072-3300504

הבעיה הכי גדולה של דור ה-Y

נערים בהפרעה: לא רק בישראל צעירים מתקשים למצוא עבודה. סקר שנערך בארצות הברית מגלה שזה הגורם שמלחיץ יותר מכל את בני דור המילניום

אחינועם מזרחי | 20-02-2013 10:18:00

בני דור ה-Y (דור המילניום) הם אומנם מומחים בתקשורת הסלולר והאינטרנט, בעלי יכולת יוצאת דופן לחלוקת קשב, אפשרות ללימוד עצמאי ומהיר של נושאים חדשים ושליטה יפה ביישומי המחשב – ולמרות כל זה, בכל העולם הם מתקשים למצוא עבודה ומודאגים מעתידם המקצועי והחברתי.

סקר שנערך על ידי אגודת הפסיכולוגים האמריקאית בארצות הברית ופורסם "בדיילי מייל" הבריטי, מגלה שבני דור המילניום במעצמה הגדולה בעולם חווים רמות לחץ גבוהות יותר מבני הדורות שקדמו להם.

"הרבה מבין הצעירים הללו יצאו מהקולג' או מהאוניברסיטאות עם חובות סטודנט גדולים, ולא רק זה, הם לא מוצאים את עצמם בשוק העבודה כי לא מוצעות משרות רבות", מסבירה מנכ"לית אגודת הפסיכולוגים האמריקאית, קת'רין נורדאל. "זה וודאי מפריע להם להגשים את התוכניות והשאיפות שלהם לעתיד".

הצפייה ליציבות בעבודה היא המקור העיקרי שגורם ללחץ בקרב בני דור המילניום, ואין זו הפתעה, בהתחשב בכך שמשכורות של צעירים אמריקאיים ירדו, וכי כמחצית מבוגרי המכללות מוצאים את עצמם עובדים בעבודות שכלל לא דורשות תואר אקדמי.

על פי ממצאי המחקר, 39 אחוז מהנשאלים העידו שרמת הלחץ שלהם עלתה במהלך השנה האחרונה, והגיעה לרמה גבוהה יותר מהלחץ עימו מתמודדים דורות מבוגרים יותר, ביניהם דור ההורים שלהם, המכונה דור ה-X. צעירים החיים באמריקה נוטים לחוש עצבנות או כעס ברמות גבוהות יותר מאזרחי המדינה המבוגרים, ומאובחנים לעיתים קרובות כלוקים בחרדה או דיכאון.

שולטים בטכנולוגיה. דור המילניום
שולטים בטכנולוגיה. דור המילניום
למרות התואר, אין עבודה
למרות התואר, אין עבודה

ספורט על פני עישון ושתייה
בין כל אלו, מביא עימו הסקר גם חדשות טובות: נראה שהצעירים המתוסכלים מעדיפים לסגל פעילויות אחרות מעישון או שתייה, כדי לעזור לעצמם להתמודד עם לחץ. אמריקאים אמרו שהם נוטים לפעילות ספורטיבית, שמיעת מוזיקה, קריאה או בילוי זמן בקרב משפחה וחברים כדי לשחרר מתחים.

מעטים אמרו שהם מאמינים כי שירותי הבריאות במדינה מספקים להם עזרה הולמת בטיפול בלחץ שהם חווים. "רק 23 אחוז חושבים ששירותי הבריאות עוזרים להם לחיות אורח חיים בריא ולשנות התנהגות מזיקה, ורק 17 סומכים ידם על שירותי הבריאות בהקשר של טיפול בלחץ", נמסר בדיווח נוסף של האגודה האמריקאית.

למרות הקושי, הסקר מגלה כי בני דור ה-Y שופעים אופטימיות לעתיד. ארבעה מתוך חמישה אמריקאים בגילאי 18-29 שהשתתפו בסקר אמרו כי הם מאמינים שסטנדרט החיים שלהם משתפר כל הזמן – הערכה גבוהה הרבה יותר משנמדדה בכל קבוצה אחרת (וכמעט כפול מההערכה שניתנה על ידי בני 50-64).

ספורט לשחרור המתח והלחצים
ספורט לשחרור המתח והלחצים

''מחפשים את הכסף, ולא מוכנים לעבוד קשה''
"הבעיה של הדור הזה בארץ היא שקשה להם להיכנס למסגרת מסודרת של עבודה", אומרת רינת בוגין, מנכ"לית אתר המשרות ג'וב סיטי. "הדור הזה לא מסוגל לעשות עבודה סיזיפית, שחוזרת על עצמה. הם מחפשים להתקדם מהר ככל האפשר, לא מוכנים לוותר על תגמול כספי ראוי ויותר מהכול - קשה להם להתחייב".

דווקא בשל הפער שבין המומחיות הטכנולוגית לנסיגה המקצועית, בוגין עצמה מכנה את דור המילניום דור ה- i. "צעירים היום מתמקדים בעיקר באני ואני ואני. הם רוצים תנאים אבל מסרבים לתת מעצמם לטובת המערכת. ההתנהגות הזו גוררת חוסר לויאליות משני הכיוונים, כי גם החברות פחות מוכנות להכשיר עובדים. בסופו של דבר, קשה להם להתמודד עם ריבוי המשימות כשיש לפניהם אינסוף גירויים כמו ה-iphone וה-ipad".

בוגין מתקשה לחזות את השתנות שוק העבודה תחת ההשפעות הללו, אבל מאמינה שהגורמים הרלוונטיים כבר עוסקים בדבר. לדבריה, "יכול להיות שעוד מעט יתחילו לחייב את הצעירים לעבור התמחויות בתחומי עיסוק מגוונים, כמו שקורה במשפטים".

אנחנו ניתן לך את כל
המידע שיחסוך לך
הרבה זמן וכסף!
השאר/י פרטים לייעוץ
לימודים חינם!
באנר פירסומי
מה מתאים לך ללמוד?
יש לבחור שיטת חיפוש, להזין את התחום
וללחוץ על אייקון החיפוש
סוג לימודים
  • מכינות, בגרות ופסיכומטרי
  • לימודי תואר ראשון
  • הנדסאים
  • לימודי תואר שני
  • קורסים ולימודי תעודה
  • לימודים בחו"ל
  • לימודי תואר שלישי
קטגוריה
תחום
איזור
345
מקצועות
2538
מוסדות
17566
מסלולי לימוד