072-3300504

הסטודנטים רוצים שוויון בנטל

אגודות הסטודנטים ומוסדות ההשכלה הגבוהה התאחדו כנגד המדינה: בבג"ץ שהגישו הם מבקשים להפסיק להפלות בין הסטודנטים לתלמידי הישיבות בתשלום הארנונה

אחינועם מזרחי | 10-02-2013 16:07:00

בזמן שנושא השוויון בנטל עומד במרכז תהליך הרכבת הקואליציה, גם הסטודנטים מסרבים לשתוק. תשע אגודות סטודנטים וארבעה מוסדות לימוד הגישו עתירה לבג"צ, בדרישה להחיל את תקנת הפטור מארנונה למוסדות בהם לנים תלמידים, בעיקר ישיבות, גם על מעונות סטודנטים.

את הגשת העתירה יזמה אגודת הסטודנטים באוניברסיטה העברית בירושלים, אליה הצטרפו אגודות הסטודנטים באוניברסיטאות ובמכללות אחרות בארץ: העברית בירושלים, אוניברסיטת תל אביב, אוניברסיטת חיפה, אוניברסיטת בר אילן, אוניברסיטת בן גוריון בנגב, בצלאל, המרכז האוניברסיטאי אריאל, מכללת שנקר, מכללת דוד ילין לחינוך ומכללת נתניה.

את העתירה לבג"צ הגישו אגודות הסטודנטים ומוסדות הלימודים לפני כשנה, בעקבות פרסום תקנות הארנונה החדשות של משרד הפנים, המעניקות פטור למוסדות לימוד בהם לנים תלמידים וחוסים, בעיקר ישיבות, ואשר אינן כוללות מעונות סטודנטים.

העתירה הוגשה בהמשך למכתב אזהרה שנשלח בעבר לשר הפנים אלי ישי בהקשר זה. אגודות הסטודנטים קראו לישי לממש את חובתו למתן הקלות לכלל הציבור ולהפסיק את השימוש הציני בסמכויותיו באופן סקטוריאלי.

הדיון בעתירה התקיים ביום חמישי האחרון בבית המשפט העליון בירושלים, בהרכב של שלושה שופטים: אליקים רובינשטיין, יורם דנציגר ואורי שהם. בעקבות הדיון, בג"ץ הוציא צו על תנאי, המורה למדינה להגיש תוך ארבעה חודשים את תשובתה לעתירה. על המדינה יהיה להשיב מדוע לא מתקיימים תנאים שווים במתן פטור מארנונה בין מגורי אברכים למגורי סטודנטים במעונות.

יעל סיני, יו"ר אגודת הסטודנטים באוניברסיטה העברית ומיוזמי העתירה: "הגיע הזמן שממשלת ישראל ושריה יחדלו מהחלטות סקטוריאליות, המתנהלות במסווה של צדק חברתי. במקרה זה, התרענו ואף הוכחנו כי מדובר בתקנה מפלה ובלתי שוויונית המפנה עורף לציבור הסטודנטים והצעירים בישראל. בעקבות הדיון אני קוראת לגורמים הרלוונטיים, לתמוך בכל המוסדות להשכלה גבוהה ולהתקין תקנות שוויוניות שייתנו מענה לכלל ציבור הלומדים ללא קשר למגזר אליו הם משתייכים".

הסטודנטים פונים לבג"צ
הסטודנטים פונים לבג"צ
נשלח גם מכתב
נשלח גם מכתב
אנחנו ניתן לך את כל
המידע שיחסוך לך
הרבה זמן וכסף!
השאר/י פרטים לייעוץ
לימודים חינם!
באנר פירסומי
מה מתאים לך ללמוד?
יש לבחור שיטת חיפוש, להזין את התחום
וללחוץ על אייקון החיפוש
סוג לימודים
  • מכינות, בגרות ופסיכומטרי
  • לימודי תואר ראשון
  • הנדסאים
  • לימודי תואר שני
  • קורסים ולימודי תעודה
  • לימודים בחו"ל
  • לימודי תואר שלישי
קטגוריה
תחום
איזור
345
מקצועות
2538
מוסדות
17566
מסלולי לימוד