטודנט – עקרונות שעל פי התלמידים הוזנחו, ככל הנראה בעבור סעיפים שדנים ב'דרישות אקדמיות בלתי מתפשרות' ו'פיתוח מצויינות בקרב סגל ההוראה'.

אולם, סטודנטים במכללה מספרים כי הסערה שהתעוררה אתמול עקב פעילות הנגד שקידמה האגודה אל מול הנהלת אורט בראודה, שככה מעט היום. הסיבה: חוששים מעוצמת ההד התקשורתי, הסכימו אנשי הסגל במכללה לדון עם חברי אגודת הסטודנטים על תביעותיהם.

מובילי המאבק, יו"ר אגודת הסטודנטים, סגנו ופעילים נוספים, מקווים להגיע להבנות עם הנהלת המכללה בהקדם, כדי לתקן במהירות האפשרית את העוול הנגרם לסטודנטים מזה תקופה ארוכה ולשפר את תדמית המכללה. על מנת שלא לפגוע בהידברות, הקפיאו המוחים את המהלכים התקשורתיים לעת עתה.

זכויות נרמסות תחת המרצים
זכויות נרמסות תחת המרצים

הדרישה: הקמת וועדת בחינות
"התוצאה היא פגיעה בזכויות האקדמיות של הסטודנטים, שמובילים לכעס, מרמור וביזה של הסטודנט כלפי המוסד", נכתב במסמך שנוסח על ידי אגודת הסטודנטים, ובו מועלות הטענות העיקריות כלפי המכללה.

עוד נכתב, כי "פגיעה בסטודנטים משמעותה פגיעה ישירה במוסד האקדמי, כיוון שהסטודנטים הם השגרירים ומקור ההשפעה הגדול על ייצוגו ושיווקו כלפי חוץ".

באותו מסמך, פורשים הסטודנטים את דרישותיהם מהמוסד. הם תובעים הקמת וועדה, שתתכנס אחת לשבועיים, תעסוק בכל הבעיות האקדמיות הכלליות שצפות במהלך הלימודים ותתווך בין פניות התלמידים למענה הנשיא וראשי המנהל האקדמי. פתרון נוסף שמציעים הסטודנטים הוא הקמת ועדת בחינות, שתתכנס פעם בשבוע ותפעל לאכיפת החוקים והנהלים הנוגעים לבחינה בתקנון ובנוהל האקדמי.

תגובת המכללה: "הנהלת המכללה ונציגי אגודת הסטודנטים הגיעו לכלל הסכמה לדון במשותף בכל העניינים התלויים ועומדים".

יוקמו הועדות?
יוקמו הועדות?
אנחנו ניתן לך את כל
המידע שיחסוך לך
הרבה זמן וכסף!
השאר/י פרטים לייעוץ
לימודים חינם!
מה מתאים לך ללמוד?
יש לבחור שיטת חיפוש, להזין את התחום
וללחוץ על אייקון החיפוש
סוג לימודים
  • מכינות, בגרות ופסיכומטרי
  • לימודי תואר ראשון
  • הנדסאים
  • לימודי תואר שני
  • קורסים ולימודי תעודה
  • לימודים בחו"ל
  • לימודי תואר שלישי
קטגוריה
תחום
איזור
345
מקצועות
2538
מוסדות
17566
מסלולי לימוד