072-3300504

הדברים שכל סטודנט חייב לעשות

כשהתואר הראשון עומד להגמר, זה הזמן לבדוק האם ביצענו את כל חובותינו כסטודנטים: מי עוד לא הצביע במהלך שיעור? ולמה יש סטודנטים שעוברים על החוק?

אחינועם מזרחי | 06-03-2013 12:10:00

שלוש שנים במהלכן התחנך הסטודנט באוניברסיטה או במכללה, מעניקות לו דימפלומה והיכרות עם כמה אנשי רוח ומדע. אבל ההתנסות האמיתית של הבוגר עם עולם האקדמיה היא בהתפלפלויות בשיעור, רביצה ממושכת עם החבר'ה על הדשא של הקמפוס וחשיפת ה'אני' הסטלן במסיבות דירה. אז קחו טיפ מסטודנטים שהתחילו זה עתה את הסמסטר האחרון של התואר, ותדאגו לסמן 'וי' על רשימת המטלות שלפניכם.

רוצים יותר מלימודים. הסטודנטים
רוצים יותר מלימודים. הסטודנטים

תפרצו לבית הספר בשבת
אלון (שם בדוי), עיצוב תעשייתי, המכללה הטכנולוגית חולון: "אצלנו זה נהיה אקט לגיטימי לפרוץ ביום שבת לבית הספר כשיש הגשה ליום ראשון ואתה חייב להשתמש באיזה כלי שקיים רק בתוך המבנה. אז אתה מוצא את עצמך משתחל לתוך הסטודיו ועובר על החוק כדי ללמוד ולעבוד".

מה שלא הולך במוח
מה שלא הולך במוח

תערערו, תערערו, תערערו
יניב שוורץ, הנדסת תעשייה וניהול, אוניברסיטת בן גוריון: "כל סטודנט חייב לערער על ציון לפחות פעם אחת – פעם זה יהיה בשביל לקבל ציון עובר במבחנים שזה כל מה שצריך בהם, ופעם אחרת סתם כדי להגיד שעשיתם הכול כדי לשפר את הציון".

למה לעשות היום, מה שאפשר לדחות למועד ב'
נועם בלוריאן, הנדסאי תוכנה, הקריה ללימודי הנדסה: "כל סטודנט חייב לגשת למועד ב' אחד לפחות, ולא רק כדי לשפר את הציון - בהתחלה זה אולי נראה קל, אבל בתקופת המבחנים השנייה כבר מבינים שכדי להצליח במבחנים אי אפשר ללמוד לכמה מהם במקביל. ככה מתחילים לוותר על המועד הראשון וניגשים ישר לשני".

הרימו יד בכיתה של יותר מ-50 איש
איילת וייסמן, קולנוע, אוניברסיטת תל אביב: "כל סטודנט חייב להרים את היד ולדבר בכיתה של יותר מ-50 איש. זה לחלוטין מכניס אותך לאווירה שכל סטודנט מחפש. זה אמנם מלחיץ ויתר הסטודנטים בכיתה אוהבים לנעוץ מבטים, אבל המרצים מעריכים סטודנטים ששואלים שאלות ומשתתפים".

חביב המרצה. הסטודנט המשתתף
חביב המרצה. הסטודנט המשתתף

התפלספו על המושג 'סטודנט למדעי הדשא'
ניר בן צבי, מדעי המחשב, האוניברסיטה העברית: "כל סטודנט חייב להגיע לקמפוס, ולשבת כל היום על הדשא בלי להיכנס לאף שיעור, לפחות פעם אחת. זו המהות של ההוויה הסטודנטיאלית מלבד הלימודים – להימצא במוסד הלימודים יום אחד, נטו בשביל החוויה החברתית".

סטודנט חופשי
סטודנט חופשי

עיבדו באגדות הסטודנטים
מעיין צ'מסי, תקשורת ומדע המדינה, אוניברסיטת בר אילן: "חייבים לעבוד באגודת הסטודנטים – אני הייתי מנהלת מחלקת פרסום והסברה, ואני חושבת שזה שילוב טוב בין עבודה מהנה, אנשים טובים, והשקעה בלימודים (כי משרדי האגודה ממוקמים בתוך הקמפוס)".

קחו את החבר'ה וסעו לאילת
שני (שם בדוי), תקשורת, המסלול האקדמי המכללה למנהל: "מי שלא היה בעבר, חייב לנסוע לפנג'ויה - הנופש של המכללה באילת. זו חוויה מגבשת וכיפית, שבדרך כלל מתרחשת בדיוק לפני תקופת המבחנים השנייה, מהווה פורקן חשוב ומאפשרת לאגור כוחות לפני סוף הסמסטר ולהכיר אנשים מפקולטות אחרות".

הנופשון של הסטודנט. פנג'ויה באילת
הנופשון של הסטודנט. פנג'ויה באילת
אנחנו ניתן לך את כל
המידע שיחסוך לך
הרבה זמן וכסף!
השאר/י פרטים לייעוץ
לימודים חינם!
באנר פירסומי
מה מתאים לך ללמוד?
יש לבחור שיטת חיפוש, להזין את התחום
וללחוץ על אייקון החיפוש
סוג לימודים
  • מכינות, בגרות ופסיכומטרי
  • לימודי תואר ראשון
  • הנדסאים
  • לימודי תואר שני
  • קורסים ולימודי תעודה
  • לימודים בחו"ל
  • לימודי תואר שלישי
קטגוריה
תחום
איזור
345
מקצועות
2538
מוסדות
17566
מסלולי לימוד